*İnsanlık için yaptığın her şey en güzeldir.

*Aşk yarasını geçirecek ilaç henüz bulunamadı; ama iyi para getireceği düşüncesiyle çok sayıda uyanık tarafından araştırılıyor.

*Dostumu benden övgü beklemeden översem, gerçek değerini ifade etmiş olurum.

*İnsana değer vermeyenlerin, insanı sömürenlerin “insanlık”tan söz etmeleri ne kadar inandırıcı olabilir?

*Aşkını taşa kazımayana ben aşık demem.

*Sadece dost bulabilmek değil; dost olabilmek de bir şanstır. Ancak bencil insan dost olabilme şansını kaybetmiş demektir.

*Mutsuz musun, acı mı çekiyorsun, tüm benliğini karamsarlık mı kuşatmış ? Cevabın “evet” ise bile, henüz her şey bitmiş demek değildir. Çünkü hiçbir şey sonsuza kadar sürmez, yarınlar mutlaka aydınlıklara da gebedir.

*Aşkın güzelleştirmediği bir tane bile insan bulamazsınız.

*Dostluk ilişkisine girmeden önce yüreğine bir bak; yeterince geniş mi?

*Neyi hak ediyorsan, onu bulacaksın. “Ben bunu hak etmemiştim” diye sızlanmayı bırak! Daha iyisini hak etmek için bir şeyler yap!

*İçin yanmıyorsa, gözlerin her ayrıntıyı görüyor ve kulakların her sesi duyuyorsa sen aşık değilsin arkadaş; boşuna kendini kandırma!

*Onu kaybetmek pahasına da olsa dostuna her zaman doğruyu söyle. Ama onu kırmadan ve onun anlayabileceği bir şekilde.

*İnsanlar hayvanlardan uzaklaştıkça mutsuzlukları çoğaldı; ama hayvanlaştıkça zalimlikleri daha da arttı.

*Aşıkların konuştuğu dili sadece aşıklar anlar.

*Düşmanlarınızdan sakınmak için dost tutuyorsanız, bu düşman sayınızı artırmaktan başka bir işe yaramaz.

*Vardığın hedef, son nokta değildir. O nedenle sadece kısa bir mola verip devam et.Çünkü, yol ve yolculuk asla sona ermeyecektir !

*Aşkı, bir kere yaralayabilirsin ve bu yaralama da onu mutlaka ölüme götürür.

*Dostun açtığı yarayı tedavi edecek doktoru zor bulursun.

*Evrendeki uyumu görüp, fark edip kendine uygularsan, gerçek mutluluğa da çok yaklaştın demektir.

*Aşkın sarayı betonsuz ve demirsizdir; ama diğer saraylardan daha uzun süre ayakta kalabilir.

*Olaylar seni değil; sen olayları yönetmelisin.

( Oruç Baba’dan Aforizmalar-32 başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 28.02.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu