KADİR GECESİ
Kadir gecesi övülmüş bir gecedir. Yeryüzünde insanlığın yararına sunulan en hayırlı gecelerden biridir. Her yerde her zaman bir birine üstünlüğü olan değerler vardır. Kadir gecesi bu değerlerin en üstünüdür. Kadir gecesinin bin aydan daha hayırlı olduğu söylemiştir. Sevgili peygamberimiz bu geceyi bi hakkın ifa edenlere günahlardan arınmaları vaat etmiştir. İnsan hayatında öyle anlar vardır günden hayırlı. Öyle günler vardır ki aydan hayırlı. Öyle aylar da var ki yıldan hayırlıdır. Nice geceler vardır birbirinden hayırlı. Bu hayırlı gecelerden en önemlisi olan Kadir Gecesi'ni hep birlikte idrak edeceğiz. Değeri yüce olan bu kıymetli gecede umarım uyanık oluruz. Kadir Gecesi'nin feyzinden, bereketinden faydalanabilmek insana verilen nimetlerin en güzelidir. Bu nadide gecenin bereketinden yararlanmak her kula nasip olmaz. Aramızdan bazılarımız bu güne yetişemeden hakka yürümüştür. Birileri de vardır ki sıhhatini kaybetmiş melül mahzun bakmaktadır. Birileri de vardır ki zevki sefaya dalmış, gaflet içinde ve bir başkaları da vardır ki hesap gününü unutmuş hiç ölmeyecekmiş gibi hareket etmektedir.
Müslüman’ım der. İnanıyorum der. Seviyorum der. Ama hepsi sözde kalır. Fiiliyatta hiç bir şey yoktur. Gaflet uykusunda yuvarlanır gider. Oysa zaman çok kısadır. Pişmanlıklar fayda vermez. Keşkeler giden zamanı geri getirmez. Hal böyle olunca gün ve geceleri pişman olmayacak şekilde değerlendirmeliyiz.
Allah’ taala Kadir gecesini Ramazan'ın tek gecelerinde gizlemiş. Kullarım bu değerli geceyi daha çok arasınlar, daha çok dua etsinler diye. Büyük âlimler bunun üzerinde çok durmuşlar. Görüş birliği içinde kuvvetli bir ihtimalle Kadir Gecesi'nin Ramazan ayının 27. gecesi olabileceğini söylemişlerdir. Her şeye rağmen bizler her geceyi Kadir, her geleni Hızır bilmeliyiz. Kadir gecesi çekirdeğin içi gibidir, Ramazan ise dışı. Böyle güzel nimetlerden yararlanmaksa akıllı ve imanlı kimselerin işidir. Uyanık olmamız dileğiyle kadir gecenizi ve Ramazan bayramınızı kutlar esenlikler dilerim.
Rabia BARIŞ
NUR YAĞIYOR
Nur yağıyor bu gece
Gönüller engin, sevgiler yüce
Secdede yerler, gökler
Af bekliyor ümmet
Dualarda can buluyor ervah
Duygular yürekte
Melekler tetikte
Bereket yağıyor bu gece.
Eller semaya açılmış
Yollar Rahman’a
Ruh gönülle iç içe
Tek olana yönelmiş kâinat
Tüm canlı niyazda
Yok mu diyor yaratan
Yok mu isteyen
Vereyim muradını
Vereyim gönlünce
Açmış kullarına kapılarını
Huşu yağıyor bu gece
Abdest gül, namaz gülistan
Seccade saray bu gece
Gökyüzü berrak
Yeryüzü sakin
Ney üflüyor rüzigar
Niyazda kurtlar, kuşlar
Huzur yağıyor bu gece.
Bin aydan eftâl
Bin aydan hayırlı
Kirden arınıyor ruhlar
Hûdaya ulaşıyor yakarışlar
Ay seranatta bu gece.
Gönüller gülşen
Diller zişan bu gece
Sevgiler dorukta
Hazırlık var ufukta
Canlar sevdalı
Heybeler dolu dolu
Rahmet yağıyor sahraya
Huzur yağıyor bu gece
Nur yağıyor.
Rabia BARIŞ