KASVETLİ HAVADA

 

            16 haziran 2013 babalar günü. Topçam yaylası. Kentte 27 rakamını gösteren sıcaklık derecelerinin yaylada 18’e düşmesi. Yağmur yüklü parçalı bulutlarıyla o hava, o manzara, o bulut geçişli serpintiler, en güzeli de topraktan yeni fışkıran serçe bacağı boyu ve tazeliğindeki çam fidancıkları. Kozalak toplamayı yasaklayan anlayışın ne kadar haklı olduğunun göstergesiydi. Sık çamlar, yalnız çamlar, yerdeki zümrüt çimenler, yaylanın adının seçimindeki isabetini kanıtlıyordu.

 

            Piknik yorgunluğunu üzerimizden atamadan Atatürk Kültür Sarayındaki sanat ziyafetine kıl payı yetiştik. 

 

            Seslerle Anadolu adlı müzikli oyun bir perdelikti. Biletlerde oyuncuların Samsun Devlet Opera ve Balesi’ne mensup olduğunun belirtilmesi kimi seyircilerin tereddütüne yol açmış. Vali bey’e göre opera sanatına pek alışık olmayan insanlarımızın sıkıcı bir gece daha mı yaşayacağız endişesiyle salona gelirken ayakları geri geri gidiyormuş. Ne var ki sonunda oyunu öyle beğendik ki ekibi ayakta alkışladık, coşkuyla...

 

            Böyle etkinliklerde devlet desteği farklı oluyor canım. Işıklandırmaları, kostümleri, zengin orkestrası, olanakların sınırsızlığını gösteriyordu.

                                                                                                                         

            Klasik operalar, tiyatro diyalogunun bestelenmiş, melodileşmiş şeklidir. Alışık olmayan kulaklar eseri hakkıyla takip edemezler. Oysa ki bu oyunda çok bilinen türkülerimiz seslendiriliyordu. Daha derli toplu hali ve eğitimli sanatçıların ustalığıyla...

 

            Perde içinde minik tablolarla Yeniçeriler, Karagöz gölge oyunu, müziğe eşlik eden usta ve kıvrak efelerin eşliğinde bir zeybek. Öykü ve türküsüyle kaytan bıyıklı, heybetli  Köroğlu, Hekim oğlu Türküsü, Kına gecesi, rengarenk giysili, şemsiyeli İstanbul hanımlarının eşliğinde uzun setreli kâtibim türküsü, Orhan Veli’nin İstanbul, Aşık Veysel’in toprak şiiri. İki küçük Temel fıkraları, Karadeniz türküleri ve bilinen nice türkülerle vaktin nasıl geçtiğini anlayamayan ve oyun boyunca alkışlamaktan elleri yorulan bir salon dolusu seyirci.

 

            Bu oyun ve bu piknik, Gezi Parkı haberleriyle bunalan, yorulan ruhlarımıza ilaç gibi geldi. Emeği geçenleri, bize böyle bir gün ve gece yaşatanları sevgiyle kutlar, en kötü günlerimizin böyle olmasını dilerim…

( Kasvetli Havada başlıklı yazı RasimCANBOLAT tarafından 18.06.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.