Yıl 1974 İktidarda, CHP ve MSP koalisyon hükümeti var.Kıbrıs'da Rumlar tarafından darbe yapılır.Amaçları Kıbrıs adasının tamamının Yunasistan'a ilhakıydı.Türkiye bu hadiseye karşı kayıtsız kalamazdı.
 
Bütün diplomatik yollar denendi.Garantör ülke olma sebebiyle İngilter'nin de bu duruma müdahil olması istendi.
Bu amaçla Turan Güneş İngiltere'ye gitti.
 
O zamanın hükümetinin, Diş işleri bakanı ,Turan Güneş bütün barış yollarının kapanması üzerine,herkesin toplantıda ülke meselelerini konuşurken telefonu eline alır ve, "Ayşe tatile çıksın" diye Ecevit'e mesaj uluştırır.
Bu bir paroloydı.
 
Tabii diğer toplantıya katılan konuklar bu kadar işin arasında niçin kızının tatile çıkmasını istediğine bir anlam veremez.
 
Kıbrıs Barış harekatı Nato ya rağmen yapılır.Uzun süre Türkiye'ye silah amborgosu uygulanır.
 
Ama Türkiye Devlet gibi tavır alır..Bedelinide öder.
 
Yıllar,1983 başlarında bölücü hareketler başlar.İlk icraatları Eruh, Şemdinli'de çoluk çoçuk demeden ses getiren bir eylem yapılır.Türkiye artık uzun yıllar sürecek bir bölücü eyleme mazurdur.
 
Kuzey Irak'da otorite boşluğundan yararlanan teröristler burada barınır üst kurar,eylem yapar yine inlerine dönerler.
 
Bundan sonra artık Kuzey Irak'a havadan imha harekatı yapılacaktır.USA ya ve Talabani,Barzani'ye harekat öncesi bilgi verilmesi istenir.Tabii haber uçar.Boş dağları bombalarız.Bir türlü terör bitmez.
 
Yıllar önce NATO ya rağmen karar alan Hükümetimiz,bugün bir kabile başlarına operasyon öncesi haber vermek zorunda kalıyor.
 
Özal döneminde Talabani'ye Türk pasaportu verilir.Ama gel gör ki, bu iki Bölge lideri ikili oynar.Zaman zaman bizden yana görülür.
 
USA nın Irak'ı işgal etmesi üzerine her ikiside bu durumdan faydalanır.Hakiki bir piyodurlar.Şimdilik yaptıklarının karşılığını alırlar.
 
Barzani Ülkemize gelir.Demeçler veriri.Başbakan ile görüşür.Cumhur başkanımızla görüşür.
 
Operasyonlar dursun der.Bu operasyonlarda sizin yanınızda yer alamayız,ortak eylem yapamayız, diye tarafını gösterir. 
 
Kandil'den PKK lıları çıkaramazsınız der.
 
Demokratik açılımları çok olumlu bulduğunu ve devam etmesini salık verir.
( Ayşe Tatile Çıksın Barzani Ve Talabani başlıklı yazı M.Filizman tarafından 6.11.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu