*-Sokaktaki insanın ne düşündüğünü bilmeyen siyasi liderler, yakın bir gelecekte sokaktaki insan olacaklardır.
*-Fırsat kaçtı diye üzülme, kaçmaz; bir köşeye gizlenir. Aramaya devam et!
*-İşin büyüğü küçüğü olmaz; işin hakkı ile yapılanı ve yapılmayanı vardır.
*-Kendini diğer insanlarla kıyaslarsan mutsuz olabilirsin, başkalarını diğer insanlarla kıyaslarsan o kişiyi kaybedebilirsin.
*-Haksızlıkların artması cesur insan sayısının azaldığını gösterir.
*-İzini takip ettiğin hayvan ise büyük olup olmadığını dikkate almalısın, ama insan ise seni nereye götüreceğine bakmalısın.
*-Fakirlerini zenginleştirmeyi düşünmeyen bir toplum, hem ülkesini hem de zenginlerini tehlikeye atıyor demektir.
*-Yapan için her iş kolaydır; yapamayan içinse her iş zordur.
*-Dostunla dertleş, oynaş; ama asla yapma alış veriş.
*-Bugünkü düşmanın dünkü dostun muydu? Öyleyse bugünkü düşmanın yarınki dostun neden olmasın?
*-Gençlikte dost çoktur; sakın ola ki yaşlanınca da öyle olacak zannetme!..
*-Övgülerini başkaları için cömertçe harcama, birazı sana da gerekebilir.
*-Çok bilmiş geçinenlerin yanından hızla uzaklaşınız. Çünkü onlar freni patlamış bir arabaya benzerler.
*-Bilip de karşındakine anlatamıyorsan, hemencecik kusuru kendinde arama; bir de karşındakine bak.
*-Akıllı insan, “akıllıyım!” diyerek ortalıklarda dolaşmaz.
*-Sahip olduğumuz her şeyde geçmişte yaşamış ve halen yaşamakta olan insanların emeği vardır. O nedenle benim olan her şey, aynı zamanda herkesindir.
*-İnsanı özgürleştiren düşüncedir; köleleştiren de.
*-Güzelliği çalan bir hırsız onu yok pahasına elden çıkarmaya bakar.
*-Hayatın bir şiir mi, bir deneme mi, bir öykü mü? Neden roman olmasını istemiyorsun?
*-Dünyayı benimle paylaşmak istemezsen, benimle yok edeceksin demektir.
*-Sanatçı, bazen bir sanat eseri yarattığının farkında bile olmayabilir.
*-Sabır, gerektiğinde en güçlü korunaktır.
*-Uygar dediğimiz günümüz insanı değil mi doğayı yok eden? Gel de ilkelliği özleme!..
*-Her büyük iş, çok sayıda küçük işten sonra ortaya çıkar. Her büyük başarıyı getiren de önceki küçük başarılardır.
*-Etrafındaki duvarları yıkabilirsin; tabii sonra tekrar örmek istemeyeceksen.
*-Adam düşünmüyor, ama “ben düşüncemden dolayı suçlanıyorum” diyor.
*-Bu güne kadar, bir toplumdaki tüm insanları mutlu kılacak, memnun edecek bir yönetim, bir düzen, ya da bir ideoloji bulunamamıştır.
*-Bir sırrı bir başkasına veren kişi, paylaştığı için kendisini rahatlatabilir; ama karşısındaki insana da ağır bir yük yüklediği için büyük bir kötülük etmiş olur. Sırlarını benimle paylaşan insanlardan o yüzden hep kuşku duydum: “Dost mu, değil mi?” diye.
*-“Öfke baldan tatlıymış”, acı baldan olmalı…
*-Bir toplumda dalkavuklar ne kadar çoğalırsa; sahte kahramanlar da o kadar çoğalır.
*-Erdemli olmaya en çok özenenler, erdemsiz insanlardır.
*-Güzel bir yüze sahip olmak mı istiyorsun? Öyleyse güzel düşün!
*-Diyelim ki çeşitli nedenlerle yarayı deştin, peki üzerine tuz niye ektin?