Şair, şiir yazar durur heceyle
Gündüzler komşudur, daim geceyle
Fert ayakta kalır, iman gücüyle
Unutma bunları, hep aklında tut
Şiir ve edebiyat dünyasının tanınmış isimlerinden olan Orta Anadolu’nun saygın ve etkili şairlerinden eğitimci-şair-yazar Durdu Şahin, “Şiir Gibi” şiirlerle yeni şiirlerini okuyucularıyla buluşturdu. “Sevgi Pınarı, Kutsal Sevda, Kar Çiçeği, Bir Demet Şiir, Kuşluk Vakti ve Gül Yağmuru” şiir kitaplarından sonra “Şiir Gibi” şiirlerle yeniden ve daha kuvvetli bir şekilde merhaba diyen Durdu Şahin, Alaca’dan tüm Türkiye’ye ulaşıyor.
Vatandır bizlere kanat, can olan
Vatandır bizlere kuvvet, kan olan
Vatandır sevgisi imandan olan
“Önce Vatan, Önce Vatan” diyoruz.
Durdu Şahin, 1960 Çorum-Alaca-İsahacı Köyü doğumlu. 1989 Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü mezunu. Halen öğretmen olarak milli eğitimde görevli bulunan Durdu Şahin, mahalli ve ulusal basında yazıları, şiirleri yayımlanmış, seviyeli kalemiyle hayata sağlam tutunmuş, ömrünü şiir ve edebiyata adamış bir arkadaşımızdır. Alaca’da yayınlamış olduğu “Seviye” ve “Birikim” dergileriyle tüm şair ve ozanlara şiirlerini ulaştıran Durdu Şahin, Alaca ve Çorum’da gerçekleştirdiği şiir şölenleriyle de adını tüm Türkiye’ye duyurmuş, çok iyi ve usta bir şairdir.
Asalet yüklüyüm korku bilmem
Dostuma tam dostum, yürekten silmem
Mazluma, yetime vurana gülmem
Has öfkenin narı, Anadolu’yum
Mevlanamız gibi öz konuşturan
Hacı Bektaşi ile köz konuşturan
Yunus Emre olup söz konuşturan
Yurdun iftiharı Anadolu’yum
Çorum ve Alaca’daki kültür ve sanat faaliyetleri adeta Durdu Şahin ile özdeşleşmiş gibidir. Çorum denince Alaca, Alaca denince Durdu Şahin, Durdu Şahin denince de aklımıza şiir ve edebiyat çalışmaları gelir. Sadece Alaca ve Çorum’un değil, Orta Anadolu Bölgesi’nin de en tanınmış şairidir Durdu Şahin.
Kendisinin hazırlayıp sunduğu birçok şiir şölenine bizzat katılan bizlerde onun gayretlerini yakından gördük. Yozgatlı şairlerle sıkı bir diyalog halinde olan Durdu Şahin hoca, Sürmeli şiir şölenimize de katılıp bizleri sevindirmiş, bir yarışmamız için ilettiği şiiri, ödülümüzü de kazanmıştır.
Ülkemin
ortasında en emin bir kaledir
Mazlumlara sığınak, zalimlere gülledir (Yozgat)
Tarihin gözbebeği, coğrafyanın nişanı
Soylu mert yiğitlerin şaha kalkan imanı (Yozgat)
Cesaretin
timsali, hür fikrin hürriyeti
Helal kazançla doyan erlerin memleketi(Yozgat)
Durdu Şahin hocayla tanışmamız çok eski yıllara dayanır. Şiir ve edebiyatla olan dostluğumuz da eskidir. Bir zamanlar “Bizim Anadolu” gazetesinde birlikte aynı sayfada yazılar yazmıştık. Şiirlerini beğenerek okur, yazılarını ilgiyle izlerdik. Etkili kalemi, güzel şiirleri, manalı yazıları bizim gönlümüzde hüsnü kabul görürdü.
Durdu Hoca geçen yıllar Yozgatlı şairler yazarlar olarak Alaca Şiir Şölenine davetiyle bizleri onurlandırmış, çok hoş, kadirşinas, esprili tavrıyla, candan ve misafirperver tutumuyla, gönlü ve eli açık dost canlı davranışlarıyla hepimizin gönlünde taht kurmuştu. Çorum’un ve Alaca’nın güzel mekânlarını gezdirip bizlere asla unutamayacağımız güzel vakitler yaşattı. Alaca’nın güzel mekânı olan Veli Çayırındaki anılarımızı unutamaz olduk.
Sofrası da, gönlü de, fikri de bereketli olan Durdu Şahin’i bu güzel davranışlarıyla bir kere daha anıyoruz.
Yüreğimi dinledi, kulağım gün boyunca
Sevinçlere doydum ben, öteleri duyunca
Dirildim umutlarla yorulmuşa fer oldum
Yüklendim fazileti, durulmuşa ser oldum
Bilinmezleri bildim, bir anda dile geldim
Gözlerden yaş sildim, gülerek güle geldim
Sözlerin
çoğu külfet, sabrın sonu selamet
Rahmetle kuşat Rabbim cümle kulların affet!
Dili sade ve Türkçe, anlatımı
duru ve akıcı, özü milli ve manevi his çağlayanı olan şair Durdu Şahin;
şiirlerinde saygı, kardeşlik, vatan, Bayrak ve Millet gibi konuları nakış nakış
işlediğini görüyoruz. Şiire sevdalı, şaire dost, Çorum ve Alaca’nın kültür
elçisi eğitimci-şair-yazar Durdu Şahin’i bu güzel eserinden dolayı kutluyor,
başarılarının daim olmasını temenni ediyoruz. Eline, emeğine, yüreğine sağlık
Durdu Hoca; Yozgat’tan kucak dolusu selamlar…
Başını kaldır da bak, umutlarla doluyuz
Allah diyen canların, eli, dili, yoluyuz
Ülkemizi yükseltmek, ebedi olsun ilke
Bilelim, anlayalım, hepimizin bu ülke
Ahmet SARGIN
Yozgat Şairler ve Yazarlar Birliği Başkanı