Sitemizin yetkin üye ve editörü sevgili Safiye Korkmaz'ın eşsiz yüreğinden ve kaleminden dökülen herbiri birbirinden kıymetli ve değerli şiirlerin toplandığı nadir kitaplardan bir tanesi Öykünün Üçüncü Boyutu Şiir...
 

Herkes şiire aşık olamaz. Safiye Hanım ise şiire çok başka bir bağ ile bağlı...
 
 
İmgelemedeki yeteği olsun, hece yazmadaki kabiliyeti, aynı şiiri her okuduğunuzda aldığınız tat ve anlam yükleme gibi durumlar edebiyat öğretmeni vasfından öte çok ayrı bir meziyet ister ki naçizane bunu görenlerdenim kendisinde okuyucusu olarak.
 
 
Kitapta yer alan 174 adet şiir var. Şiirlerde işlenen temalarda ise aşk ( sevgiliye ve Rabbe olmak üzere ) ağır basıyor.
 
 
İçlerinde en beğendiğim bir tane iki tane değil; çok sayıda favori olarak işarelediğim şiirler mevcut. Paylaşmamda umarım sakınca yoktur.
 
 

UNUT GİTSİN

Kör olmam yanmışlığımdandır

Kim bilir belki de güneştir bana bakan

Sıcağa kandı sanan bir bulut yok mu

Üzerimize gözyüzünden
 
 

Umut pastrol bir şiir değildir

Kelimeler şairin değildir

Kalp aşığın değildir

Aşk senin değildir

Sen sen değilsin

Unut gitsin 
                               (Safiye Korkmaz)
 
 

KALP/SİZ

"Gönülden akan su beslerdi laleyi

Sevgi emektir derdi kulağımda alude bir ses"
 
 

Vicdansız oluyor insan canı yandıkça

Hal bu ki vurdukça incelmez mi örsteki
 
 

Babalar annesiz kaldıkça korkuyor

Anneler babasız gölgesiz susuzca
 
 

Düşünüyorum da kalp çarçabuk dolmuyor

Bitiveriyor bazen çocuğun yarısında
 
 

Viraneler ıssız ve bakımsız oluyor

Eksik olmuyor hani yılanı çıyanı da
 
 
Hiç dokunmadım mı ben senin saçlarına 
 
                                                     (Safiye Korkmaz)
 
 
 
Bazı şiirlerinse öyle can alıcı mısraları, beyitleri var ki... İyi ki böyle bir kitaba sahip olmuşum diyeceksiniz. Hayalgücünüzün ötesine sürüklendiğinizin farkına varıp, üstüne beyin jimnastiği dahi yapacaksınız derinlere girip düşünmekten. Bu iyi bir şey elbette! Kimi şiir kendini direk ele verirken bazı şiirler üstünde tartışılmak, uğraşılmak, düşünülmek ister... Bu kitapta her türlüsünü bulacağınızdan inanın hiç kuşkum yok.
 
 
Dilek/çe adlı şiirin giriş mısralarından:
 
 

"Yalan söylemekten korktuğumuz kadar

Korkmadık sevmekten"
 
 
Bu ne derin bir manadır... Gündelik konuşmalarımızın adeta bir tını eşliğinde bizlere sunulması ne muazzam bir senfonidir...
 
 
Gerçekten de bazı şiirlerde ritim tutacağınıza da eminim. Örnek mi istiyorsunuz? Pek tabi ki "TATLI SENFONİ" adlı şiiri okuyun ve şöyle başlıyor :
 
 
/her telin başka ses /
 
 
 
O kadar kıvrak bir zekanın ürünü ki bu şiir, okurken şaşırmamak içten değil! Müzik notalarını bilmiyorsanız, öğreneceksiniz. :)
 
 
Beste yapmak isteyenlere duyrulur efendim. Şarkıya çevrilecek birden fazla şiir de mevcut. Keşke elimde böyle bir yeteneğim olsaydı. En azından dinlemek nasip olur inşallah diyebilirim burada. :)
 
 
Seslendirme kabiliyetim de olsaydı şayet - ki hissederek okumak açısından sesli bir şekilde okumayı tercih ettim genelde - inanın çok isterdim en azından bir şiirinizi sunabilmeyi bu şekilde. Babaannem dahi, ben susunca " Oku kızım oku, çok güzelmiş."dediyse varın siz düşünün. :) :)
 
 
Son olarak yine bir güzellikle son vermek istiyorum...
 
 

YALANLA BENİ

Bir yanardöner dağdır zaman

Patlar içimizde durmadan
 
 

Ve hangi uçurum yutar sağanakları

Aşk doluyken
 
 

Ellerin hiç değmedi ellerime

Gözlerin gözlerime

Delilik koridorlarından kaldı bana

Naturalist gerçeğindim aşkına

Yalanla, yalan yanınla şimdi

Sebebini
 
 

Söyle gören var mı Allah'ı

Aşk kimin ki
 
 
(Safiye Korkmaz)
 
 

 

Dilerim ki bir zaman sonra şiir tahlillerinde de bulanabileyim, gücüm yeterse tabi. ,
 
 
 
Kitabın bana ulaşmasında vesile olan herkese şükranlarımla...
 
 
 
Hak ettiğiniz en güzel yere ulaşsın inşallah emeğiniz Sevgili Safiye Hanım...
 
 
Daha bir çok güzel şiirin biraraya gelip toplandığı " ÖYKÜNÜN ÜÇÜNCÜ BOYUTU ŞİİR" kitabını bir gün okumanız temennisiyle ve arzularımla... 
 
 
 
KD YAYINCILIK  aracılığıyla çıkarılmış bu esere ulaşabilmeniz ise  çok kolay. Nasıl mı ?
 
 
İletişim ve  temin için:   0  507  237 31 79  
 
 
( Öykünün Üçüncü Boyutu Şiir - Safiye Korkmaz başlıklı yazı Sevinç A. K. tarafından 11.06.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.