İyi niyetli olursunuz insiyatifinizi sonuna kadar kullanırlar.
Yardım sever olsanız yaranamassınız kimseye , hep bir açığınızı ararlar.
Güzel biriyseniz rahat bıramazlar, asılırlar.
Çirkinseniz alay ederler, şişman yada çok zayıf olsanız yine de dalga geçerler.
Yazma beceriniz varsa çekemez bazıları sorun çıkarırlar, yazamassanız sorun değil aslında. Bunlar ufak tefek mevzular tabi.
***
Adaletsizlik almış başını gidiyor, herkes güç gösterisi içinde meşgul.
Yetim hakkı yemek marifet sanılmakda,
Birisini işinden gücünden etmek ve zirveye konmak için yarışılmakda.
Üç kuruş için insan satılmakda.
Bu çıkarcı ve menfaatçi zihniyetler günden güne çoğalmakda.
Ne insana saygı kalmakda, nede Yaradana karşı duyulan korku.
Üstelik biri bunu yaparken diğeride tüm bu yanlışlıkları alkışlamakda.. Biz seyrindeyiz!

Peki söyleyin hayat mı zor insanlık mı? Nedir bu alıp veremediğiniz?
Kırdığınız gönüller için takılmış kaç madalya var göğsünüzde?
Birilerine acı verdiğinizde kaç adet ödül sahibi oldunuz?
Adaletsiz davrandığınızda plaket ve çiçek alıp dizdiniz mi vitrine?
Hak etmediğiniz varlıkla keyif çatabilmek sonsuz mutluluk olsa gerek!
Garibanı ezip muzipce gülebilmek ne kadar gurur verici bir davranışdır anlatılamaz!
Ya fitnelik ve fesatlıkla can yakmak ne kadar onur verici, tadına doyulmayan değilmi!
Hey yavrum hey , edene eden bulunur unutma.....

Hatırlarırım, din kardeşinin ayıbını örtmek kaç sevaba naildir merak edin.
Yanlışını ortaya çıkarıp teşhir etmek kaç günaha bedeldir hesap ettiniz mi?
Marifet melek kılığında dolanmakda değil; şeytanca planlar yapmamakda gizli.
Hasetlikle ruhun kirlenmişse çamur hammadden olmuşdur. arınmaksa yine senin elindedir.
Ahlakı olmadık bir yerde aramayın , beyninizin içinde saklı.
Namus dediğimiz kavram kalbin işidir. gereksiz işgalla kirletmeyin.

Belki de bu yazı başdan sarmadı sizi ,yarısında başka bir sayfaya geçtiniz..olabilir sözüm yok. Haşa ..
Belkide içinizden "bayan çok bilmiş döktüyor" diyeceksiniz..olsun..olsun ..hiç önemli değil.
veya ben bu yazıda geçen çirkinliklerin hiçbirini yapmadım diyebilirsiniz. Bende zaten uzaylıları anlatıyorum!
İnsanlıkdan nasibini almış olanlar aklından bile geçirmez hiç bir canlıya fenalık etmeyi.

Üstelik bu gece kandil gecesi; onlarca mesaj atarak kandili kutlamak en kolayı. Arada bir hiç sebeb yok iken çevremizdekilerin hatırını sorsak fakat can kulağıyla dinleyerek. böylesine mukaddes gecelerin hakkını verebilmek sanırım iç muhasebe ve vicdanı dinlemekle oluyor.


Şahsen mükemelim diye bir iddiam olmadı hiç bir zaman,
Sadece çamurdan uzak durmaya gayret gösterdim. İnsan olmanın layığını yerine getirmeye çabalıyorum kendimce.
Aslında hayat zor değil, bizler insanlığımızdan vazgeçmediğimiz sürece.
Her zaman dediğim bir şey vardır; insanoğluyla geçinmek zor değil biz insanlar bile bile zorlaşdırıyoz.

Rabbim tüm inanları doğru yoldan ayırmasın. Yolunu şaşırmış olanların ise yardımcısı olsun.
islam aleminine ve dünyamıza hayırlar getirecek bir gece diliyorum mevlamdan.
Kandiliniz mubarek olsun dostlar.

Nazlı Tolun
( Hayat Mı Zor ? İnsanlık Mı? başlıklı yazı NazlıKaragöz tarafından 20.07.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu