Bir Çift Yürek adlı kitapta yazar, Aborjinlere doğum günü partilerinden söz eder Onlara pastayı, şarkıları, armağanları ve her yıl bir adet artan mumları anlatır.
Onlar bunu saçma bulur ve şöyle der: “Bizler için kutlama özel bir durum gerektirir. O geldiğinde yas tutulacak ölüme bir adım daha yaklaşmanın nesi özel anlamadık…
Üstelik bu durum için bir çaba gösterilmez ki, bu kendiliğinden olur.”
“Peki” der yazar, “Siz neyi kutlarsınız?”
“Daha iyi olmayı! Bizler eğer geçen yıla göre daha iyi, daha bilge olmuşsak bunu kutlarız. Bu an da her yıl sabitleşmiş bir gün olamaz. Bunu ancak sen kendin bilebilirsin ve kutlama partisinin ne zaman yapılabileceğini ancak sen söylersin…”


Eski puta tapan yerlieri teknoloji adına çoktan ortadan kaldırdıysakta içimizdeki böyle zamanlarda farklı zamanda ortaya çıkan yerli duygularımızı öldüremedik. Aslında dostlar ,söyleyecek o kadar çok şey vardır ki ama cesaretin olmaması mı, kabullenmek istememek midir nedir artık anlatamasın,karşındaki öyle bir şey söyler ki çözülür gidersin. artık aradaki yakınlığa bağlı olarak ya omzunda ağlarsın ya da gözlerinin içine bakarak devam edersin anlatmaya. anlattıkça rahatlarsın, kendine gelirsin….
Bu sabah gelen bir mesaj “Hayatın hep şimdiki gülümsemelerinle bütünleşsin .Nice yıllara .. diye.Evet bugün doğum günüm benim.


şaşkınlığımdan doğdum.
denize düştüm,
kurulanıp geliyorum….

Herkesin doğum günü vardır, bazılarınınki kutlanılasıdır. doğum günü kutlanası olan biri kılabilmişseniz kendinizi, gururla gülümsediğiniz ve bugün benim doğum günüm! diyebildiğiniz gün...Benim dediğim gibi.

Bugün özel bir gün benim için.Kendimi ödül almış bir oyuncu gibi görmemem için hiç bir neden yok.
Ama ödül sadece bugünlük yarın sıradanlığa yani yardımcı oyunculuğa kaldığı yerden devam edeceğim.
Dünki aldığım ödül diğerlerinden bir basamak yukarıda duracak.
Bu arada koşuşturma telaşından midemi de unuttum. Farkına bile varmadan nasıl da acıkmışız...

Alel acele yer bulduk kelime lokantasında,Aç gözlülükle çok sipariş verdik ;Acılı aşk,naneli nefret,ortaya karışık üzüntü,tek porsiyon yalnızlık, soya soslu özlem,
ızgara sevgi, Karnıyarık mutluluk güveçte hüzün, Ne çok şey silip süpürmüşüz bilmeden tüm bir yılın açlığıyla ,kalorisi yüksek cümleler tüketmişim.

Hesap derken, Garsonun güzel bir jesti ile karşılaştım elinde küçük bir pasta üzerinde mumlarla bana doğru yaklaştı ,mumları üfledim,koca bir dilim kestim hayattan buyurun hep birlikte yiyelim diye...
( Mumları Üfledimve Koca Bir Dilim Kestim Hayattan başlıklı yazı ertn tarafından 21.02.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu