Mozan ve Kadir abi uzaklaşırken,İlyas dikkatini iyice yoğunlaştırmıştı sunağa.Biliyordu ki,ajanlık,istihbarat hepsinin temelinde sağlıklı ve dikkartli izleme vardı.Bu konuda eğitimini aldığı ingiliz istihbaratının soğukkanlılığı ve kılı kırk yaran düşünce sistemine hayrandı.Birkaç kez ingilizlerle Bosna `da operasyona katılmış onlardan soğukkanlılığın hayat kurtaran önemli bir ayrıntı olduğunu görmüştü.Çatışmada ölen en yakın arkadaşının cansız cesedini siper yapabilecek kadar soğuktu bu makinalaşmış sat komandoları.Git geller ilyasın burda bulunmasının belki de tek nedeniydi.Yıllardır böyle bir heyecana adranaline ihtiyacı vardı.Tek düzelik ruhunda ölümlere neden olacak kadar s9ıkıcıydı artık.Birazcık insani yönü kalmıştı ki onu da şiirle bu güzide Hikayeler.Net sitesinde dostlarıyla paylaşıyordı.Gerek Lutuf veli,gerekse Mozan bu alemin yakın dostlarıydı ilyasa...Hele ki Lutuf veli geçmişi hayli eskilere dayanan bir dostluğun kalabilen tek çınarıydı.Gerek üniversite yıllarında gerekse sonraki dönemlerde dostlukları bitmem,işti,araya kesintiler girse de.

Lutuf veli askerdeyken onun yakınındaydı ilyas da malesef uzak durması gerekiyordu...doastluklarına zarar gelmemesi, dahası lutuf`un saldırıya uğramaması için.Sınırdaydı görevi o zamanlar seksen altı yılının o karanlık dönemi.Egede suların ısındığınbda Bulgar ve Yunan cephesinde her türlü sabotaj ve içten çökertme operasyonunun bir numaralı elamanı ilyastıSınırı aşacağı yerde Lutuf velinin görevli olduğu sınır karakoluydu.İstihbarat her türlü bilgiyi servis etmişti bu operasyon öncesi.

Ne tesadüftür ki Aynı ilyas çatlı operasyonunda da çatlının Antakya Samandağ`dan dışarı çıkarken Suriye üzerinden P.K.K`nın şimdiki kırallar gibi bir ada kendine tahsis edilmiş maşasını alıp gelecek ekibin sınır sorumlusuydu.Yine lutuf veli Samandağında öğretmendir bu yıllarda.Lutuf velinin haberi yoktur bu kadar yakın markajda olduğundan da ilyas bu kadim dostunu her fırsatta yakın takibe almıştır.İçinde yıllar sonra bu operasyonun da bir türlü Lutuf veliye dayanması korkusu hasıl oldu nedense.Sonra ,olmaz canım kardeşim şimdi Osmaniyede emekliliğin gelmesini bekliyor ...ne işi var Kütahyayla,Korhanla...

Geçmişin kara sayfaları aydınlanıyordu sanki güneşin yansıyan ışınlarında.İşte o an sunağın içinden bir silah sesi duyulmuş,bir daha bir daha...İlyas belindeki silahı çekerek görünmeden silahın sesinin geldiği yöne doğru komando hareketleriyle iyice sokulmuştu.Nice sonra bir ahhh,ölüyorum sesi ve seslerin kesilmesi.Dışarı çıkan da yoktu ki içerde ne olduğunu anlamak için İlyas müdahale etsin.

Yarım saat boyunca ne içerden hareket olmuş ne de İlyas bulunduğu yerden olaya müdahil olmuştu.Hemen yanındaki kaya oynamaya başlamış ve kayanın altından bir mağara ortaya çıkmıştı.Öyleasine güzel monta edilmişti ki bu kaya parçaası görünürde tepenin bir uzantısıydı.Önce ürktü yanındaki bu ani hareketten İlyas sonra silahını o mağaraya çevirip beklemeye başladı.Az sonra mağaradan korkmuş olduğu kadar bitmiş bir suret göründü ki asıl şaşkınlık sırası İlyasta idi...

``-Ula dostum ne diyim sana,ben Allahın sevgili kuluymuşum...Az önce seni diledim Allahım karşıma çıkardı,ne edüsün buralarda da...İn misin cin misin da yoksa benim kardeşim dostum Lutfi misinda...``
İki dostun hasret dolu bakışları ve kucaklaşmaları.Aklı başına gelen İlyas,
-Yosam bu Korhan hamçozunun kaçırılmasında seninde...
-Evet ya dostum zorunlu olarak girdim bir kere ,o neyse de adam sizlere ömür.
-Yapma ya,o nasıl oldu...
-Yazması için elini çözmüştük adam ayağını da çözmüş kaçarım derken uçurumdan aşağı çakıldı cesedi orda derken eliyle kalenin dibindeki uçurumu gösteriyordu.
-Zorunlu dedin da ,o nasıl oldu de hele bir.
-Uzun hikaye be kardeşim,Bir aşk oyununda sobelendik işte sonucu.
-Vayyyy,anasaına sattığımın dünyası be ...demek seni de alt etti,tuş etti ,mat etti.
-He gardaşım ne yaparsın,hayırdır sen ne ararsın yoksa şu yakaladığım kızın ,meraklının ekibinden misin...
-O da kimmiş,ben ekip mekip bilmem gardaş hani şu beni zorla üye ettiğin Hikayeler .net sitesi varya...işte ordaki meraklı ekibin ricasıyla geldim...gelmez olaydım da şimdi dostu bu halde görmek de varmış...
Hem seni bu işe kim zorladı ,o nerde şimdi.
-O da korhan`ın yanında koyun koyunalar az sonra görürsün nasılsa.
-O,nasıl gitti oraya ,yoksa sen mi yolladın...
( Kayıp Yazar 16 başlıklı yazı Lütuf VELİ tarafından 28.06.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu