*-Boş tenekeyi tıngırtatan ya rüzgardır, ya da “boş!” bir adamdır.

*-İnsanların benim fikirlerimi paylaştıklarını görünce çok kızıyorum; çünkü yanlışlarımın üzerinde bir örtü gibi duruyor bu paylaşımlar.

*-Eğer aklını mutlaka satman gerekiyorsa, hiç olmazsa bunu insanlığa yararı dokunacak bir iş için yap.

*-Kusur insana özgüdür, kusursuzluk meleklere. Umarım melek olduğunu düşünecek kadar aptal değilsindir.

*-Hak etmeyen bir insana fazla değer vermek, demire altın fiyatı vermek gibidir.

*-İnsanlarla olan ilişkilerde köprü  kurmak da, duvar örmek de gerekebilir. Ama sen gene de her ihtimale karşılık duvarların altına gizli bir tünel de yapıver.

*-Mutluluk hakkında konuşan bu insanlar (ben dahil), gerçekten mutluluğun yolunu bilselerdi, klavye başında vakit mi geçirirlerdi, yoksa doyasıya mutluluğu mu yaşarlardı?

*-Düşmanın teslim olanı, savaşanından daha tehlikelidir.

*-Aşık olduğumda ne kadar aptalmışım! Ne kadar aptalca konuşuyorum değil mi?

*-Gül’ü artık sevmiyorum, zaten o da bana dikenini batırıyor.

*-Yıldızlarla eşdeğer olduğu düşünülen sevgili, nasıl oldu da titrek bir muma dönüştü?

*-Ölülere saldıran alçak, kendini büyük bir kahraman sanır.

*-Çöplüklerde de nice değerli şeyler vardır. Bazen kıymetli elmaslar bile çöplüklerde bulunmuştur. O nedenle çöplükleri çok da değersizmiş gibi düşünme, orada da bir hazineye rastlayabileceğini sakın unutma!

*-Ağacın gölgesinin kendisine yararı ne?

*-Vahşi doğa kanunları, sadece hayvanlar arasında geçerliyse, insanlar arasında geçerli olanlara ne ad vereceğiz?

*-Parayla mutlu ettiklerini, gene parayla daha çok mutlu edenler çıkarsa sen ne yapacaksın?

*-Bugünü boşuna harcarken, yarını da kaybettiğini fark etmiyor musun? Bugün de dünün yarını değil miydi?

*-Kötüye aktarılan bilgi, cinayete ortak olmaktır.

*-Güneşin kendi için doğduğunu sanan ahmak, battığını hiçbir zaman göremeyecektir.

*-Sırça saraylar yaptıranlar, bir tane de cam fabrikası kursalar daha iyi ederler.

*-Güvendiğin dağlara kar mı yağdı? Dua et ki çığ da düşmesin üzerine!

*-İyileştirdiği hastalarından kazandığı para ile zengin olan doktora; doğruları söyleyerek seçmenden oy alan politikacıya az rastlanır.

*-Devenin eğrisini yılanın eğrisine tercih ederim.

*-Hayatı bir komedi olarak göremiyorsan, hayat seni komik duruma sokar.

*-Kemik için kavga eden köpekleri küçük görürüz de, para ya da dünya nimetleri için mücadele eden insanları neden takdir ederiz?

*-Sürüsünü kaybetmek isteyen çoban, koyunlarını burnu koku alma yeteneğini kaybetmiş tazıya emanet etsin.

( Oruç Baba’dan Aforizmalar-9 başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 5.02.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu