Cenab-ı Allah'a yalvarırken insanlar neden emir kipi kullanır ki ?..İtiraf edeyim zaman zaman bende bu tonda dualar etmiştim..Sonra bir gün üzerinde düşünme fırsatı buldum . Detaylı düşününce aslında art niyetli olmayan bu davranışımızın bir miktar garip olduğuna karar verdim...
İşte bir iki örnek :
-Allahım bana sağlık sıhhat ver !
Sırtını aç öksür bakayım ...
-Allahım bana zenginlik para pul nasib et !
Tabi hemen bir hesap numarası ver canım..
-Allahım şu işimde bana kolaylık göster !
Dur daha iyisi sen çekil ben yapayım sen yorulma..
Yüce rabbimize yalvarırken " Lütfen " kelimesini kullanmak daha şık olmazmıydı acaba..
Örnek :
-Allahım lütfen bana sağlık sıhhat nasib et !
-Allahım lütfen bana ferahlık ver !
Yahu ne gerek var binlerce senelik dua şemasını değiştirmek anlamlı mı ? Diye soranlara cevabım..Biz insanlar bile bizden bir şey rica edilecekken , bir şey istenilecekken lütfen kelimesinin kullanılmasını bekleriz...Sizce rabbimizde bu nezaketi bizden beklemezmi..?
Doğrusu Rabbimize dua ederken , bir şey dilerken onun kainatın yaratıcısı olduğunu unutmadan gerekli saygı ve hürmeti göstererek hitab etmeliyiz..İsteklerimizi belirtirken lütfen kelimesini kullanmaktan çekinmemeliyiz..
Şahsi görüşümdür , yinede dileyen dilediği gibi dua eder ve kimin duasını kabul edeceğini yine Cenab-ı Allah bilir...
Selamlarımla...