DUA VE BİLİNÇALTI DUA
Ben kulum sende Allah'sın ,ben isterim ancak takdir sana aittir  demektir ve sonucuna da güvenmektir.
Her ne olursa istemek ,seni var edene acziyetini sunmaktır .
Sevgiliye nazdır dua ,niyazdır ,muhtaçlığını anlatmaktır ,sabırla beklemektir,hep onda ve onunla olmaktır. Sadece ondan istemek, istediğini almadan da başını kaldırmamaktır...
 
Fakat,duanın sonucunda ki yakınmalarımızın tümü , neyi isteyip istemediğimizi bilmememizdendir...
Yani sorun bizdedir,acaba bu-mu, şu-mu diye ,tereddüt dualarının sonucunu, Allah’a fatura etmek en büyük haksızlığımızdır.
 
..neyi istediğimizi bilmiyoruz ,sonra verilenede rıza göstermiyoruz…
 
Neyin bizim için iyi olup olmadığını bilmediğimizden dolayı sadece istiyoruz,belki bize merhamet edilip uygun görülmüyor da,o şeyi birebir vermiyor, aslında vermemesi de merhametindendir…
 
Farzet ki aldın, yakınma yine bitmiyor.Şurası olmadı ,burasını demese imişim vs. gibi.
Aslında duamızı edip ,tevekküle sığındığımızda ne gelirse gelsin ,bizim için en güzel olduğunu görebiliriz ,çünki O hiç kötü olsun diye vermez veya almaz..
 
Biz istesekte istemesekte lazım olan şeyler, zaten bize veriliyor ...
ama bunlar sanki verilmek zorundaymış hissinde olduğumuz için fark edemiyoruz…
 
Dua'mız var zahiren dile getirdiğimiz ...
birde bizim bile farkında olamadığımız bilinç altı dualarımız var...
Neden duam kabul olmuyor? Diyoruz…
 
...olmuyor mu acaba ...yada biz onu gerçekten de istiyor muyuz? 
Önce bunu sorgulamak lazımdır aslında.
Tasavvurun ötesini de bilen Rab ,bizi bizden daha iyi tanıdığı için ,bizim neyi gerçekten istediğimizi ve bize neyin en uygun olduğunu o biliyor ve onu veriyor...
Bu şımarık bir çocuğun tehlikeli şeyleri fütursuzca istemesi gibi...
 
Dua etmeden ,başımıza gelmiş bir nimeti veya bir sıkıntıyı yaşıyoruz, bunada bir anlam veremiyoruz,fakat zaman bize o şeyin bizim için en iyi şey olduğunu gösteriyor ,ve utana sıkıla diyoruz ki. Utanmayı biliyorsak ne âla.İyi ki bizi dinlememişsin Ya Rabbi...
 
İşte o bizim bilinçaltı dualarımız gerçekleşmiş oluyor..
Allah bir kez daha merhametini göstermiştir bize...
 
Duanın kabulünden önce ise, ya belirgin bir sıkıntı yaşarız yada sebebsiz içsel bir darlık ...
farkında olamadığımız ise,
işte o ;kabul olmuş bir duanın habercisidir, bize ulaşan…
 
Bazen sessiz dualar daha çabuk ulaşır Rab’bine..
bir şey yapman gerekmez, temiz bir niyetle yüreğinden geçer gider,tevekkül edersin,mütebessim bir tavırla susarsın ...
Sakin ,güvenerek tüm kalbinle inanırsın,ne gelirse öpüp başının üzerine koyarsın...
 
İçinden çıkılmaz bir olay ile mi karşılaştık,o duruma göre özel bir dua aramamıza da gerek yoktur...
Sadece içimizden geldiği gibi çok samimi ve içten oluruz ,aradığımız dua işte o dua’dır.
Duamızda samimi oluruz,gönülden bir köprü kurarız Yaradanla.
İşte tevekkülde tam oradadır..
Zehra Asuman -Denemeler
( Dua Ve Bilinçaltı Dua... başlıklı yazı zasuman tarafından 23.09.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu