KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR
GÜZELCEHİSAR LAV SÜTUNLARI VE KALE KALINTILARI-HALİLBEY CAMİİ-İBRAHİMPAŞA CAMİİ-HACI MEHMET CAMİİ-MERKEZ CAMİİ-İKRAMİYE CAMİİ-ŞADIRVANLI CAMİİ-TAŞ HAN-DERVİŞOĞLU HANI (OKUR HAN)-KEMER KÖPRÜSÜ-ORDU YERİ KÖPRÜSÜ-ŞADIRVAN-OSMANLI HAMAMI-KÜTÜPHANE BİNASI-İSTİKLAL İLKÖĞRETİM OKULU BİNASI-BARTIN BELEDİYESİ BİNASI-KIRTEPE ÇEŞMESİ-AYA NİKOLAS KİLİSESİ (ESKİ KİLİSE-KÜLTÜR EVİ)-FATİH CAMİİ VE SANAT EVİ-ROMA MECLİSİ SARAYI-AHŞAP BARTIN EVLERİ-İNKUMU PLAJI-AMASRA PLAJI-ÇAKRAZ PLAJI-KIZILKUM PLAJI-MUGADA PLAJI-HATİPLER PLAJI-GÜZELCEHİSAR PLAJI-GÖÇKÜN PLAJI-AKKONAK PLAJI-ÇAMBU PLAJI-KARAMAN PLAJI-TEKKEÖNÜ PLAJI-KURUCAŞİLE PLAJI-KAPISUYU PLAJI-ULU YAYLA-GEZEN YAYLASI-ARDIÇ YAYLASI-GÜRCÜOLUK MAĞARASI-AMASRA SESAMOS ANTİK KENTİ-KURUCAŞİLE KROMNA ANTİK KENTİ-KURUCAŞİLE ERYTHİNOİ ANTİK KENTİ-ÇAKRAZ PAPHLAGONİA ANTİK KENTİ-700 ETNOĞRAFİK ESERİ BARINDIRAN KEMAL SAMANCIOĞLU ETNOĞRAFYA MÜZESİ-FIRINLI KALESİ-ÇEŞTEPE HÖYÜĞÜ-MANASTIRTEPE NEKROPOLU-DEVECİLER TÜMÜLÜSÜ-DURNUK KAYA MEZARLARI-ULUPINAR DEĞİRMENİ-ABDİPAŞA BARTIN'DA GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLERDİR.
HASANKADI BELDESİ'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER...
TÜLOĞLU MESİRE ALANI;HASANKADI BELDESİ'NİN TÜLOĞLU MAHALLESİ'NDE İRİLİ UFAKLI YAYLA GÖRÜNÜMÜNDE OLAN BİR ÇOK YER VARDIR, CİVARDA Kİ KİŞİLER BURALARI GEZİ VE PİKNİK ALANI OLARAK KULLANMAKTADIRLAR.
KIRLANGIÇ ŞELALESİ;HASANKADI BELDESİ'NİN DOĞANCILAR MAHALLESİ MEVKİİNDEDİR, BELDEYE
HASANKADI ESKİ SU DEĞİRMENLERİ;200 YIL ÖNCE YAPILMIŞ 3 SU DEĞİRMENİ BU BELDE İÇİNDE YER ALMAKTADIR, BİRİSİ HALEN BELDENİN ŞABANKADI MAHALLESİ'NDE BULUNMAKTADIR VE ÇALIŞMAKTADIR.
AMASRA İLÇESİ'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;
AMASRA KALESİ-BAHRİYE MEKTEBİ AMASRA MÜZESİ-BOZTEPE MAHALLESİ KİLİSE KALINTISI-BOZTEPE MAHALLESİ MABET KALINTISI-ASKER SUYU MEVKİİNDE Kİ KUŞ KAYASI YOL ANITI-AMASYA YERALTI GALERİSİ-ZİNDAN MAHALLESİ'NDE Kİ FATİH CAMİİ VE SANAT EVİ (ESKİ KİLİSE)-ROMA MECLİSİ SARAYI-BEDESTEN MEVKİİNDE Kİ ROMA DÖNEMİ KÖPRÜSÜ-CEVİZLİK VADİSİ'NDE Kİ ROMA DÖNEMİ SU KEMERİ-KULEDİBİ'NDE Kİ KÜÇÜK KİLİSE KÜLTÜR VE SANAT EVİ-AMASRA BEDESTENİ (GYMNASİUM)-MEZARLIK İÇİNDE Kİ 5.000 KİŞİLİK TİYATRO KALINTISI-AMASRA'NIN KUM MAHALLESİ'NDE BULUNAN ŞEHİR HAMAMI-İSKELE CADDESİ ÜZERİNDE Kİ HAMAM SOKAK İÇİNDE Kİ TARİHİ HAMAM-AMASRA MANASTIR KALINTISI-AMASRA YER ALTI ÇARŞISI-CHAPEL KÜLTÜR EVİ-TAVŞAN ADASI MANASTIR KALINTISI-DİREKLİ KAYA-KÜÇÜK LİMAN ANTİK RIHTIM VE NEKROPOL ALANI-TEKKE TEPE MEVKİİ-KALE İÇİ MAHALLESİ-BOZTEPE MAHALLESİ-ZİNDAN MAHALLESİ'NDE Kİ KAYMAKAMLIK LOJMANI-BARTIN KARAYOLU YAKININDA Kİ KEMERLİ YAPI AMASRA'DA GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLERDİR.
KURUCAŞİLE İLÇESİ'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;
KROMNA KENTİ KALINTILARINDAN OLAN CENEVİZLİLERDEN KALMA TEKKE ÖNÜ KALESİ-TEKKE ÖNÜ KALESİ İÇİNDE Kİ HİSARKALE MAHZENİ-KURUCAŞİLE MAHZENİ VE GALERİSİ-YEDİKUYULAR, DİĞER YERLER AŞAĞIDA Kİ ŞEKİLDEDİR;
ALTINIRMAK;GÜMÜŞ DENİZ TURLARI’NIN BAŞLANGIÇ NOKTASIDIR, BURADA SU BİSİKLETİ-SANDAL GEZİLERİ-KÜREK YARIŞLARI AKTİVİTELERİ YAPILMAKTADIR.
FIRINLI KÖYÜ'NDE Kİ FIRINLI KALESİ-ÇEŞTEPE KÖYÜ'NDE Kİ ÇEŞTEPE HÖYÜĞÜ-KARASU KÖYÜ'NDE Kİ KARASU HÖYÜĞÜ-AKGÖZ VE KOCAREİS KÖYLERİ'NİN DURNUK MEVKİİNDE Kİ MANASTIRTEPE TÜMÜLÜSÜ-DURNUK MEVKİİNDE Kİ 3 ADET DURNUK KAYA MEZARLARI-DURNUK MEVKİİNDE Kİ MANASTIRTEPE NEKROPOL ALANI-KAYADİBİ ÇAVUŞ KÖYÜ'NDE Kİ DEVECİLER TÜMÜLÜSÜ-KAYADİBİ KÖYÜ'NÜN ÇAVUŞ İLİT SİVRİTEPE MEVKİİNDE Kİ SİVRİTEPE TÜMÜLÜSÜ-
GÜZELCEHİSAR SUUÇURAN MEVKİİ-ARIT DAĞI ÜZERİNDE Kİ M.S.X111.YÜZ YILDA CENEVİZLİLERDEN KALMA ARIT KAYA ODALARI VE SU SARNICI BARTIN'DA GEZİLECEK GÖRÜLECEK ARKEOLOJİK SİT ALANLARIDIR.
BOZTEPE ADA KÜTLESİ-BOZTEPE MAHALLESİ-KALEİÇİ MAHALLESİ-BEDESTEN MEVKİİ-TAVŞAN ADASI-TEKKETEPE MEVKİİ-NEKROPOL ALANI-DİRELİKAYA-KÜÇÜK LİMAN ANTİK RIHTIMI-AMASRA BELEDİYE LOJMANLARI-AMASRA MEZARLIĞI-TTK HİZMET BİNALARI-GÜRCÜOLUK MAĞARASI AMASRA'DA BULUNAN GEZİLECEK GÖRÜLECEK SİT ALANLARIDIR.
KAPISU PLAJI;KURUCA ŞİLE İLÇE'SİNE
KARAMAN PLAJI;KURUCA ŞİLE-BARTIN KARAYOLU ÜZERİNDEDİR, KURUCAŞİLE İLÇESİ'NE
LİMAN MEVKİİ PLAJLARI;BURADA 2 KÜÇÜK PLAJ VARDIR, İLÇE MERKEZİNDE DENİZE GİRMEK İSTEYENLERİN İHTİYAÇLARINI KARŞILAMAKTADIR.
TEKKEÖNÜ PLAJI;OVA TEKKEÖNÜ SINIRLARI İÇERİSİNDEDİR, 300 METRELİK DOĞAL SIĞ BİR KUMSALA SAHİPTİR. YAZ AYLARINDA BÜYÜK RAĞBET GÖREN PLAJLARDAN BİRİSİDİR.
ÇAMBU YALISI PLAJI;HİSAR KÖYÜ'NDEDİR, KALENİN BATI BÖLÜMÜNDEDİR. 200 METRELİK ÇOK GÜZEL BİR KUMSALI VARDIR, ÇEVREDE Kİ KÖYLÜLERİN FAYDALANDIĞI BİR PLAJDIR.
GÖLDERE ŞELALESİ;KURUCA ŞİLE İLÇESİ'NE
KAPISU DERESİ MESİRE ALANI;KURUCA ŞİLE İLÇESİ İLE CİDE İLÇESİ ARASINDADIR, BU NEDENLE BARTIN İLE KASTAMONU İL SINIRINI OLUŞTURMAKTADIR. BAŞKÖY KÖYÜ'NE KADAR ÇEVRESİ, GEZİ-PİKNİK VE TRACKİNG SPORU YAPMAK İÇİN UYGUNDUR.
ARİT BELDESİ KÜRE DAĞLARI MİLLİ PARKI;2000 YILINDA MİLLİ PARK OLARAK İLAN EDİLEN BU MINTIKA
MİLLİ PARK ALANINDA 675 BİTKİ-40 ÇEŞİT MEMELİ HAYVAN-129 KUŞ TÜRÜ MEVCUTTUR, MİLLİ PARK KANYON-MAĞARA-DÜDEN-ŞELALE GİBİ VARLIKLARA SAHİPTİR.
ULUS İLÇESİ'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;
KOCAGÖZ KONAĞI-HASANDEDE CAMİİ VE TÜRBESİ-ŞİMŞİRLİBABA CAMİİ VE MEZARI-KALECİK KÖYÜ'DE Kİ TEBRİZLİ ŞEMSEDDİN EFENDİ'NİN ÇEŞMESİ VE MEZARI-ABDİPAŞA'DA ULUPINAR MAHALLESİ'DE Kİ 7 OCAKLI ULUPINAR DEĞİRMENİ-AĞA KÖYÜ MİRZAŞAH MAHALLESİ'NDE Kİ MİRZAŞAH HÖYÜĞÜ-KARAHASAN KÖYÜ'NDE Kİ KARAHASAN HÖYÜĞÜ-ABDİPAŞA KIRKTEPELER MEVKİİNDE Kİ KIRKTEPELER HÖYÜĞÜ-ULUKAYA KÖYÜ'NDE Kİ ULUKAYA ŞELALESİ-ULUS İLÇESİ'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLERDİR.
BARTIN'IN İLÇELERİ'NE UZAKLIĞI;
BARTIN-AMASRA;
BARTIN-KURUCAŞİLE;
BARTIN-ULUS;