MERMER... MÜKEMMEL,
Selamünaleyküm gönül dostlarım, eserlerime duyarlı arkadaşlarım. Sevgi, saygı sunarak mermeri ve mükemmel olan bazı gerçekleri paylaşabilmeyi umuyorum. Kainat içinde bizim bilmediğimiz nice varlıklar var diyerek önce ki yazılarım da hatırlatmaya çalıştım. Buna benzer konuları işledikçe daha nice güzelliklere şahit olacağız.
Allah bizleri insan olarak en mükemmelini yaratıp, sevgiyle donatmış. Bazı varlıklardan çekindiğimiz gibi, kokusundan da yanına yaklaşamıyoruz. Örneğin domuz da canlı yaratık ama Müslümanlara eti, sütü haram bir yaratık. Yiyemediğimiz gibi tiksiniyoruz. Yabancılar yiyebiliyor, hatta üretimi artırabilmek için domuz çiftlikleri de var.
Sıralı dağlar içinde, yemyeşil ormanların altında madenlerin, mermerlerin, zümrütlerin, altınların, elmasların, gümüşlerin daha nice ismini sayamadığım değerli varlıkların bulunduğu bir gerçek. Haneleri ısıtan kömürün bile bin bir emeklerle, her türlü tehlikeyi göze alarak dar tünellerin içinden geçerek yeryüzüne çıkarıldığı bir gerçek. Maden mühendislerin inceleme sonucun da her bölgede farklı madenler, mermerler bulunmaktadır. Bu mermerlerin yeşil örtü altından çıkması beyaz, ve rengarenk olması ruhumuzu okşamaktadır.
Isparta ilimizin sadece gülüyle, halısıyla, meyvesi, sebzesiyle, Davraz kayak merkezi ve tarihi kalıntılarıyla meşhur olduğunu söylerler. Bazı kişiler tarafından bilinip de topluma yansımayan bir müjdeyi de vermek istiyorum.
Firma ismini söylersem reklam yaptı derler. Ondan dolayı genel olarak bunu
yansıtmakta fayda var. Keçiborlu ilçemizin kükürt madeniyle meşhur olduğu ülke çapında bilinmektedir. Bazı ekonomik nedenler yüzünden işletme dursa da kükürt madeninin bolluğu konusunda kimsenin şüphesi olmasın.
Yalvaç ilçesinin bazı beldelerinde kömür ocakları bulunmaktadır. Yalvaç ilçesinin turizme açık olması tarihi yerlerin, kalıntıların,müzenin zenginliğinden
.Sütçüler,Gelendost, Atabey de, Gönen de, Eğirdir de birçok beldelerimizde tarihi eserler mevcuttur. Eğirdir ilçesinin gölüyle, havası, hastanesiyle tanınması bence yetersiz. Çünkü Eğirdir ilçesi ve çevresinde o kadar çok mermer ocakları var ki bunları saymakla bitiremem. Edindiğim bilgiye göre dünyanın en az otuz dört ülkesine mermerlerin pazarlandığı bir gerçek.
Kalıplar halinde kesilen mermerler büyük araçlara yüklenerek ihracat yapılmaktadır. Mermerin farklı renklerde ve değerli oluşu göğsümüzü kabarttı.
Bunların işlenmesinden bir çok vatandaşımız evinin rızkını temin etmektedir.
Mermer en sağlam ve sağlıklı taşlardan biridir. Güzel görünümü de ruhumuzu okşamaktadır. Her hanede bulundurulması, kullanımı adeta hobi haline geldi. Eskiden mozaik diye bilinen parça taşların yerini şimdi kalıp mermerler aldı.
Fayans olarak da toprak madeninden ateşte pişirilerek üretilenlerin çok sık kullanıldığı çiniler de biliniyor. Mermerin sağlam oluşu ve uzun ömürlü, sağlıklı oluşu tercihi artırmaktadır. Kainatta doğa üzerinde bulunan renklerin taşların içinde de bulunması, işlenmesi, şekillere bürünmesi ne kadar güzel.
Ağırlığından dolayı yerine konması zahmetlidir ama yerleşince de kaymaz.
Çakıl taşlarını bile ortadan düzgünce kesip büyülteç ile bakıldığın da içinde harika manzaralar görürsünüz. Örneğin, dağları,ormanları, suyu yansıtıyor.
Dünya ve ahirette de mükemmel olan nice güzellikler var. Bunları kısaca şiirimde özetlemeye çalışıyorum. Fırsat buldukça da bölüm bölüm işleyerek paylaşıma sunarım. Mermerinde ne işe yaradığını şiirimde biraz özetlemeye
çalıştım. Hayat serüveninde yerini alan mermer taşların hanemizin bir çok yerinde güzel durması daha çok üretim yapılması gerektiğini hatırlatıyor. Her hanımefendi ve bayın, kısacası büyüklerin,küçüklerin hoşuna gidiyor.
Türkiye devletimiz her yönden çok zengindir.Yabancı ülkelerin kıskanması bazı madenlerin işletilmesine engel olmaları, barış yerine savaşı tercih etmelerinin sebepleri de bundan dolayı. Ama avucunu yalarlar. Maden bir yana bir karış toprağımızı bile veremeyiz. Bu vatan uğruna nice yiğitlerin canları feda oldu. Aradan asırlar geçse de toprağımız dan, inancımız dan taviz vermeyiz. Yüce Allah Ganiyi bizlere layık kılmış korumasını da biliriz.
Daha nice güzelliklerde, mükemmellikler de buluşmak üzere hoşça kalınız.
***** M E R M E R *****
Kahverengi dağın içi bembeyaz,
Kimi kurşun rengi kimi de kiraz,
Her türden renkler var karışık biraz,
Pencere kapıya konuyor mermer.
Hanede ihtiyaç lazım kadına,
Temizlik kolaydır var sen tadına,
Balkona,duvara döşe altına,
Lavabo,mutfağa konuyor mermer.
Üstüne kabarık yazı yazarsan,
Süsü de hoş olur yontar kazırsan,
Girişte, çıkışta güzel gezersen,
Kebire, toprağa konuyor mermer.
Camiler onunla ne kadar namlı,
Şehitlik, abide onunla şanlı,
Kütahya çinimiz dünya da ünlü,
Minbere, kürsüye konuyor mermer.
Yüzyıllar geçse de dimdik ayakta,
Ayrı bir yeri var özgür hayatta,
Zeki anlam bulur her bir ayette,
Musalla, çeşmeye konuyor mermer.
***** MÜKEMMEL *****
Bir damla meniden üremek deyiz,
Hava,su,gıda bol yürümekteyiz,
Vatanı, toprağı korumaktayız,
Yaratılan her şey usul mükemmel.
İnsanlığa örnek güzel ahlaktır,
Bir baki Allahtır benzeri yoktur,
Kainat içinde dostları çoktur,
Bize ışık tutan Resul mükemmel.
Bir avuç tohumu saçsak gelişir,
Çekirdeği gömsek saçak oluşur,
Dal, yaprak içinde çiçek gülüşür,
Ağaçta meyveler, hasıl mükemmel.
Kurtlar, kuşlar gibi zikretmeliyiz,
Verilen nimete şükretmeliyiz,
Hakkı, hakikati fark etmeliyiz,
İlahi sözlerle, fasıl mükemmel.
İnancı tam olan nefsi yeniyor,
Dünya,ahireti bilip tanıyor,
Başarı gösterip bize sunuyor,
Zekice yetişen nesil mükemmel.
Ispartalı Zeki Çelik TÜRKİYE İLESAM il temsilcisi.