1 Bilmek Ya Da Bilmemek..
Yusuf AKGÜL

BİLMEK ya da BİLMEMEK…


Bu yazımda yine, iki anekdot sunacağım sizlere ve zahmete sokarak düşünmenizi sağlayacağım.

Ben, Onu Tanıyorum ya…

Yaşlı bir bey, sabah erken evinden çıkmış, yolda ilerlerken, bir bisikletlinin çarpmasıyla yere yuvarlanmış ve hafif yaralanmış.
Sokaktan geçenler , hemen en yakın sağlık birimine ulaştırmışlar. Hemşireler, önce pansuman yapmışlar ve bir az beklemesini ve röntgen çekerek her hangi bir kırık veya çatlak olup olmadığını inceleyeceklerini söylemişler.
Yaşlı bey huzursuzlanmış; acelesi olduğunu, röntgen istemediğini söylemiş. Hemşireler merakla acelesinin nedenini sormuşlar.
-'Eşim huzur evinde kalıyor. Her sabah birlikte kahvaltı etmeye giderim, gecikmek istemiyorum' demiş.
-'Eşinize haber iletir, gecikeceğinizi söyleriz' denilince, yaşlı adam da üzgün bir ifade ile;
- 'Ne yazık ki karım alzheimer hastası hiç bir şey anlamıyor, hatta benim kim olduğu mu dahi bilmiyor' demiş.
Hemşireler hayretle;
- 'Madem sizin kim olduğunuzu bilmiyor, neden hergün onunla kahvaltı yapmak için koşuşturuyorsunuz? ' diye sormuşlar.
Adam buruk bir sesle;
- 'Ama ben onun kim olduğunu biliyorum' demiş.

***

Bizim Burada Ne İşimiz Var!

Genç deve annesine sormuş:
-'Anne niye bizim ayaklarımız bu kadar büyük?'
Anne cevap vermiş:
-'Çölde kuma batmamak için.'
Genç deve tekrar sormuş:
-'Peki kirpiklerimiz niye bu kadar gür?'
Anne tekrar cevap vermis:
-'Çöldeki fırtınalarda kum kaçmasın diye.'
Merakı yatışmamış olan genç deve bir soru daha sormuş:
-'Bizim niye hörgüçlerimiz var?'
Anne deve sabırla cevaplamış:
-'Çölde çok uzun süre susuz idare edebilmek için suyu hörgüçlerimizde depolarız.'
Sonunda dayanamayan genç deve sormuş :
-'Peki anne, biz Ankara Hayvanat Bahçesinde ne halt yiyoruz o zaman?'

Evet.. Yaşlı beyin hanımı veya devenin yavrusu bazı şeylerden haberdar olmayabilir ama, Yaşlı Bey ve Anne Deve pekala her şeyin farkındadır. Yaşlı Bey, hasta eşinin kim olduğunu, Anne Deve de Hayvanat Bahçesinde ne halt ettiklerini bilmektedir.
Kim olduklarını ve ne halt yediklerini bilmeyenler utansın...


( Bilmek Ya Da Bilmemek.. başlıklı yazı Yusuf Akgül tarafından 21.06.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.