Makale / Eğitim Makaleleri

Eklenme Tarihi : 6.09.2012
Okunma Sayısı : 2932
Yorum Sayısı : 5
Günün Yazısı

Bu Yazı 22.09.2012 tarihinde
GÜNÜN YAZISI
olarak seçilmiştir.

KONYA’DA GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER…

 

KERİM ÖZBEKLER

GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR

 

MEVLANA MÜZESİ;1926 YILINA KADAR DERGAH OLARAK KULLANILAN BU YER, 1927 YILINDA TÜRBE VE ZAVİYELERİN KAPATILMASI İLE İLGİLİ YASANIN ÇIKMASINDAN SONRA MUSTAFA KEMAL ATATÜRK\'ÜN EMRİ İLE 3 MART 1927 YILINDA MÜZE HALİNE GETİRİLMİŞTİR. 6500 M2'LİK 1 ALANI KAPLAMAKTADIR, MÜZENİN DERVİŞ ODALARI VE MATBAH KISMI X1V.YÜZYILDA TAMAMLANMIŞTIR. MÜZEDE HAZRETİ MEVLANAYA AİT ÖZEL GİYİM EŞYALARI-EL YAZMASI KİTAPLAR-YAZMIŞ OLDUĞU 6 CİLT TUTARINDA Kİ 27.500 BEYİTLİK MESNEVİ'Sİ İLE 40.830 BEYİTTEN İBARET OLAN DİVAN'I DA YER ALMAKTADIR. MEVLEVİLİK, MEVLANA CELALETTİN RUMİ\'NİN FİKİRLERİNDEN ESİNLENEREK SONRADAN KURULMUŞTUR.

 

KARATAY ÇİNİ ESERLERİ MÜZESİ;ALAADDİN TEPESİ'NİN KUZEYİNDEDİR.

 

İNCE MİNARE;SELÇUK VEZİRLERİNDEN FAHRETTİN ALİ TARAFINDAN 1265-1267 YILLARI ARASINDA DARÜLHADİS OLARAK İNŞA ETTİRİLMİŞTİR, MİMARI KELÜK BİN ABDULLAH'TIR. TAŞ İŞÇİLİĞİ'NİN ŞAHASERİ OLAN KUBBESİ TUĞLA VE ÇİNİLERLE SÜSLENMİŞTİR, KAPISI VE MİNARESİ DE TÜRK SANATININ GÜZEL ÖRNEKLERİNDENDİR.

 

ARKEOLOJİ KLASİK ESERLER MÜZESİ;LARENDE CADDESİ ÜZERİNDEDİR, ATA KÜLLİYESİ'NİN YANINDADIR.

 

SİLLE (SİYATA) ÖREN YERİ;KONYA İL MERKEZİ\'NİN 8 KM. KUZEY BATISINDADIR, ERKEN HIRİSTİYANLIK DÖNEMİNİN ÖNEMLİ 1 MERKEZİDİR. BU GÜN BÜYÜK ŞEHİR BELEDİYE HUDUTLARI İÇİNDEDİR, BELEDİYE OTOBÜSLERİ BURAYA GİDİP GELMEKTEDİR.

 

AK MANASTIR;GENİŞ VE MAĞARA GİBİDİR, KAYADAN OLUŞMUŞTUR. 6-7 ŞAPELİ VE BİR ÇOK HÜCRESİ VARDIR, BU MANASTIRDA BULUNAN MİKAEL HOMMENOS VE OĞLU ABRAHAM\'A AİT MEZAR TAŞLARI KONYA ARKEOLOJİ MÜZESİ\'NDE TEŞHİR EDİLMEKTEDİR.

 

SİLLE AYA-ELENA KİLİSESİ;SELÇUKLU İLÇESİ'NE 7 KM. UZAKLIKTADIR, BİZANS İMPARATORU CONSTANTİN'İN ANNESİ HELENA HAC İÇİN KUDÜS'E GİDERKEN KONYA'YA UĞRAMIŞ VE BURADA Kİ OYMA MABETLERİ GÖREREK SİLLE'DE 1 KİLİSE YAPTIRMAYA KARAR VERMİŞTİR. MİHAİL ARHANKOLOS ADINA BU KİLİSENİN TEMEL ATMA TÖRENİNDE BULUNMUŞTUR, KİLİSE 1 ÇOK ONARIM GÖREREK BU GÜNE KADAR GELMİŞTİR. 1833 TARİHİNDE SULTAN ABDÜLMECİT DÖNEMİNDE 4.KEZ TAMİR EDİLDİĞİNE DAİR 3 SATIRLIK TÜRKÇE 1 KİTABESİ'DE MEVCUTTUR.

 

ÇATALHÖYÜK ÖREN YERİ;ÇUMRA İLÇESİ SINIRLARI İÇİNDEDİR, İLÇENİN 10 KM. DOĞUSUNDADIR. KÜÇÜK KÖY CİVARI\'NDADIR, ÇATALHÖYÜK ÖREN YERİNİ 1958 YILINDA J.MELLAART KEŞFETMİŞTİR. 1961-1963-1965 YILLARINDA BU ÖREN YERİNDE KAZI YAPILMIŞTIR, BURADAN ÇIKARILAN ESERLER KONYA ARKEOLOJİ MÜZESİ İLE ANKARA'DA Kİ ANADOLU UYGARLIKLARI MÜZESİ'NE TAŞINMIŞTIR. BULUNAN ESERLER, 8000 YIL ÖNCESİNE AİTTİR.

 

EFLATUN PINAR HİTİT ANITI;BEYŞEHİR İLÇESİ\'NDEDİR, ANITI 1849 YILINDA W.J.HAMİLTON BULMUŞ VE BİLİM DÜNYASINA HABER VERMİŞTİR.

 

KİLİSTRA ANTİK KENTİ;KONYA'YA 34 KM. UZAKLIKTA OLAN HATUNSARAY KASABASI'NIN 16 KM. KUZEY BATISINDA YER ALAN GÖKYURT SINIRLARI İÇİNDEDİR, BURADA M.Ö.111.Y.Y.KADAR YERLEŞİM OLDUĞUNU GÖSTEREN HAÇ PLANLI ŞAPEL-SÜMBÜL KİLİSE-BÜYÜK SU SARNICI-ŞIRAHANE BULUNMAKTADIR.

 

KARAHÖYÜK;KONYA İL MERKEZİ\'NE 15 KM. UZAKLIKTADIR, HARMANCIK MAHALLESİ'NDEDİR. ESKİ TUNÇ DEVRİNDEN KALMA 1 KALEDİR, BURADA 1953 YILINDA KAZILAR BAŞLAMIŞTIR.

 

BOLAT ÖREN YERİ;HADİM İLÇESİ'NE 17 KM. UZAKLIKTADIR, BOLAT KÖYÜ SINIRLARI İÇİNDE Kİ TEMAŞALIK MEVKİİNDEDİR. ROMA VE BİZANS DEVİRLERİNDEN KALMADIR, BURADA NEKREPOL ALANI-BOULETERİON-KİLİSE MEVCUTTUR.

 

KUBAD-ABAD SARAYI;SULTAN ALAEDDİN KEYKUBAT TARAFINDAN 1226-1236 YILLARI ARASINDA YAPTIRILMIŞTIR, BEYŞEHİR GÖLÜ'NÜN GÜNEY BATISINDADIR.

 

SELÇUKLU SARAYI;ALAEDDİN TEPESİ'NİN KUZEY ETEĞİNDEDİR, BU GÜN İÇİN SADECE 1 KÖŞK DUVARI AYAKTADIR. 2.KILIÇASLAN TARAFINDAN YAPTIRILDIĞI, ALAEDDİN KEYKUBAT TARAFINDAN TAMAMLANDIĞI TAHMİN EDİLMEKTEDİR. ÖZEL 1 ÇATI ALTINDA KORUNMAKTADIR.

 

TURGUTOĞULLARI TÜRBESİ;KARAMANOĞLU 2.İBRAHİM ZAMANINDA, TURGUTOĞULLARINDAN AHMETBEY TARAFINDAN 1431 YILINDA YAPILMIŞTIR.

 

KARATAY MEDRESESİ;KONYA EMİRİ CELALETTİN KARATAY TARAFINDAN 1251 YILINDA YAPTIRILMIŞTIR, BU GÜN MÜZE OLARAK KULLANILMAKTADIR.

 

İPLİKÇİ CAMİİ;1201 YILINDA SELÇUKLU VEZİRLERİNDEN ŞEMSEDDİN ALTINOBA TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR, KONYA'DA Kİ EN ESKİ SELÇUKLU DÖNEMİ ESERİDİR. 1332 YILINDA SOMUNCU EBUBEKİR TARAFINDAN GENİŞLETİLMİŞTİR, 1951-1960 YILLARI ARASINDA KONYA ESKİ ESERLER MÜZESİ OLARAK KULLANILAN CAMİ 1960 YILINDA TEKRAR İBADETE AÇILMIŞTIR. KONYA'DA BULUNAN İPLİKÇİLER ÇARŞISI'NDA BULUNDUĞU İÇİN, BU İSİMLE ANILMAKTADIR VE ALAEDDİN CADDESİ ÜZERİNDEDİR.

 

ALAETTİN CAMİİ;SELÇUKLU SULTANI 1.MESUT ZAMANINDA ALAETTİN TEPESİ\'NDE İNŞA EDİLMEYE BAŞLANMIŞTIR, ALAEDDİN KEYKUBAT TARAFINDAN 1221 YILINDA BİTİRİLMİŞTİR. ÇOK SÜTUNLU CAMİLERDEN BİRİSİDİR, 62 SÜTUNLUDUR. MİNBERİ ABANOZ AĞACINDANDIR, BİRBİRİNE GEÇMELİDİR. MİNBERİNİ 1155 YILINDA AHLAT\'LI MENGÜM BERTİ YAPMIŞTIR, CAMİNİN YANINDA Kİ TÜRBEDE 8 SELÇUKLU HÜKÜMDARI'NIN SANDUKASI VARDIR. BU HÜKÜMDARLARIN İSİMLERİ ŞU ŞEKİLDEDİR;SULTAN MESUT 1-KILIÇ ASLAN-RÜKNEDDİN SÜLEYMAN 11-GIYASEDDİN KEYHÜSREV 1-ALAADDİN KEYKUBAT 1-GIYASEDDİN KEYHÜSREV 11-KILIÇ ASLAN 1V-GIYASEDDİN KEYHÜSREV 111.

 

AZİZİYE CAMİİ;1671-1676 YILLARINDA ŞEYH AHMED ELİYLE YAPTIRILMIŞTIR, ÇIKAN 1 YANGIN SIRASINDA CAMİ YANDIĞI İÇİN 1867-1874 YILLARI ARASINDA SULTAN ABDÜLAZİZ\'İN ANNESİ PERTEVNİHAL ADINA BU GÜNKÜ CAMİ YAPTIRILMIŞTIR. 6 MERMER SÜTUN ÜZERİNE OTURAN 3 KUBBELİ SON CEMAAT YERİNİN 2 UCUNDA ŞADIRVANLI 2 MİNARESİ VARDIR, KONYA ÇARŞISI'NIN ORTASINDADIR.

 

KAPI CAMİİ(İHYAİYYE CAMİİ);1658-1659 YILLARINDA PİR HÜSEYİN ÇELEBİ TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR, BİR SÜRE SONRA YIKILAN CAMİYİ 1811-1815 YILLARINDA KONYA MÜFTÜSÜ ESENLİLERZADE SEYYİD ABDULLAH YENİDEN YAPTIRMIŞTIR. 1867 YILINDA ÇIKAN 1 YANGIN CAMİ İLE BİRLİKTE BU CİVARDA Kİ VAKIF DÜKKANLARINI DA YOK ETMİŞTİR, BUNUN ÜZERİNE CAMİ 1867-1868 YILLARINDA 3.DEFA YENİDEN İNŞA EDİLMİŞTİR. ÜZERİNDE BU KONUDA KİTABESİ VARDIR, CAMİNİN DOĞU VE BATI KISIMLARINDA BİRER KAPISI MEVCUTTUR. KESME TAŞLARDAN İNŞA EDİLMİŞTİR, TAŞ MİHRABI VE MİNBERİ SADEDİR. KONYA KALESİ'NİN KAPILARINDAN BİRİSİNİN ÇEVRESİNDE YER ALDIĞI İÇİN KAPI CAMİİ OLARAK ANILMAKTADIR, KONYA'NIN MERKEZİNDEDİR VE SARRAFLAR (ÇIKRIKÇILAR) CADDESİ ÜZERİNDEDİR.

 

NAKİBOĞLU CAMİİ;1762 YILINDA KONYA MÜFTÜSÜ NAKİB-ÜL SEYİD İBRAHİM TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR, KARE PLANLIDIR. ÇATISI AHŞAPTIR, KİREMİTLE ÖRTÜLMÜŞTÜR. MİNARESİ İSE 1764 YILINDA NAKİB-ÜL HACI SEYİD OĞLU MEHMET EMİN TARAFINDAN DİKTİRİLMİŞTİR, CAMİ ZAMANLA HARAP OLDUĞU İÇİN MİNARESİ HARİÇ 1926 YILINDA YIKTIRILARAK YENİDEN YAPTIRILMIŞTIR.

 

SELİMİYE CAMİİ;OSMANLI PADİŞAHLARINDAN 2.SELİM'İN KONYA VALİLİĞİ SIRASINDA 1558 YILINDA İNŞAASINA BAŞLANMIŞTIR, PADİŞAHLIĞI SIRASINDA 1567 YILINDA TAMAMLANMIŞTIR. KONYA\'DA, MEVLANA DERGAHININ YANINDADIR. GÖK MERMERLERLE İŞLENMİŞ MİHRABI STALAKTİT VE MOTİFLERLE SÜSLENMİŞTİR, SON CEMAAT YERİNİN SAĞINDA VE SOLUNDA TEK ŞEREFELİ BİRER MİNARESİ VARDIR.

 

ŞERAFETTİN CAMİİ;X111.Y.Y.DA ŞEYH ŞERAFETTİN TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR, 1444 YILINDA İSE CAMİ KARAMANOĞLU İBRAHİMBEY TARAFINDAN ONARILMIŞTIR. ZAMANLA HARAP OLAN CAMİ YIKTIRILARAK, 1636 YILINDA KONYA\'LI MEHMET ÇAVUŞOĞLU MEMİBEY TARAFINDAN YENİDEN YAPTIRILMIŞTIR. KONYA\'DA, KONAK MEYDANI'NDADIR.

 

SAHİP ATA CAMİ VE KÜLLİYESİ;1258-1283 YILLARI ARASINDA ANADOLU SELÇUKLU DEVLETİ VEZİRLERİNDEN SAHİP ATA TARAFINDAN İNŞA EDİLMİŞTİR, MESCİT-TÜRBE-HANİGAH-HAMAMDAN İBARETTİR, MİMARI ABDULLAH BİN KÜLLÜK'TÜR.

 

SADRETTİN KONEVİ CAMİİ VE TÜRBESİ;1274 YILINDA YAPILMIŞTIR, SADRETTİN KONEVİ ASLEN MALATYA\'LI OLUP KONYA'YA YERLEŞMİŞ 1 BİLGİNDİR. ZAMANINDA MUHİDDİN İBNİ ARABİ'DEN DERS ALMIŞTIR, MEVLANA'YA DERİN 1 SEVGİ İLE BAĞLANMIŞTIR. CAMİ VE TÜRBE, KONYA\'NIN ŞEYH SADRETTİN MAHALLESİ'NDEDİR.

 

ŞEMSİ TEBRİZİ CAMİİ VE TÜRBESİ;X111.YÜZYILDA YAPILMIŞTIR, KİMİN TARAFINDAN YAPTIRILDIĞI BİLİNMEMEKTEDİR. 1510 YILINDA ABDÜRREZZAKOĞLU EMİR İSHAKBEY TARAFINDAN

MESCİTLE BİRLİKTE ELDEN GEÇİRİLMİŞ VE GENİŞLETİLMİŞTİR, KONYA'DA ŞEMS PARKI İÇİNDEDİR.

 

KADI MÜRSEL CAMİİ (HACI HASAN CAMİİ);1409 YILINDA HACI MUSTAFA OĞLU MÜRSEL TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR, DİKDÖRTGEN PLANLIDIR. TAŞ VE MOLOZ DOLGU İLE YAPILMIŞTIR, ÜZERİ ÇATI İLE ÖRTÜLÜDÜR VE KONYA HÜKÜMET KONAĞI'NIN BATISINDADIR.

 

TURSUNOĞLU CAMİİ (TAHİRPAŞA CAMİİ);XV.Y.Y.BAŞLARINDA KONYA EŞRAFINDAN TURSUNOĞLU MEHMETBEY TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR, BEDEN DUVARLARI TAŞ. KUBBE İSE TUĞLADANDIR, TEK ŞEREFELİ 1 MİNARESİ VARDIR.

 

AMBER REİS CAMİİ (FERİDİYE CAMİİ)-HACI FETTAH CAMİİ-KÖPRÜBAŞI CAMİİ-NAMIKPAŞA CAMİİ-OVALIOĞLU (ÇELİKPAŞA) CAMİİ-SEP HEVAN CAMİİ-PİRİ MEHMETPAŞA CAMİİ KONYA'DA BULUNAN DİĞER TARİHİ CAMİLERİN İSİMLERİDİR.

 

KONYA'DA BULUNAN TARİHİ MESCİDLER;

 

HACI FERRUH (TAŞ CAMİİ-AKCA GİZLEMEZ) MESCİDİ-CEVİZALTI MESCİDİ-HOCA HASAN MESCİDİ-SIRÇALI MESCİD-BEŞAREBEY (FERHUNİYE) MESCİDİ-BEYHEKİM MESCİDİ-BULGURDEDE MESCİDİ-İÇKARAASLAN MESCİDİ-KEÇECİ MESCİDİ-MEYDAN MESCİDİ-TERCEMAN MESCİDİ-ZEVLE SULTAN MESCİDİ-KARATAY MESCİDİ-ZENBURİ MESCİDİ.

 

KONYA'DA BULUNAN TÜRBELER;

 

ŞEYH OSMAN RUMİ TÜRBESİ-EMİR NUREDDİN TÜRBESİ-FAKİH DEDE TÜRBESİ-KALENDER BABA TÜRBESİ-SİYAVUS VELİ TÜRBESİ-TURGUTOĞULLARI TÜRBESİ-GÜHERTAŞ TÜRBESİ-KARASUNGUR TÜRBESİ-KESİKBAŞ TÜRBESİ-PİR ESAT TÜRBESİ-ULAŞ BABA TÜRBESİ.

 

KONYA'DA BULUNAN KERVANSARAYLAR;

 

ZAZADİN HANI;1236 YILINDA SELÇUKLU EMİRLERİNDEN VEZİR SADETTİN KÖPEK TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR, 104 METRE UZUNLUĞUNDA 62 METRE GENİŞLİĞİNDEDİR. YAPIMINDA ROMA-BİZANS DÖNEMİNE AİT TAŞLARDA KULLANILMIŞTIR, KONYA- AKSARAY KARAYOLU ÜZERİNDEDİR, KONYA'YA 25 KM. UZAKLIKTA Kİ TÖMEK KASABASI'NDADIR.

 

HOROZLU HANI;1248 YILINDA YAPILMIŞTIR, 1957-1958-1963 YILLARINDA KISMEN TAMİR EDİLMİŞTİR. AVLUSU YOKTUR, KONYA-AKSARAY KARAYOLU ÜZERİNDEDİR VE KONYA'YA 8 KM. UZAKLIKTADIR.

 

RIZILVİRAN HANI;KIŞLIK VE YAZLIK OLARAK 2 TÜPTE YAPTIRILMIŞTIR, KONYA-BEYŞEHİR KARAYOLU ÜZERİNDE OLUP KONYA'YA 44 KM. UZAKLIKTADIR.

 

SULTAN HAMAMI;SAHİPATA KÜLLİYESİ'NE AİTTİR, KONYA'NIN LARENDE CADDESİ ÜZERİNDEDİR VE HAMAM OLARAK KULLANILMAKTADIR.

 

MAHKEME HAMAMI (TÜRK HAMAMI);ŞERAFETTİN CAMİİ İLE ŞEMS-İ TEBRİZİ CAMİİ ARASINDADIR, HALEN HAMAM OLARAK KULLANILMAKTADIR.

 

MERAM HAMAMI;MERAM MESİRELİĞİ'NDEDİR, BEYLİKLER DEVRİNDE YAPILMIŞTIR.

 

MEYDAN HAMAMI;1329 YILINDA SUBAŞI EMİR ŞERAFETTİN TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR, HAMAM OLARAK BU GÜNDE KULLANILMAKTADIR. KONYA'NIN, AKŞEHİR İLÇESİ'NDEDİR.

 

ORTA HAMAM;SELÇUKLULARDAN KALMA 1 HAMAMDIR, KONYA VALİSİ AVLONYALI FERİTPAŞA TARAFINDAN 1900 YILINDA ONARILMIŞTIR. KONYA'NIN AKŞEHİR İLÇESİ\'NDEDİR, ULUCAMİ CADDESİ ÜZERİNDEDİR.

 

ESKİ HAMAM;KARAMANOĞULLARI ZAMANINDA YAPILMIŞTIR, HAMAM OLARAK HALEN KULLANILMAKTADIR. KONYA'NIN EREĞLİ İLÇESİ'NDEDİR, ULUCAMİ'NİN GÜNEYİNDEDİR.

 

ILGIN KAPLICALARI;KONYA-AFYONKARAHİSAR KARAYOLU ÜZERİNDEDİR, KONYA\'YA 90 KM. UZAKLIKTADIR. ILGIN İLÇESİ\'NDEDİR, SELÇUKLU SULTANI ALAEDDİN KEYKUBAT DEVRİNDE YAPTIRILMIŞTIR. BANYOSU, ROMATİZMA VE SİYATİK RAHATSIZLIKLARINA İYİ GELMEKTEDİR.

 

AŞAĞIÇİĞİL KAYNAK SUYU;ILGIN İLÇESİ\'NE BAĞLI AŞAĞIÇİĞİL KASABASI\'NIN KUMDÖKEN VEYA ÜZÜM ÇUBUĞU İSMİYLE ANILAN MINTIKASINDADIR, ÇAMLIK İÇİNDEDİR. BANYO EDİLMESİ HALİNDE BÖBREK RAHATSIZLIKLARINA İYİ GELDİĞİ, İÇİLMESİ DURUMUNDA BÖBREK TAŞLARINI VE KUMLARINI DÜŞÜRDÜĞÜ İLERİ SÜRÜLMEKTEDİR,

 

KARASU ILICASI;HADİM İLÇESİ'NİN YERKÖPRÜ HİDROELEKTRİK SANTRALI YAKININDA Kİ KARASU MEVKİİNDEDİR, BANYOSUNUN CİLT HASTALIKLARINA İYİ GELDİĞİ ÖNE SÜRÜLMEKTEDİR. BURASI AYNI ZAMANDA 1 MESİRE ALANIDIR, ETRAFI YEŞİLLİKTİR.

 

İSMİL KAPLICA VE TERMAL TESİSLERİ;EREĞLİ-KARAPINAR KARAYOLU ÜZERİNDEDİR, İSMİL KASABASI'NDADIR. KAPLICA 1 DİNLENME TESİSİNE SAHİPTİR, BURADA YÜRÜYÜŞ PARKURU-JİMNASTİK SALONLARI-SU OYUNLARI TERMAL HAVUZU-ÇAMUR TERAPİSİ BÖLÜMÜ-OTOPARK-BOTANİK BAHÇESİ-TENİS SAHASI-GOLF SAHASI-TIBBİ BİTKİ ÜRETİM MERKEZİ-MARKET-EĞLENCE MEKANI GİBİ BÖLÜMLER VARDIR.

 

EFLATUN PINARI HİTİT ANITI;BEYŞEHİR-ISPARTA KARAYOLU ÜZERİNDEDİR, BEYŞEHİR İLÇESİ'NE 20 KM. UZAKLIKTADIR. M.Ö.1300-1200 YILLARINDA YAPILMIŞTIR, 1 SU KAYNAĞINA OTURTULMUŞTUR.

 

İVRİZ ANITI;EREĞLİ İLÇESİ'NİN İVRİZ KÖYÜ'NDEDİR, AYDOST DAĞI'NDA Kİ 1 KAYAYA KABARTMA OLARAK YAPILMIŞTIR. M.Ö.1200-742 YILLARINA AİTTİR, KABARTMA 2 FİGÜR VE HİYEROĞLİF YAZILARDAN OLUŞMAKTADIR. SOLDA Kİ FİGÜR BEREKET TANRISI TARHUNDAS'A, KARŞISINDA Kİ FİGÜR İSE KRAL WARPALAWAS'A AİTTİR. KİTABEDE İSE ŞU YAZI MEVCUTTUR;WARPALAWAS, TUWANA KRALI HAKİM VE KAHRAMAN. SARAYDA 1 ÇOCUK İKEN BEN BU ASMALARI DİKTİM, TARHUNDAS ONLARA BEREKET VEREBİLİR.

 

BALATİNİ MAĞARASI;BEYŞEHİR İLÇESİ'NE BAĞLI ÇAMLIK BELDESİ İLE DEREBUCAK ARASINDA YER ALMAKTADIR, KONYA-BEYŞEHİR-ÜZÜMLÜ-MANAVGAT KARAYOLUNUN 45.KM'SİNDEN AYRILAN STABİLİZE 1 YOLLA BURAYA ULAŞILABİLİR. ÇAMLIK'A 5 KM., DEREBUCAK'A 6 KM. UZAKLIKTADIR. TOPLAM UZUNLUĞU 1830 METREDİR, 2 GİRİŞİ VARDIR. BİRİSİ ÜSTTE MAĞARA KİLİ İLE KAPLIDIR, DİĞERİ ASIL GALERİDİR VE SU İLE KAPLIDIR. SUYUN AZ OLDUĞU ZAMANLARDA YÜRÜNEREK GİDİLSE DE İÇİNDE 3 TANE 5 METREDEN DERİN YERLER BULUNMAKTADIR. BU NEDENLE GEÇİŞİ ZORDUR, TRAVERTENLERİ-HEYKEL ODASI-CADI KAZANLARI (DERİN YERLERİ) GÖRÜLMEYE DEĞER OLAN BÖLÜMLERİDİR. BU MAĞARANIN 3 KM. ÖTESİNDE, KÖRÜKİNİ MAĞARASI İLE SULUİN MAĞARASI YER ALMAKTADIR.

 

KÖRÜKİNİ MAĞARASI;BEYŞEHİR İLÇESİ SINIRLARI İÇİNDEDİR, İLÇEYE BAĞLI OLAN ÇAMLIK KASABASI'NIN 500 METRE GÜNEY BATISI'NDA YER ALMAKTADIR. STABİLİZE 1 YOLLA ULAŞILMAKTADIR VE TOPLAM UZUNLUĞU 1250 METREDİR, İÇİNDEN UZUNSU DERESİ GEÇMEKTEDİR. MAĞARADAN ÇIKAN SU DEĞİRMEN VADİSİ'NE, SONRA DA DEĞİRMENİNİ MAĞARASI'NA GİRMEKTEDİR. OLDUKÇA AKTİF OLAN MAĞARA'DA BOTLA İLERLEMEK BİLE BÜYÜK HÜNER İSTEMEKTEDİR, SU BAZEN MAĞARA İÇİNDE BÜYÜK KAYA BLOKLARI ARASINDAN ŞELALELER YAPARAK GEÇMEKTEDİR. BU DURUMDA BU MAĞARADA SU İÇİNDE İLERLEMEK BİLE ÇOK İYİ BİR DENEYİM GEREKTİRMEKTEDİR, KIŞ VE BAHAR AYLARINDA MAĞARA AŞIRI SU-SİFONLAR VE ŞELALELER NEDENİ İLE TEHLİKELİ 1 HAL ALMAKTADIR. MAĞARAYA GİRMEK İÇİN EN UYGUN ZAMAN, SULARIN AZ OLDUĞU SONBAHAR VE YAZ AYLARIDIR.

 

SULUİN (DEĞİRMENİNİ MAĞARASI);BEYŞEHİR İLÇESİ'NE BAĞLI ÇAMLIK BELDESİ'NİN 500 METRE GÜNEY BATISINDADIR, STABİLİZE 1 YOLLA ULAŞILMAKTADIR. KÖRÜK İNİ MAĞARASI'NDAN ÇIKAN DERE BU MAĞARADAN ÇIKTIKTAN SONRA 100 METRE UZUNLUKTA Kİ DEĞİRMEN VADİSİ'NDE KAYALIKLAR ARASINDAN AKARAK DEĞİRMENİNİ MAĞARASI'NA GİRMEKTEDİR, SU BU MAĞARA İÇİNDE DEV KAYA BLOKLARI ARASINDA ŞELALELER YAPARAK İLERLERKEN MAĞARA ÇOK GENİŞ VE YÜKSEK 1 GALERİ HALİNDE DEVAM EDER, 150 METRE SONUNDA İSE BÜYÜK GÖL'E ULAŞIR.

 

SAKALTUTAN MAĞARASI;SEYDİŞEHİR İLÇESİ'NE BAĞLI SÜLEYMANİYE KÖYÜ-MORTAŞ YOLU İLE ULAŞILABİLMEKTEDİR, TOPLAM UZUNLUĞU 303 METREDİR.

 

SUSUZ MAĞARASI;SEYDİŞEHİR İLÇESİ'NE BAĞLI SUSUZ KÖYÜ'NDEDİR, BİRİSİ YATAY. DİĞERİ 60 METRELİK DİKEY İNİŞİ OLAN 2 GİRİŞE SAHİPTİR, MAĞARANIN TOPLAM UZUNLUĞU 2000 METREDİR. MAĞARANIN İÇİNDEN BOYLU BOYUNCA YER ALTI NEHRİ GEÇMEKTEDİR, İLKBAHAR AYLARINDA MAĞARAYA GİRİLMESİ TEHLİKELİDİR.

 

TINAZTEPE MAĞARASI;KONYA-SEYDİŞEHİR-MANAVGAT KARAYOLU ÜZERİNDEDİR, SEYDİŞEHİR'E 35 KM. UZAKLIKTADIR. TOPLAM UZUNLUĞU 1650 METREDİR, DERİNLİĞİ 65 METREDİR. FOSİL VE AKTİF 2 BÖLÜMDEN MEYDANA GELMEKTEDİR, FOSİL BÖLÜMÜNE BAHAR AYLARINDA GİRİLMESİ HALİNDE SAYISI 5 OLAN İÇİNDE Kİ GÖLLERİN BOTLA GEÇİLMESİ GEREKMEKTEDİR. SONBAHAR'DA SULAR AZALDIĞI İÇİN BU MAĞARA İÇİNDE YAYA YÜRÜNEBİLİR, 5.GÖLDEN SONRA 30 METRELİK BİR İNİŞLE MAĞARANIN EN BÜYÜK SALONU'NA GELİNMEKTEDİR. BU SALON 1 GÖL İLE SON BULMAKTADIR, YİNEDE HER ZAMAN DİKKATLİ OLMAK GEREKMEKTEDİR.

 

PINARBAŞI MAĞARASI;BEYŞEHİR-DEREBUCAK KARAYOLUNDAN AYRILAN 1 YOLLA PINARBAŞI KÖYÜ'NE ULAŞILABİLİR, MAĞARA KÖYÜN HEMEN YAKININDADIR. İÇİNDEN KAYNAK ÇIKAN MAĞARADA ZOR SİFON VE GÖLLER MEVCUTTUR, BU NEDENLE GEZMESİ VE ARAŞTIRILMASI ZOR 1 MAĞARADIR. DAMLATAŞ BİRİKİMİ AÇISINDAN, ZENGİN 1 MAĞARADIR.

 

BÜYÜK DÜDEN MAĞARASI;KONYA-BEYŞEHİR-DEREBUCAK-İBRADİ YÖNÜNDEDİR, KEMBOS OVASI YAKININDADIR. 714 METRE UZUNLUĞUNDADIR. İÇİNDE ÇOK SAYIDA GÖLLER-CADI KAZANLARI (SU DERİNLİKLERİ)-SİFONLAR YER ALMAKTADIR, TURİSTİK 1 ÖZELLİĞİ YOKTUR.

 

FEYZULLAH DÜDENİ;DEREBUCAK İLÇESİ'NE 25 KM. UZAKLIKTADIR, AKTİF BİR DÜDEN OLUP KEMBOS POLYESİ'NİN SULARINI DRENE EDER.

 

YERKÖPRÜ MAĞARASI;HADİM İLÇESİ SINIRLARI İÇİNDE, GÖKSU VADİSİ'NDEDİR. KAYAAĞZI-HABİLLER KÖYLERİ ÜZERİNDEN ULAŞILMAKTADIR, KONYA\'YA 116 KM. UZAKLIKTADIR. UZUNLUĞÜ 500 METREDİR, İÇİNDEN YER YER GÖKSU NEHRİ GEÇMEKTEDİR.

 

MERAM MESİRE ALANI;KONYA'YA 8 KM. UZAKLIKTADIR, KONYA'LILARIN ÖNEMLİ MESİRE ALANLARINDAN BİRİSİDİR. İÇİNDE SELÇUKLULARDAN KALMA 1 KÖPRÜ-HASBEYOĞLU MESCİDİ-HAMAMI-DARÜLHUFFAZI-TAVUSBABA TÜRBESİ VARDIR. 1648 YILINDA KONYA'YA GELEN EVLİYA ÇELEBİ'DE MERAM MESİRE ALANINI ZİYARET ETMİŞTİR, ALAADDİN TEPESİ CİVARINDAN KALKAN BÜYÜK ŞEHİR BELEDİYE OTOBÜSLERİ İLE KONYA'LI ZENGİNLERİN OTURDUĞU YEŞİLLİK İÇİNDE Kİ KÖŞKLER-KONAKLAR-EVLER ARASINDAN GEÇEREK MERAM'A ULAŞABİLİRSİNİZ.

 

ALAEDDİN TEPESİ;KONYA'NIN EN MERKEZİ YERİNDEDİR, YOLDAN 50 METRE KADAR YÜKSEKTEDİR. ÇİMLER VE AĞAÇLAR ARASINDA BULUNAN ÇAY BAHÇELERİ YALNIZ KONYA'LILARIN DEĞİL DIŞARIDAN GELEN ZİYARETÇİLERİNDE SIK SIK OTURUP ETRAFI SEYRETTİĞİ VE ÇAY İÇTİĞİ YERLERDİR. BU MESİRE ALANININ ETRAFINDAN KONYA'NIN HER TARAFINA ULAŞMAK MÜMKÜNDÜR, İNİŞ ÇIKIŞ MERDİVENLERİ ÖNÜNDE METRO İSTASYONU BAŞLANGICI YER ALMAKTADIR. BU İSTASYON GARAJ ÖNÜNDEN GEÇTİKTEN SONRA SELÇUK ÜNİVERSİTESİ İÇİNE KADAR GİTMEKTEDİR, BU ARADA 25 KADAR DURAKTAN DA GEÇMEKTEDİR.

 

AKYOKUŞ MESİRE ALANI;KONYA-BEYŞEHİR KARAYOLU ÜZERİNDEDİR, KONYA'YI PANORAMİK OLARAK GÖREN 1 YERDİR. AÇIK VE KAPALI ALANLARI VARDIR, KONYA GİRİŞ VE ÇIKIŞINDA YER ALDIĞI İÇİN YOLCULARIN PEK SIK UĞRAMADIKLARI 1 YERDİR.

 

YERKÖPRÜ ŞELALESİ;HADİM İLÇESİ'NDEDİR, GÖKSU NEHRİ'NİN OLUŞTURDUĞU ŞELALE 1 MESİRE ALANI OLARAK KULLANILMAKTADIR.

 

ÇAYIRBAĞI MESİRE ALANI;KONYA'YA 20 KM. UZAKLIKTADIR, TABİİ GÜZELLİĞİ İLE KONYA'LILARIN SIK ZİYARET ETTİĞİ 1 MESİRE ALANIDIR.

 

HATİP SUYU;KONYA'YA 17 KM. UZAKLIKTADIR, BAĞ BAHÇE ARASINDA SULAK 1 MESİRE ALANIDIR.

 

DUTLU KIRI MESİRE ALANI;MANZARASI VE YEŞİLLİĞİ İLE ÜNLÜDÜR, İLKBAHAR-YAZ AYLARINDA HER KONYA'LININ AKIN ETTİĞİ 1 MESİRE ALANIDIR.

 

( Konya'da Gezilecek Görülecek Yerler... başlıklı yazı K.Özbekler tarafından 6.09.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.