Konuşma, sadece sus bırak gece, yıldızlar, konuşsun, gözlerindeki keder, endişe, korkun konuşsun biz dinleyelim. Dinlemez isek onlara ihanet etmiş oluruz, şimdiye kadar onlar bizi dinledi, dinleme sırası bizde… Haydi dinleyelim sadece sus ve dinle…Bak bizlere selam veriyorlar, anlatmak için sabırsızlanıyorlar… Haydi dinleyelim sadece sus… Bak onlardaki sabırsızlığı hisset ve sus… Karışsın yüreğimiz onların yüreğine. Endişeleri yüreklerini yakmadan esir etmeden önce.

 

Dinle rüzgârın sesini, yüreği yananların seslerini taşıyan feryadın sessiz fısıltılarını dinle, sevinçle birbirlerine sarılanların sevinçlerini taşıyan rüzgârı hisset, konuşma, sadece sus ve dinle…


Beş vakit ezanın sesinin gökyüzüne yükselişini, beş vakit secde ile ve dua ile müminlerin nur nur dualarını alan meleklerin kanat seslerini, teslimiyet ile secde eden kıyam da duran müminlerin teslimiyet huşu ile duruşlarının yüreklerindeki huşuyu sevinçlerini dinle… Konuşma sadece sus ve dinle…


Nefis şeytana esir olanların çaresiz kalan yüreklerinin feryadını duymayanların, feryadını duy… Arayarak Rahmanı bulan kulların sevinç içinde akan gözyaşlarındaki samimiyetin vuslatın hatta visalin yüreğini merhametle sarılışını duymaya çalış konuşma sus ve dinle hisset…


Uyku mahmurluğuna teslim olanların huzur içinde yatağa uzanmalarının huzurunu hisset, gece uykuyu bölerek Rahman secde etmek için bölenlerin gece namazı için kalkanların yürek sevincini, yüreğinde hisset sadece sus ve konuşma dinle hisset…


Gecenin karanlığında sevgilinin gözlerine bakarak yüreğinde aşk şarkıları söyleyen âşıkların gönül elinin sevgilisinin saçlarında gezinmesini hisset, Aşk’ın mavi atlas bulutunda gezen sevdalıların ayak seslerini duy, yürek yangını sarmış gönlü birbirlerini aşkın busesi ile öperken yürek yangınlarını söndürüşlerini duy, sadece sus ve konuşma dinle hisset…


Gecenin sessizliğinde gecenin serinliğinde gül Resul kokusu ile aşk ile huzur ile açan güllerin güzelliğini gör, konuşma sadece sus ve gör…


Umutları darağacına asanların niyetsiz ‘ligini, edepsizliğini çirkef suratlarındaki nefretin çirkef kokusunu duyanların, merhametle alaşağı eden yıkan merhametin, imanın kokusunu huzurla, sevinçle umudun filizlerini gamzesinde açan gülümsemenin sevinci ile ciğerlerine çek, konuşma sadece sus ve ciğerlerine çek ve anı yaşa, yüreğine silinmeyen mürekkepler ile yaz…

Mehmet Aluç

( Konuşma Sadece Sus Ve Dinle... başlıklı yazı kul mehmet tarafından 6/15/2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.