İlkokulun dördüncü sınıfıydı. İlköğretim müfettişinin aniden içeriye girişi, başta öğretmenimizi, sonra da bizi tedirgin etmeye yetmişti. Müfettiş Bey, sınıfı kolaçan etti, öğretmenime dönerek en güvendiği iki öğrencisini tahtaya istedi. Sevgili öğretmenimin gözleri üzerime mıhlandı ! Bir de sonradan hakettiği yere gelemeyip matematik öğretmenliğinde karar kılan Sadri diye bir arkadaşım vardı. Adlarımız okunarak tahtaya çağrıldık. Müfettiş gelerek tahtayı tebeşirle ikiye böldü. Birer matematik problemi sordu; yüzünü tahtaya dönmeye kalmamıştı ki, biz sonuçları yazıp yuvarlak içine almıştık. Acaba tesadüf mü diye düşünmüş olacak ki, iki soruyla durumu yeniledi. Sorulara yine süratle çözüp cevapları yuvarlak içine almıştık. Müfettiş Bey memnuniyetini belirten bir tavırla yanımıza geldi, bir elini benim, bir elini diğer arkadaşımın boynuna koyarak okuyup okumayacağımızı sordu. Sadri yüksek sesle okuyacağını belirtirken ben sessiz kalmıştım. "Sen oğlum ?" dedi. Cevap verememiştim; çünkü gerçekten ne olacağını bilmiyordum. Sınıfı değerlendirdikten sonra, beni çağırttı,yanlarına aldılar; öğretmenim, ben ve Müfettiş Bey evimizin yolunu tuttuk. Babam çiftçilikle uğraştığından, onu bir tekerlekle meşgulken yakaladık. Babama hem müfettiş, hem öğretmenim okutulmamı tavsiye ettiler. Babam olmaz deyince, müfettiş kendisinin üstlenebileceğini açık yüreklilikle söyledi. Yine babamın olumsuz cevabıyla karşılaştılar ve okula döndük. Günü gelmiş mezun olmuştum. Birgün rüya gördüm; köyün önüne açılan ovada harp oluyordu ve bizleri askere topluyordular. Arkadaşım Sadri`de dahil, hepsi uygun görüldü ve beni askere almadılar. Kanter içinde uyandım ve ağlamaya başladım. Rüyamı doğru yorumlamıştım. Sonbahar geldiğinde kayıtların kapanacağı gün son minibüse koşmuş ve babam tarafından minibüsten aşağıya indirilmiştim. Yapılacak onca iş olduğundan okumam uygun görülmemişti ve kış dönemi boyunca yine hocalarla haşir neşir olacaktım, oldumda... Ama, beklendiği gibi hafız olamamıştım. Bir yıl sonra sonbaharda yine kayıtların kapanacağı son gün köyden kaçacak ve kayıtlar kapanmadan kaydımı yaptırmayı başaracaktım.

Devam edecek...



Hayrettin YAZICI
( Sapantaşı- 3 başlıklı yazı HayrettinYazcı tarafından 8/7/2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.