KÜTÜPHANELER  HAFTASINI  KUTLARKEN... Yirmi dördüncü  Bölüm.

Saygıdeğer gönül dostlarım. Allah'ın Selamı, Rahmeti, bereketi üzerinize olsun. Kütüphaneler haftası kutlama yazısını bir sonraki bölümde noktalamayı, bir başka konuyu işlemeyi düşünüyorum.  Çünkü ihmalkarlıklar bitecek gibi değil. Sizleri de bu konuda yormak istemiyorum. Bu  bölümde ki paylaşacağımız  sorunlar tamamen gerçek.Her festivalde umutlandığımız gibi, hayal kırıklığını da peş peşe yaşıyoruz. 

Yapılacak etkinlikler de derneğimizin adının bile yer almaması üzücüdür. Festival afişini incelerken bir çok yere yapıştırılmış gül şiirleri program metninin içinde, bazı şölenler de beraber olduğumuz birkaç arkadaşımın ismini gördüm.  Bildiğim kadarıyla bu arkadaşlar Isparta ilimizle alakaları yok, Isparta ile ilgili şiirleri de yok. Bizlerin ismi listede yer almıyor.

Afişi görünce şok yaşadım. Göller bölgesi yazarlar ve şairler derneği başkanı sayın: Melahat Ecevit hocamı aradım durumu izah ettim.  Festival konusunda hiç bilgisi olmamış. Beraber yetkili kurumları ziyaret ederek, kültür sarayında yapılacak program için karma liste hazırladık. Ama bizlere sınır çizildiğinden bir çok arkadaşımız şiir okuyamayınca gücenmiş oldu. 

Oysa Isparta da ki şair arkadaşlarımızın hepsininde yöremize yönelik şiirleri var . Misafir arkadaşlar Isparta ilimize hayran kaldılar. Program sunucusu Türkiye İlim Edebiyat Sanat Eserleri Sahipleri Meslek Birliği genel sekreteri sayın İlter Yeşil ay hanımdı. Sözün kısası temsilcisi olduğum İLESAM' dır. Saygıdeğer dostlarım.  Her fırsatta vurgulamak istediğim konu, bizleri yetkililer neden halkımızla buluşturmaktan çekiniyor inanın bir türlü anlamış değilim. 

     Şiir, müzik şölenleri bize yabancı değil ki! yıllardır adeta hobimiz oldu. Derneğimizin sanatçı çevresi de var. Duygu yüklü ozanlarımız buna benzer programlar için sabırla beklemekteler. Bizler şöhret meraklısı değiliz. Toplumun yararına olan fikirlerimizi paylaşmak istiyoruz. Bir yazar ömrü boyunca bir kitap yazıyor, şahsen benim yüzden fazla edebiyatın her dalında basıma hazır eserim var.

      On bin kitap, on beş bin dernek bültenini halkımıza bedava dağıttık.  Isparta şiirlerinin antoloji olmasına vesile olduk.İlimizin için bestelenmiş bir çok eserlerimiz var. İLESAM  temsilcisi olsam da kurucusu olduğum derneğin uzun ömürlü yaşaması için elimden geleni yapıyorum. Bu devran geçicidir, görevli yetkililerin makamı geçicidir, hiç kimse baki değildir.
    
Geçmişte hata yapanların eleştirildiği gibi bugün için görevinin hakkını vermeyenler de eleştirilirler. Yazılara döküldüğünde silinmesi mümkün
olamaz.  Lütfen duygularımıza kulak verin.İlimiz dışından gelen misafir konukla bizleri kıyasladığınız da yöremize olan sevdamızı mutlaka anlayacaksınız. Bizler yol masrafı, konaklama, yeme içme bedeli gibi teklifte sunmuyoruz.
 
İlimiz ve ilçelerimizde yapılacak şölenler de destek olmak duygularımızı da halkımızla paylaşmak istiyoruz.İnşallah mesajlarımız yetkililere ulaşmıştır.
Yirmi beşinci bölümü de paylaşabilme ümidi ile hoşça kalınız, dostça kalınız.

HER KİTAP BİR DÜNYADIR, BU KİTAPLARI OKUMAK GEREKİYOR

* FESTİVALE  DAVET  *

Gülün güzelliğini göreceksen,
Koklayıp gönlüne haz vereceksen,
Konserler dinleyip eğleneceksin,
Gel halı, gül, turizm festivaline.

Türkücüler,ozanlar yarışıyor,
Paraşütçü göklere karışıyor,
Konuklar ortama da alışıyor,
Gel halı,gül, turizm festivaline.

Mevcut defileler,renkli güzeller,
Alkışlamaktan usanmıyor eller,
Her ülkeden talep var artar diller,
Gel halı, gül, turizm festivaline.

Yeşile bürünmüş kırları çayır,
Güzel gün için zamanını ayır,
Caddeler dükkan, çevre panayır,
Gel halı, gül, turizm festivaline.

Her türlü spor var bakar doyarsın,
Davraz'a çıksan karlar da kayarsın,
Tüm hayranlığı çevreye yayarsın,
Gel halı,  gül, turizm festivaline.

Mobilya çeşidi karşına çıkar,
Havası mis kokar,suyu yüz yıkar,
Turist akın eder hayretle bakar,
Gel halı, gül, turizm festivaline.

Cumhuriyet alanı bayramı yaşar,
Ünlü sanatçıyla seyirci coşar,
Ispartalı zengin sorunu aşar,
Gel halı, gül, turizm festivaline.

Yabancı konuklar oyun sergiler,
Ondan bahseder gazete,dergiler,
Ortaya çıkıyor hüner, görgüler,
Gel halı, gül, turizm festivaline.

Mayısın sonudur,haziran  başı,
Memleketi sev sembolü taşı,
Davet et eşi, dostu arkadaşı,
Gel halı, gül, turizm festivaline.

Geceyi süsler havai fişekler,
Ortaya çıkar bilinen gerçekler,
Treni ışıkla süsleyecekler,
Gel halı, gül, turizm festivaline.

Yöreyi gezer misafir konuklar,
Olumlu yönde olacak yanıtlar,
Geçen yılı bilen bizi kanıtlar,
Gel halı, gül, turizm festivaline.

Hizmet için toplanır protokol,
Festival bayrağıyla süslenir yol,
İnsanlar mütevazi, ikramı bol,
Gel halı, gül, turizm festivaline.

Bura da farklı dır baharın tadı,
Dünyaya yansıdı esansın adı,
Gelmeyen, bilmeyen anlatamadı,
Gel halı, gül turizm festivaline.

Sinema , tiyatro,kitap fuarı,
Gül ile kaplanır çevre duvarı,
Şair,yazarın artar duyguları,
Gel halı, gül, turizm festivaline.

Zekiler şanlı dır şirin ilimiz,
Türk oğlu Türküz  Türkçe dilimiz,
 Saymakla bitmez  etkinliklerimiz,
Gel halı, gül, turizm festivaline.

Ispartalı  Zeki  Çelik    TÜRKİYE İLESAM il temsilcisi.

( Kütüphaneler Haftasını Kutlarken... Yirmi Dördüncü Bölüm. başlıklı yazı Ispartalı tarafından 23.01.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu