HOŞGÖRÜ ÜZERİNE…

 

Eskimez, pörsümez köklü bir erdemdir hoşgörü.


Hoşgörü gülistanında dostluk, saygı, başarı ve ruh sağlığı vardır.


Hoşgörü ruhun gülüdür, bütün güzelliği ile gönülden gönüle sunulan.


Hoşgörüdeki lezzet, saf bal gibi tatlıdır.

 

Hoşgörünün anlattığı, iyinin, güzelin, doğrunun, saygı ve sevginin eskimeyeceğidir.

 

Hoşgörü, başlı başına bir ilimdir, ilmi olanların daha çabuk ulaştığı.

 

Hoşgörü bir kültürdür; edep ile sanatın, ilim ile medeniyetin bütünleştiği.

 

Hoşgörü bir kitaptır, herkes tarafından her daim okunması gereken.

 

Hoşgörü, cömertlikten karşılıksız sunmaktır tas tas.


Hoşgörü ile gerçekleşen muhabbetten muhannetler çok ürker; çünkü muhannet insanlarda ne muhabbet ne de hoşgörü vardır.

 

Mevlana, Yunus Emre, Hacı Bektaşi Veli gibi erenler hoşgörü timsaliydiler.

 

Onca veli vardır hoşgörü dergâhında yetişen, onca komutan ve devlet adamı vardır, hoşgörü ikliminde olgunlaşan. Onca alim vardır hoşgörü üniversitesinde ilim tahsil eyleyen.


Hoşgörü çeşmesi, gönül gülistanını suladıkça, gönüller rahattır.

 

Bilelim ve asal unutmayalım ki, hoşgörülü insan, hakkıyla insandır.


Hoşgörü, edep mektebinin başköşesidir.

 

Hoşgörü libası kir tutmaz.

 

Hoşgörü gemisi asla batmaz.

 

Hoşgörü zırhına tesir eyleyecek silah yoktur.

 

Hoşgörü coğrafyası kuraklık tanımaz.

 

Hoşgörü ırmağı her daim durudur.


Hoşgörü akıllı olanın, kuvvetli olanın, cesur olanın, bilgili olanın, arif olanın, ihtiyacı olanlara bağışıdır.

 

Hoşgörü, tarihin talihli insanlara armağanıdır.

 

Ne mutlu hoşgörülü olanlara.

 

Ne mutlu bir ömür hoşgörülü kalanlara.

 

 

Fikri HAKLI

( Hoşgörü Üzerine… başlıklı yazı Fikri HAKLI tarafından 5.05.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.