EKONOMİ DURULUR MU
DURUR MU?
Merkez Bankası Başkanı Gaye Erkan hanım istifa etti..Seçim ne zaman oldu Mayıs 2023 ..Haziran 2023 de göreve geldi. Ekip oluşturma ,filan derken Anlara da İstanbul a 72 katlı binaya göçme eylemi   ,daha WC  nin yeri, toplantı salonları derken binayı tanımadan kadın gitti..
6 ayda Taşoran firmada çalışan bir işçinin figürasyonluğunda,giderken “kapıyı örtmeyi unutma “diyecek kadar yancı yalaka gazete ve tv programcılarının şakşaklığında  geldiği gibi gitti..
Millet olarak Burnumuzdan kan geliyor..
İstifa şartlarının hazırlanması, onun gözden çıkarılması ile ilgili Yazmıştık.Perşembe nin gelişi çarşamba dan belli olur…”Babası işçiyi kovmuş “ ” ba basına oda tahsis etmiş” gibi tevatürleri okuduk..
Valinin bile toplantı odası kabul odası çalışma odası ,özel idarde ki odası gibi bir çok çalışma alanı vardır ve gereklidir.Aynı anda çatışan görüşmeler,birarada olmaması gereken guruplar gibi şartlar birden fazla odayı gerekli kılar Bazende başkanlık edeceği idari diğer görevler sebebi ile idari görevin olduğu alanda mahsus oda uygulaması vardır..Bana ait olan odamdan birisini babam bana ziyarete gelirse ve ben o birimin başıysam kimseye sormam babamı nerede ağırlayacağı mı??
6 ay,6… Evlensen avradı tanıyamazsın?Yeni çalışmaya başladığın işyerinde mesai arkadaşlarını bile tanıyamazsın ..Evini taşıdığın yeni apartman da komşularını tanıyamazsın..Okul değiştirmek zorunda kalmışsan öğretmenlerini tanıyamazsın… 
Tamam da bilader siz bu kadını dükkanı taşıtmak için mi getirdiniz..?
Yoksa bir kadın dirayeti ile söz ve ayar cekemediğiniz için mi gönderdiniz?
Ekonomi de Alış veriş sizlere ömür…Adam galericilik yapıyor..Dükkanı çevirmek için trampa yolu ile ticaretini devam ettirmeye çalışıyor..1milyar parasını araça bağlamaktansa -müşteri bul,parayi tahsil et,noter ücreti,poliçe ücreti,mtv-ile uğraşacagına arabadan zaten 40 bin kazancanakdı..Banka onu zaten veriyor..
İnşaat firmaları artık yaptıkları evi satamıyor ev koleksiyonu yapıyorlar..Faiz almış başını gitmiş ..
Bol kepçe asgari ücret belirlemesi doğrudan raflara ,bol kepçe fiyat ayarlamasını getirdi..Savaşan Rusya da enflasyon %7.5 bizde tavuğun götüne bakarsak 30 lu yumurtayı 50 TL ye alıyorduk  şimdi 110 TL enflasyon %120…
1 Lira ya çay içiyorduk Kahvede 7.5 TL oldu..1Kğ çay 22 TL ye aldığım zaman sanki ilknokula giderken oysa 2 sene evvel şindi 149TL ama çaykur yinenzarar da …
Şimdi kadın devamlı faizi yükseltti Alış verişi öldürdü…Suç onun mu?Paranın alım gücü yerine ücrete bir sıfır koyarak güya arttıranların mı?Bütün kötü uygulamalarınızı kadına kaldırttınız..Döviz keklemesi yaptığınız KKM yi kaldırdı..-128milyar dolar dediğiniz rezervi +141 milyar dolara çıkarttı..Kdv oranlarını 2 puan arttırdı.. Emeklilere verilen 5 000TL nin yapılan fedakarlıkları götürdüğünü bizzat Bakan şimşek  söyledi..
Seçim yaklaşırken muslukları açacaksınız Karşınızda ayak direyen birisinin olmasını istemediniz..Yapılan bu kadar fedakarlıklar boşa gidecek.Çekilen sıkıntılar “zaten kaderimizdi” denilerek sineye çekilecek ve bütün emekler boşa çıkacaktır..
Bu ekonomiyi nasıl düzelteceksiniz?
-Yabancı sermayeyi çekerek üretimi mi arttıracaksınız?
-İhracaat yolu ile mi üretimi arttıracaksınız?
 Merkez Bankası başkanının bile işine dair hukuki güvenliği yoksa yabancı sermaye gelir mi ?Evet Gelir ama üretime gelmez dövizi bozdurur faize yatırır sonra da  s*ktir olup giderken de tekrar döviz yaparak gider.Kim kazandı ?Kim kaybetti?
İhracaatla büyüyeceksin öylemi?Adam mala niye para yatırsın ..Ulaşım rizikosu,tahsilat rizkosu,iş kazası rizikosu,kur rizikosunu neden taşısın?Koyar faize bakar keyfine …Bağlantılı iş yapan iş adamı Her ay bir konteynır mal gönderiyorsa aynı paraya 10 . ayınnsonunda 2 konteynır göndermek zorunda kalacak .Sonra sanayicin zaten ucuz iş gücü olan yabancı memleketlere gidiyor..Elindekini kaçırma…
Başındakini 6 Ay bile taşıyamayan Böyle bir ekonomik yapı durulur mu?
Böyle bir ekonomik yapı durur,Durur .!!Yiyen kesesinden yiyor..Siz tasarruf etmeyin  
8 Silindirlere devam…

Torun Halili
( Ekonomi Durulur Mu Durur Mu başlıklı yazı HALİLİ tarafından 5.02.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.