Şehrin yeşil kuşağı
iç çekerek derinden Nefes aldı coşkuyla
kurtulup kederinden. Sevgi kokan kaldırım
göz kırptı parke yola Yeni gündü âşıklar
gezecekti kol kola Bir öpücük kondurdu Harşena’nın gölgesi Kaynayan köpüklerin şehri kapladı sesi. Çağlamaya başladı hevesle Yeşilırmak Mutluluğu haykırdı son sesle Yeşilırmak. Uykusundan uyandı yalı boyu evleri Misafir etmişlerdi nice saygın devleri Ayyaş geceden artan sevdanın gizlerini Çöpçüler toparladı akşamın izlerini Beyazıt’tan çıktılar iki ihtiyar nurla Sessizce yürüdüler aldıkları huzurla. Çiçeklere su sundu neminden Yeşilırmak Yakaladı gündüzü geminden Yeşilırmak. Ağaçlar salındılar titredi yaprakları Sabah çiyi ıslattı kuruyan toprakları. Bir simitçi göründü ırmağın kenarında Kuşlar cıvıldaştılar asırlık çınarında. Üç bin yıllık köprüler selam durdu yeşile Yeşile sığınmıştı yıkmadı deprem bile. Kaldırarak başını gururla Yeşilırmak Hayat verdi doğaya bin nurla Yeşilırmak. Çekip atmıştı sema yıldız işli şalını Bitirmişti gecenin sevdalı masalını Uyandı kitaplarda tüneyen efsaneler Tüllerini açtılar yavaş yavaş haneler. Aşkların çağlayanı attı şehrin kirini Gönüllere sakladı Ferhat ile Şirin’i Asırlardan beridir yaşıyor Yeşilırmak Nice dağları aşıp taşıyor Yeşilırmak. Hayatın yaprağını çevirdi yeni güne Sanki girmişti şehir kutsanmış bir düğüne. Eski sırlar yeniye sevgiyle eşlik etti Ve karanlık bu şehri bir kez daha terk etti. Selamlayıp doğayı güneş çıktı yerinden Galip döndü dalgalar bitmeyen seferinden. Geleceğe umutla bakarken Yeşilırmak “Günaydın” dedi şehre akarken Yeşilırmak.
( Seherde Uyanan Şehir başlıklı yazı Afet Kırat tarafından 9.06.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. ) Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.