*-Her suçta hepimizin az-çok mutlaka bir payı vardır.

*-Hainleri bağışlayarak, onların düşmanlıklarını artırmış olursunuz.

*-Gerçekten cennete gitmek istiyor musun?  Öyleyse daima adil ol.

*-“Devletlerin çöküş dönemlerinde vatandaşların adalete olan güvenleri kalmamıştır” sözünü, tersten de şöyle söyleyebiliriz: Vatandaşların adalete olan güvenlerinin kalmadığı bir devlet, çöküş dönemine girmiştir.

*-Güçsüzü, güçlünün zulmünden korumayan adaleti ben ne yapayım?

*-Adil davrandın diye takdir bekleme.

*-Haksızlığa uğrayanın kırgınlığını giderecek tek şey, hakkının verilmesidir.

*-İşlediği suçtan dolayı pişmanlık duymayan insan çok azdır; pişman olduktan sonra tekrar suç işlemeyen insan da çok azdır.

*-Tanrım, beni adaletin ayaklar altına alındığı bir toplumdan uzak tut!

*-Haksızlığı ve adaletsizliği tercih edenlere en büyük dersi, gene hak ve adalet verecektir.

*-Adaletin olmadığı yerde korku hakimdir.

*-Masumun özgürlüğünü, adalet adına kısıtlayan, adaleti katletme suçu işlemiştir.

*-Haksızlıkların artması, cesur insan sayısının azaldığını gösterir.

*-Affeden zafer kazanır, affedilen ise acıya gömülür.

*-Yapılanları onaylamadığı halde, haksızlıklar karşısında susan kişinin; haksızlığı yapandan farkı nerede?

*-Affet ki gerçek acının ne olduğunu anlasın.

*-Suçu işleyenin dışında da, başka suçlular aranmalıdır.

*-Affetmeden önce o kişi için “değer mi, değmez mi?” diye düşünme; ama “Bana karşı düşmanlık besler mi, beslemez mi?”  sorusunu mutlaka sor.

*-Tek başına kalsan da hak ve adaletten ayrılma; bugün bu davranışın nedeniyle zarar görebilirsin, hatta öldürülebilirsin, ama yarın heykelini de diktirebilirsin.

*-Affetmek, en büyük ruhsal kazançlardan biridir. Kendini bu kazançtan mahrum etme!

*-Adalet dağıtıcı öncelikle ahlâklı olmalıdır.

*-Zulmeden, gücünü kanunlardan aldığını söylüyorsa yalandır.

*-İyi yargıç yetiştiremeyen milletler; iyi ve kalıcı devlet de kuramazlar.

*-Zulüm gören, intikam bıçağını bilemeye başlar.

*-Adalet, dürüst insana cesaret; dürüst olmayan insana da korku verir.

*-Yargıçları adalet dağıtmayan bir ülkede,  düzgün giden hiçbir şey olamaz.

*-Yasaların suç saymadığı suçlar da vardır.

*-Bir topluma kötülük tohumları mı ekmek istiyorsun? İşlenen suçların cezasız kalmasını sağla.

*-Adaletin konuşmadığı yerde;  kaba kuvvet,  iltimas ve namussuzluk baş tacı edilir.

*-Hak; verileni almak değil, senin olanı almaktır.

*-Zulüm eken,  korkudan başka bir şey biçeceğini ummasın.

*-Hak, er veya geç zulmü alt edecektir. Zalimin korkusu bundandır.

*-Adaletsiz yönetici, adalete vereceği hesabın korkusuyla yaşar.

*-Ceza bir öğretme yöntemidir; ama en kötüsü.

*-Cezasız kalan suç yoktur. Her suçun cezası, işlendiği andan itibaren çekilmeye başlanır.

                                                     ●   ●   ●    

(Ömer Faruk Hüsmüllü'nün yakında basılacak olan Oruç Baba'dan Aforizmalar isimli kitabından alınmıştır...) 


( Adalet Üzerine Özlü Sözler başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 14.05.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu