B.

 

 

        GÖRÜŞÜRÜZ !!!

 

“Görüşürüz !” son yıllarda dilimize giren ilginç bir kelime .

 

 Tek kelimelik bir vedâ cümlesi . “ Allahaısmarladık ,Hoşça Kalınız “ yerine söyleniyor .

Yalın , soğuk , ruhsuz bir dilek  ; “ Görüşürüz !”

 

 Tekrar görüşeceğini nereden biliyorsun  ?

 

İlâhî kader planında küçük  kaderimizin sahnesinde oynayan  sıradan aktörleriz . Gözlerin güzelliği, ipek saçlar , gençlik , zenginlik , güç , akıl ; alnımıza yazılı olanların yaşanmasını ne engelleyebilir ne de geciktirebilir . Tedbirimiz , takdiri bozmaz .

 

“ Görüşürüz ! “  Öyle mi ? Vâde , gün , saat gelince öyle olaylar cereyan eder ki görüşme dileğimiz askıda kalabilir .

“Allahaısmarladık “  “ Tekrar görüşmek dileğiyle “ ifadesi kültürel yozlaşma sözlüğünde evrim geçirerek “ Görüşürüz “  densizliğine dönüverdi .

 

Görev gereği Kıbrıs’taki Mücahit Birliklerini denetliyordum . Şoförüm siyahi ve sevimli bir mücahitti. Kıbrıs’lılar askerlerine “ mücahit” derler . Bu siyahi gencin adı da Mücahit idi . Anası , o daha doğar doğmaz bebeğini mücahit yapmıştı . 

 

“Mücahit , dedim ; yarın Güzelyurt’a (Omorfo) gidelim . “

“ Allah isterse gideriz Komutan’ım , dedi .”

 

O pırıl pırıl parlayan güzel yüzüne baktığımda gülümsüyordu .

 

- Mücahit ; sen bu sözü nereden öğrendin ?  Bu söz “İnşaallah”ın Türkçe karşılığıdır .

-Annemden öğrendim Komutan’ım .

- Annen namaz kılar mı Mücahit ?

-Kılar …

- O halde annene benden selam söyle !

 

Adamın biri karısına demiş ki “ Yarın hava açık olursa tarlaya , kapalı olursa ormana gideceğim .

Bu kesin ifade karşısında hanımı uyarmış : “ İnşaallah de Efendi …İnşaallah de ! “

Sabah olunca havayı bulutlu gören adam ormanın yolunu tutmuş . Sık ağaçların arasında bir süre yürüdükten sonra karşısına pür silah bir atlı çıkmış. Kara suratlı , çatık kaşlı , pos bıyıklı , beli silahlı eşkıya , filanca köye nasıl gidileceğini sormuş . Köylü tarif etmiş ama adam ikna olmamış “ Düş ulan önüme ! “ diyerek zavallıyı önüne katmış , basmış kamçıyı . Köylü can kaygısıyla önde koşuyor , eşkiya atın sırtında takip ediyor . Saatlerce yol  yürüyerek varılacak köye gelmişler . Canını kurtaran adam bu defa dönüş yolculuğuna başlamış ama hava da kararmış . Hafiften bir yağmur da başlamış . Sabaha doğru köyüne vardığında bitkin , perişan bir şekilde evinin kapısının tokmağına yapışamadan yere yığılmış . İniltileri duyan hanım içeriden seslenmiş :

-Kim o ?

Adam yattığı yerden bağırmış :

-        Aç kapıyı hanım … aç !  İnşaallah ben geldim .

 

Şair , çok sevdiği eşini kaybetmiş , yavrular  boyun büküp ağlaşıyor . Bu hazin tablo şairin inancını sarsmamış : “ Emir büyük yerden kuzularım !  Emir büyük yerden …”

 

Akıllı insanlar için , olayların ardındaki gerçeği unutmak olur mu ?

 

Allah izin verirse ben tekrar yazarım .

 

Rabbim dilerse elbette görüşürüz .

 

Bence “Allah’a ısmarladık “ demek en güzeli …

 

 

( Görüşürüz başlıklı yazı A.Müfit KUTLU tarafından 27.05.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.