“ Yurdum İnsanı ” diye bir tanımlama girmiştir son dönemler Anadolu literatürüne, nadiren sempatik ve sevecen anlamda genelde ise maalesef hödüklüğümüzü ( ne demekse ! ?? ) anlatmak için kullanılır.

Ne yapar Yurdum İnsanı ?

Haklı olarak TV dizilerini eleştirir, yerden yere vurur, haremini randevuevi gibi kullanan padişahlar, yeğeniyle aşk meşk yaşayan hatunlar, her daraldığında alkole vuran tipler, Atalarımızdan öyle gördük ya ! Okumaktan başka her melanete imza atan öğrenciler, evlilik dışı çocuk ise olağan konudur zaten, rüşvet, haraç, mafya, asarım keserim muhabbetleri cabası, pavyondan çıkmayan on lafının dokuzu küfür polisler, büyücülü çocuk programları..

Ha babam de babam aralarında konuşurlar olmaz böyle rezalet diye. Akşam oldumuydu herkesten önce yerlerini alırlar ekranın karşısında ,

“ hanım hanım, Behlül ne yaptı ya ??* “
“ boş ver şimdi bak Çınar ex takılıyor yine “
“ vay be Pargalı yine metresiyle,
Vali beyimiz de kons Elenayla,
Osmanlının vurucu timleri,
Hadi kız Hürrem ham yap onları”
“ bira var mı len bira..
Haydeee savcı bekliyor evde Behzat Nacar’ım benim”
“ adama bak ya iki kız kardeşi aynı anda götürüyor
Bu da yapılmaz ki Reşat Nuri’ye..”
“ aşk olsun Caroline,
Anlayış göster be ya Ali Kaptan’a
Nolcek ki
Eşinin ağabeyinden çocuk bekliyor bir kızı
Öbür kızı da militan Ahmet’le sosyal takılıyor,
Hanımının Hollandalı dostu,
Eşinin balıkçı tokmakçısı var”
Adını çoklu ilişkiler koydum dizisi de başlamak üzere.

Bir de Dallas’a dil uzatırdık, yuuuuh be resmen yuuuuh yani. Amma velakin bunu Yurdum İnsanı istiyor, O yaptırıyor reytinglere tavanı, O yaratıyor reklam gelirlerini, seyretmemek yerine, oturup iki satır şikayet etmek yerine, sessiz demokratik protesto yerine herkesten önce O izliyor.

Sorarım size
Müstahak değil mi bize ?

Aaaaaa, yazılı basınımızın hakkını da yemeyelim;

“ Hacı 13 yaşında kızı taciz etti “ Yoldaş medyadan günün başlığı, ulan küçücük çocuğa göz koymak zaten başlı başına bir insanlık suçudur, zaten iğrençtir, zaten senin trajını hoplatır, bir de nedeeen dini motifimizi karıştırırsın ??? Hacılık gibi ulvi ve kutsal değerimize Nedeeen dil uzatırsın ??? Utanmaz arlanmaz adamlar. Ama yoook, enteliz ya, çağdaşız ya, moderiniz ya, biz o gazeteleri okuruz kardeşim.

“ Albay zina yaparken basıldı “ bu da yandaş medyadan günün incisi, zira Albay’ın zinası ultra günah, başkasının ki hafifletilmiş günah. Yüce ordumuza, vatanımızın bekçilerine, peygamber ocağına Nedeeen dil uzatırsın ??? Utanmaz arlanmaz adamlar. Ama yooook, muhafazakarız ya, gün bizim günümüz ya, yıllarca ezildik ya, biz o gazeteleri okuruz kardeşim.

İçine edeyim yandaşın da, yoldaşın da,
Bize Candaş medya lazım,
Bize Arkadaş medya lazım,
Bize Adaş,
Bize Vatandaş medya lazım.

Neyse çok görmeyelim, hem böyle der hem satın alırız, hem de satır satır okuruz. Ayağımıza kadar gelen türlerine de abone oluruz. Arkasından da Cemaate giydiririz, vallayi ayıp yani hiç olmuyoooo… Yurdum insanı işte.

Kaç tanemiz bilmem kaçla giderken otobanın üzerindeki bir taştan son anda kurtulmuşken anında küfür basmak yerine geri dönüp yolun üzerinden o taşı kaldırmıştır ??? Bana ne ki ? Sanki arkadan çoluğum çocuğum geliyor, hiç işte boş boş konuşuyorum, maksat muhabbet olsun.

Tüh tüüüüh tüüüüüh tüüüüüh ( bu arada masaya üç kere tıklayarak ilahi ve sosyal sorumluluğumuzu ifa ederiz ) bu bayram yine yüzlerce ölü var ; Ulan bu devlette ne işe yarar ya ???

Kaç tanemiz açık kalmış bir kanal kapağının etrafından dolaşmak ve belediyeye düz gitmek yerine telefona sarılmıştır ??? Ve takipçisi olmuştur ??? Bana ne ki ? Sanki ailemden birisi düşecek foseptiğe, Adam sende ya…Bak şu uğraştıklarına, Yurdum İnsanı der geçer gideriz.

Allah göstermesin ateş bu,  düştüğü yeri yakar.

Sorarım size,
Müstahak değil mi bize ?

Sosyal paylaşım da
Sosyal paylaşım,
Bloglar,
Ortak platformlar.
Adı paylaşım ;
Ama hep ben
Hep ben.

Mesela kıssadan hisse
Bakalım şu yazdığımız sayfalara;

Kaç tane BİZ var ?,

Kaç tane DOĞA var ?,

Kaç tane AİLE İÇİ ŞİDDET var ?,

Kaç tane GELİR DAĞILIMI var ?,

Kaç tane ÖZGÜRLÜK var ?.

Tabii ki aşık olacağız,
Tabii ki sevecek
Sevilmek isteyeceğiz,
Tabii ki duygularımızı yazacağız.

Ama olmaz ki
Hep ağlamak,
Hep kahrolmak,
Hep isyanları oynamak,
Sevgiliye sinkaf etmek
Olmaz ki..
GÜZEL YAŞAMANIN YOLU
GÜZEL DÜŞÜNMEKTEN GEÇER.
Hele ki umuma açık yazıyor isek,
Hele ki yazdıklarımız,
Yediden yetmişe okunuyor ise ;

Daha pozitif,

Daha beyaz,

Daha pembe

Olsak,
Ve şu Yurdum İnsanı’na
Yapıcı, olumlu bir katkı sağlasak
Umut dolu perspektifler çizsek
Daha iyi olmaz mı ?

Sözüm kimseyi yermek değil,
Eşime dostuma saygısızlık yapmak değil,
Haddimi aşarak kelam etmek hiç değil,
Tamam elbette SENİ dinleyelim
Ama arada BİZİ unutmayalım.

MCU

( Herkes Müstahakını Alır başlıklı yazı MCU :) tarafından 3.07.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu