Makale / Eğitim Makaleleri

Eklenme Tarihi : 17.09.2012
Okunma Sayısı : 2588
Yorum Sayısı : 0

TUNCELİ’DE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER…

 

KERİM ÖZBEKLER

GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR

 

ÇEMİŞGEZEK İLÇESİ'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;

 

ESKİ CAMİ;SELÇUKLULAR ZAMANINDAN KALMA 1 CAMİDİR.

 

BÜYÜK CAMİ;ÇEMİŞGEZEK İLÇESİ'NDEDİR.

 

DERVİŞ HÜCRELERİ;ÇEMİŞGEZEK İLÇESİ'NDEDİR, KAYALARA OYULMUŞTUR.

 

MAZGİRT İLÇESİ'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;

 

MAZGİRT KALESİ;

 

ETLİ SULTAN CAMİİ VE TÜRBESİ;MAZGİRT İLÇESİ'NDEDİR, SELÇUKLULARDAN KALDIĞI TAHMİN EDİLMEKTEDİR.

 

BAĞIN KAPLICASI;MAZGİRT İLÇESİ'NDEDİR, PERİ ÇAYI KENARINDADIR. SUYU ROMATİZMA-MAFSAL RAHATSIZLIKLARINA İYİ GELMEKTEDİR.

 

BAĞIN KALESİ;MAZGİRT İLÇESİ'NE BAĞLI FARAÇ KÖYÜ YAKININDADIR, ASURLULARDAN KALMA OLDUĞU TAHMİN EDİLMEKTEDİR.

 

PERİ SUYU;MAZGİRT İLÇESİ'NDEDİR.

 

NAZİMİYE İLÇESİ'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;

 

DEREOVA ÇAĞLAYANI;NAZİMİYE İLÇESİ'NDEDİR, AĞAÇLAR ARASINDA GÜZEL BİR MESİRE YERİDİR

 

OVACIK İLÇESİ'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;

 

ANAFATMA MADEN SUYU;TUNCELİ-OVACIK KARA YOLU ÜZERİNDEDİR.

 

MUNZUR ÇAYI VADİSİ;ALABALIKLARIN BOL OLDUĞU 1 YERDİR, İLKBAHAR-YAZ AYLARINDA MESİRE ALANI OLARAK KULLANILMAKTADIR.

 

PERTEK İLÇESİ'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;

 

PERTEK KALESİ;PERTEK İLÇESİ YAKINLARINDADIR, KEBAN BARAJ GÖLÜ YAPILMADAN SİVRİ 1 KAYANIN UCUNDA BULUNAN KALE HALEN BU SULARIN ETRAFINI ÇEVİRDİĞİ 1 ADA ŞEKLİNDEDİR. KALENİN İÇİNDE 1 SARNIÇ MEVCUTTUR, 1071 YILINDA MENGÜÇOĞULLARI TARAFINDAN YAPILDIĞI TAHMİN EDİLMEKTEDİR. BAZI YAZARLAR İSE KALENİN SELÇUKLULARA AİT OLDUĞUNU İDDİA ETMEKTEDİRLER, OSMANLI DÖNEMİNDE HALİT BİN VELİT TARAFINDAN ONARILMIŞTIR. DAHA ÖNCE KALEDE BULUNAN KARAKUŞ HEYKELİ KALDIRILARAK YERİNE ARAPÇA YAZILMIŞ 1 KİTABE KONULMUŞTUR, ÇEVRESİNDE ÇİNİLİ ODALAR VARDIR.

 

BAY SUNGUR BEY CAMİİ;PERTEK İLÇESİ'NDE Kİ BU CAMİ 1572 YILINDA YAPILMIŞTIR, ÖZENLİ 1 TAŞ İŞÇİLİĞİ VARDIR. PENCERELERİ SİVRİ KEMERLERLE ÇEVRİLİDİR, TEK KUBBELİ ANA GİRİP KAPISI, 3 KUBBELİ ANA CEMAAT YERİNE SAHİPTİR. SON CEMAAT YERİ VE MİNARESİ 2 RENKLİ TAŞTAN YAPILMIŞTIR. PERTEK KALESİ ETEĞİNDEDİR.

 

ÇELEBİ ALİ AĞA CAMİİ VE KÜLLİYESİ;15.Y.Y.DA YAPILMIŞTIR, CAMİNİN HAMAM-TÜRBE-HAZİNE DAİRESİ-MEDRESESİ VARDIR. ÜZERİNDE Kİ KİTABEDEN ÇELEBİ AĞA İSİMLİ BİRİSİ TARAFINDAN YAPTIRILDIĞI ANLAŞILMAKTADIR, BU CAMİ BARAJ NEDENİ İLE SAĞLIK OCAĞI KARŞISI'NA TAŞINMIŞTIR.

 

SAĞMAN KALESİ;PERTEK İLÇESİ'NE BAĞLI SAĞMAN KÖYÜ'NDEDİR, İLÇEYE 15 KM. UZAKLIKTADIR. SARP 1 KAYANIN ÜZERİNE YAPILMIŞTIR, KULE VE SUR KALINTILARI BULUNMAKTADIR. KALENİN KİMLER TARAFINDAN YAPILDIĞI BİLİNMEMEKTEDİR.

 

SAĞMAN CAMİİ;PERTEK İLÇESİ'NE BAĞLI SAĞMAN KÖYÜNDEDİR, İLÇEYE 15 KM. UZAKLIKTADIR. 1555 YILINDA PİR HÜSEYİN BEY'İN OĞLU SALİH BEY TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR, MİNARESİ'NE CAMİNİN DIŞINDAN ÇIKILMAKTADIR. CAMİ RENKLİ TAŞLARDAN YAPILMIŞTIR, 16.Y.Y.DAN KALMA BU CAMİ KALE İÇİNDEDİR. CAMİNİN İÇ HACMİ 8.40X8.80 METREDİR, KUBBE SEKİZGEN DUVARLAR ÜZERİNE OTURTULMUŞTUR.

 

PÜLÜMÜR İLÇESİ'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;

 

KARAGÖL ÇAĞLAYANI;TUNCELİ-PÜLÜMÜR KARAYOLU ÜZERİNDEDİR, GÜZEL MANZARALI 1 MESİRE YERİDİR.

 

KARA DERBENT KAPLICASI;PÜLÜMÜR İLÇESİ'NDEDİR.

 

( Tuncelide Gezilecek Görülecek Yerler... başlıklı yazı K.Özbekler tarafından 17.09.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu