Dağıtmaktan dolayı elinde mal kalmazsa Hakk’ın inayeti, seni hiç ayaklar altında çiğnetir mi? Bir adam ekin ekince ambarı boşalır ama bu işin iyiliği, tarlada belli olur.

Gençken daha kanaatkârdın; şimdi altın istiyorsun, hâlbuki önceden sen altındın.

Üzümlerle dolu asmaydın; nasıl oldu da kesata uğradın; üzümün tam olacakken bozulup gittin?

Meyvenin günden güne daha tatlı olması lâzım. İp eğirenler gibi gerisin geri gitmenin lüzumu yok!

Yıllarca gönüller yırtan, kalplere elem veren taş oldun; bir tecrübe et, bir zaman da toprak ol! Toprak ol ki renk renk çiçekler bitiresin.

Naz için gül gibi bir yüz gerek. Öyle bir yüzün yoksa, kötü huyun etrafında dönüp dolaşma, nazlanma! Yusuf değilsen bari Yakup ol; onun gibi istediğine erişmek için ağla!

İşte bunun için mü’min, (Hak yolda) başarılı olamamak korkusundan, daima namazda “İhdine’s-sırâta’l-müstakîm: Bizi doğru yola ilet” der.

Bu cihan tamamıyla fânidir; aradığını kalıcı ve dâimî olan diyarda ara! Sûretin sıfırdan ibarettir; dilediğini mâna âleminden dile!

Yüce Allah’ın (has) kullarından baş çeker, uzaklaşırsan bil ki onlar senden hoşlanmıyorlar, onlar seni istemiyorlar.

Hayvanlık mertebesi, nasıl insanlığa esir ve mağlupsa, insanlık mertebesinin de Hakk’ın velilerinin elinde hayvan gibi mağlup olduğunu anla, ey yoksul!

İşte sana saman altında gizli bir deniz! Kendine gel de zanlara kapılıp o samâna ayak basma.

Usta hangi hünerde tanınmışsa, hangi hünerle şöhret bulmuşsa çırağı da o hünerde ilerler, o hünerde meşhur olur. Usûl, Fıkıh, Nahiv,…

Ölüm günü, bütün bu bilgiler içinde işe yarayan ve yol azığı olan da mahiv (yokluk) bilgisidir.

Hakikat yolunda mahvolan üstadın talebesi ise(n), … eğer beşeriyet vasıflarından öldünse hakikat sırlarının denizi, seni başının üstüne koyar.

(Nahiv âlimi ile kayıkçının hikâyesini oku ve anla.)

 

Nice tatlılar vardır ki şeker gibidir; fakat o şeker içinde zehir gizlidir.

Aklı en üstün,anlayışı en keskin olan, kokudan anlar. Öbürüyse ancak dudağına, dişine değince farkeder. Şeytan “yiyin” diye bağırır ama o adamın dudağı, zehiri boğazına varmadan reddeder.

Başka biri boğazına varınca anlar; bir başkası yer, bedenini berbat edince anlar. … abdest bozarken … ciğerini delen bir acı meydana getirir.

( Mesneviden Karma-1 başlıklı yazı onur-alp-dem tarafından 10/11/2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.