Bir gün minik dediklerimiz karşımıza geçip soracaklar;
Hani o tuzlu berrak deniz nerede?
Sahilde kum taneleri yerine niye kurukafa ibareli bidonlar var?
Orman diye bir yer varmış kitaplardan duyduğumuz tarif edin hele?
Eskiden piknik yaptığınız yere beni niye götürmüyorsunuz?
Niye tüm meyveler aynı tat da?
Gökyüzündeki kara bulutların sebebi nedir?
Yeryüzünde yeşil yerine çöp yığınları niye?
Bu kadar kimyasal atık birikdirmeyi nasıl becerdiniz?

Ah anne kozmetikleri kullanmasanda güzel değil miydin?
Söyle baba toplu taşımayı kullanmak gururunumu incitti ki her sene yeni model arabanla kirlettin bu havayı?
Çok uğraşdınız mı bize kirli bir dünya bırakmak için?
Çöp yığınları içinde pis nefesi çekmeyi mi layık gördünüz?
Neden minicik bedenimi sigara dumanıyla doldurdunuz?
Bizden niye çaldınız temiz dünyayı?
Bitkilerin ve hayvanların genetiği ile oynamak çokmu mutluluk verici?
İçinize sindi mi her lokmamıza hormon ve radyasyon doldurmak?
Böyle mi sevdiniz bizi, silahlanarak mı , her sevincinizde havaya ateş ederek mi?

Evet dostlar, çocuk dediğimiz bedenler bir gün karşımıza geçip soracaklar hesabını.
Toplumsal sorumluluk sahibi ve çevre bilincinde olmamız gerekli. Hepimiz suçluyuz!

Kendi şahsıma yıllar sonra aynı deniz kenarını çocuklarımla ve torunlarımla paylaşmak istiyorum.Haklarını gasp etmeyelim. lütfen...

Nazlı Tolun
( Hesabını Soracaklar başlıklı yazı NazlıKaragöz tarafından 19.07.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu