Hayallerim Gerçek Oldu
Köşemizi takip edenler bilirler, yıllar önce şöyle bir hayal kurmuştuk; “Nohutlu Tepe’ye bir kale yapılsa, merkezi noktaya bir seyirlik tesisi kurulsa, doya doya Yozgat’ı seyretsek. Sonra teleferiğe binip Nohutlu Baba’dan Çamlık’a doğru bir gezi turuna çıksak!..”
Bunları yazdığımızda Nohutlu Tepe’de bir kelik bile yoktu. Küçük bir türbe ve kayalık alanlar vardı. Buraya zaman zaman çıkar, Yozgat’ı seyrederdim. Yozgat’a hâkim bir nokta olduğu için bu mekânın değerlendirilmesini yazmıştık.
Mesai arkadaşlarım ve bazı okuyucularımız: “Ahmet hoca amma hayalcisin” demişlerdi. Hayalimin gerçekleşeceğini ve belediye başkan adaylarından herhangi birisinin bir projeyle Yozgatlının karşısına çıkacağını biliyordum.
Ve hayallerim gerçek oldu. Yozgat Belediyesi ile iş adamı Bilal Şahin’in burada uzun süredir ciddi çalışmaları vardı. Çalışmalar aralıksız devam etti. Nohutlu yolunun asfaltlandığını öğrenince ekipteki arkadaşlarımızla birlikte (Yozgat Şairler ve Yazarlar Derneği yönetim kurulu üyeleriyle) Nohutlu Tepe’de incelemelerde bulunmak üzere harekete geçtik.
Yol asfaltlanmış ve harika olmuş. Nohutlu Tepe’ye iş adamı Bilal Şahin tarafından sosyal tesisler kurulmuş. Lokanta, kafeterya, düğün salonu, yemekhane, piknik kulübeleri, tuvaletler ve mescit gibi birçok bölüm ilave edilmiş. Tek kelimeyle harika olmuş; kutlamak ne kelime, emeği geçenleri ayakta alkışlıyoruz.
“Ne olmuş yani, Nohutlu’ya kim çıkar? Yapılmasa ne olurdu, ne gereği var?” diyenler oluyorsa bunlara çağın gerisinde kalmış zavallılar derim.
NOHUTLU TEPE BİLAL ŞAHİN SOSYAL TESİSLERİ
Nohutlu Tepe’ye yapılan “Bilal Şahin Sosyal Tesisleri” harika olmuş. Arkadaşlarımızla birlikte doya doya Yozgat’ı seyrettik ve fotoğraflar aldık. Şehre hâkim bir noktaya kurulmuş olan sosyal tesisler göz dolduruyor. Mekânın gelecek yıllarda çok daha güzelleşeceğine inancımız tam. Başta işadamı Bilal Şahin bey olmak üzere emeği geçen herkese teşekkür ederiz.
Yozgatlı hizmetlerin en güzeline layıktır. Yozgat’tan yetişip, Yozgat’ı unutan ve Yozgat’a bir çivi bile çakamayanların kulakları çınlasın ve gelsinler de hizmeti görsünler. Memleketine vefa duygusu olanların emeğine şapka çıkarsınlar!..
Nohutlu Tepesi “Bilal Şahin Sosyal Tesisleri”nde her şey en ince noktaya kadar hesap edilmiş, güzellik adına her şey düşünülmüş. Sosyal Tesisler tamamen tamamlanıp hizmete girdiğinde mekân Yozgat’ın en güzel mekânı olacaktır. Bundan endişeniz olmasın. Bu manada Belediye Başkanı Sayın Yusuf Başer’i kutluyoruz.
Hem Bilal Şahin Beye, hem de Belediye Başkanımız Yusuf Başer’e alanın daha da güzelleştirilmesi için iki önerimiz olacak. Birincisi piknik alanları kuzeye Ethem’in Çiftliğine doğru kaydırmışız. Bir iki sıra da güneye, Yozgat’a dönük tarafa ilave edilmelidir. Çünkü şehrin asıl görüntü alanı ön kısımdadır. Zaten şehrin seyirlik bölümü de burasıdır. Proje daha tamamlanmamış ama (Belki tamamlandığında bu taleplerimizin tamamı karşılanmış olacak) hâkim noktaya dev bir Türk Bayrağı yerleştirilmelidir. Unutulduğunu sanmıyoruz mutlaka yapılacaktır.
Projede çocuk oyun sahası var mıdır bilmiyoruz ama, mutlaka çocuk oyun sahası düşünülmelidir. Nohutlu Sosyal Tesisleri iş adamımız Bilal Şahin’in kontrolünde Yozgat Belediyesi tarafından işletilmelidir. Bölge hızla ağaçlandırılmalı, var olan ağaçlar korunmalıdır. Ayrıca mekânın “Âlemciler” tarafından kullanılıp oyuncak edilmesine asla müsaade edilmemelidir.
Şimdilik bunları söylüyor. Emeği geçen herkesi kutluyoruz. Emeklerine, alın terlerine sağlık, kendilerinden Allah razı olsun! Sevindirici konu şu:Yozgat tarihine geçecek bir adım atılmıştır.
Ahmet Sargın
Yozgat Şairler Yazarlar Derneği Başkanı
(
Hayallerim Gerçek Oldu başlıklı yazı
Ahmet SARGIN tarafından
10/10/2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.