Takılıp kaldığımız iki benzer süreç
Umut deriz
Fakirin ekmeği deriz
Umudunu kesme deriz
Allahtan umut kesilmez deriz
Bir umut deriz
Umutsuz yaşanmaz deriz
Umut biterse insan da biter deriz
Umutvar olalım deriz
Eh, bir umut deriz
Deriz oğlu deriz de
Neden umuda çakılır kalırız
Ya da
hep umut beklemekle biter ömrümüz ..
Umduğumuzu
Ümit ettiğimizi bulabilirmiyiz
Bulduk mu buğüne değin umduğumuzu ?
Ya EVET diyeceksiniz bu soruya yanıt olarak
Ya da HAYIR …
Bence; hayır .
UMUT;
İNSAN ÖMRÜNCE; YA KENDİ KENDİNE YA DA BAŞKALARINCA POMPALANAN BİR ATLATMACA, OYALAMACA VE TESELLİ SÖZÜDÜR …
Yani, acıları, vesveseleri, şüphe ve kuşkuları biraz olsun hafifletme ve süreci ehven-i şer atlatma, aldatmacılığının ta kendisi ….
HÂYAL
Ha kezâ …
İnsan hayal eder, etmelidir de deriz
İnsan hayal ettiği müddetçe yaşar deriz,
Hayal edilmeyen hiçbir şey gerçekleştirilmez deriz
Hayalsiz yaşanmaz deriz …
Doğru söyleyelim şimdi
Kim neyi öncelerden hayal etti de sonra bu hayali gerçekleşti ?
Ben zengin olmayı
Ben bu işe girmeyi, ben bununla evlenmeyi
Ben bu parayı kazanmayı vb…
Hayal ettim ve de gerçekleşti demeyesiniz sakın ha !
Gerçekten de hayal etmiş oldunuz ve o hayaliniz de gerçek oldu ama, bu gerçekleşmenin sizin düşüncenizde bir zamandan beri kurduğunuz, kurguladığığınız ve çaba sarfettiğiniz için değil, sürece giden çok şeyin tam bir tesadüf ve denk gelme sonucu oluştuğunu düşündünüz mü ?
Umut;
Bizde olmayan bir eksikliği giderme, ona kavuşma, elde ederek onunla birlikte yaşama hayalinin soyut olgusundan başka nedir ki?
Hayâl;
Kendimizde olmayan bir şeyin eksikliğini hissettikçe ona sahiplenmek için düşüncemizde kurgulayıp, dramatize ederek, o arzulanana sanal dünyamızda varma yollarını sınamaktan başka bir şey değidir .
Umut ve Hayal; insan için ZÜĞÜRT TESELLİSİNDEN başka bir şey değildir ..
Değilse umut etmeyen, hayal kurup teselli yolu bulamayan insan karamsarlık ve çaresizlikten kendi intiharını gerçekleştirebilir
Milyarlarca insan, milyarlarca yıllar içinde sürekli bir şeyleri umut etti, pek çok şeyi de hayal etti. Eğer bunca umudun ve hayalin yarısı tutsaydı, gerçekleşsetdi, insan ve insanlık bugün içinde bulunduğu süreçten bambaşka bir çizgide olacaktı her halde !..…
Siz yine de umutvar ve hayalci olun, bunlardan bir rahatlama ve huzur bulabiliyor sanız eğer !...
* Muzaffer Yıldırım