NOGAYTÜRK

   Ramazan NARİN

[email protected]

                         

  

                       BANDIRMA SGK MERKEZİ…!

‘ Eski Bağkur Bandırma Merkezi yerinde hizmete giren Sosyal Güvenlik Kurumu Balıkesir İl Müdürlüğü'ne bağlı Bandırma Sosyal Güvenlik Merkezi'nde Bağkur ve SSK'li vatandaşlar her türlü işlemlerini gerçekleştirebiliyor.’ >  KOSKOCA BİR YALAN…!

Pardon YALAN değil, bu ve benzeri haberleri yazan-çizenler veya söyleyenlerin söyledikleri,  YASAL GERÇEĞİ YANSITMIYOR..!

* BANDIRMA, bilindiği üzere yıllardır İL OLMA beklentilerini sürdürür ve bu beklentisini de, tamamen yönetime ve siyasilere havale etmiş RAHAT bir İLÇEDİR...

 

Zaman zaman alevlenen İL konusunun gündemde olduğu günlerde ;  o zamanki adı BAĞ-KUR’un bir İrtibat Bürosu - Danışma Merkezi…, Bandırma Esnaf Kefalet Kooperatifinin alt katında bulunan 60 m2 lik yer ( 17. Eylül Mah.. 41.Sok. No:12), - Bandırma Bağ-Kur Yaşatma Derneği’nin ısrarlı girişimleri ve Esnaf Kefalet Kooperatifi Başkanı Niyazi GÜLER’in özverisi ve Kooperatife ait binanın alt katını, İKİ YILLIĞINA kiralık vermesiyle,  Bandırma’da açılınca sevinmiştik…reformun devamı gelir diye !

 

* AKP Hükümetimizin, Balıkesir’i BÜYÜKŞEHİR yapılacak iller arasına sokup, bu mevzuyu da şimdilik BUZDOLABINA kaldırıp, ilerdeki seçimlere AVANTA olarak kullanacak olmasından dolayı, artık Bandırma’nın bir İL olması konusu, çöp kutusundadır ve hayaldir… AKP nin plan ve stratejisi, MHP’ye kaptırdığı Balıkesir İl Belediyesini BÜYÜKŞEHİR yapacağız avantasıyla, geri almaktır…  

 

Güya REFORMUN, her zamanki gibi devamı gelmedi ve Türkiye’deki sosyal güvenlik kuruluşlarının bir araya toplanması kararlaştırıldı ve T.C. ÇALIŞMA ve SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI bünyesinde SGK (Sosyal Güvenlik Kurumu) oluşturuldu. Bu oluşumdan sonra da, işçilere ait SSK ya, esnaflara ait Bağ-Kur’a, memurlara ait Emekli Sandığı’na ait tüm menkul ve gayrimenkuller ve personel, SGK ya devir edildi. AİT diyorum, kimse kusura bakmasın önceki sosyal güvenlik kuruluşlarının tüm malvarlığı devletin falan değil, bizzattihi O KURUMLARA PRİM ÖDEYEN HALKINDI. Güya reformist ve bürokrasiyi azaltacağız aldatmacasıyla esnafa, işçiye, memura ait tüm malvarlıklarına el konulmuş, kamulaştırılmıştır. Belki de bu el konulanlar, birilerine peşkeş çekilecek veya çekiliyordur…

 

İşbu DEVLET adına yapılan gasp ve peşkeşler karşısında ne halkımız ne de sözde SENDİKALARIMIZ, mallarına sahip çıkamamış, çıkmamıştır. O tarihlerde hepimiz (yani halk) heyecanlanmıştık…BÜROKRASİ bitecek ve sosyal güvenlik kuruluşları arasındaki adaletsizlikler giderilecek diye!  G……………………………………..  

 

    BAKANLIK YAPILANMASI… (garabettir)

 

Benim bildiğim klasik Bakanlık yapılandırmaları organizasyonlarında ; Bakanlığa bağlı müsteşarlık, müşavirlik, genel müdürlük ve şube müdürlerinden sonra, taşra yapılanmasında;   Bölge Müdürlükleri, İl Müdürlükleri ve İlçe müdürlükleri vardır.

Ama bu yapılanma, devrimci ?  AKP İktidarı döneminde değiştirilmiş ve T.C. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı taşra teşkilatlanmasını, SGK Başkanlığı’nın altına kurmuş ve İllere SGK İl Müdürlüğü konuşlandırmış ve siyasi baskılar veya başka mülahazalarla da bazı ilçelere, LÜTFEN… SGK MERKEZ leri kurulmuştur.

 

Bandırmamızdaki de, bir SGK Merkezidir. Yani daha önce BAĞ-KUR İrtibat bürosu şeklinde çalışan yerimiz şimdi, SGK Merkezi olmuştur. (MERKEZ ne demektir ? keşke bir bilene sorsaydılar)  Balıkesir ilinin 19 ilçesinin sadece, Bandırma-Gönen-Edremit-Dursunbey- Bigadiç ve Sındırgı’da (6 ilçe) SGK Merkezleri açılmıştır. Ya da açılıyormuş gibi yapılmıştır. Çünkü ; işbu merkezlerde görevlendirilen personel ve teknik teçhizat bakımından yeterli donanım ve yetki devirleri yapılmadığı için, İl Müdürlüklerinin KRAL işlevi halen devam etmektedir. Yani, gecikmiş bir yapılandırma taksidini bile SGK Merkezine yatıramazsınız…Veya, bir belgenizdeki tarih hatasını bile, bu merkezlerde düzelttiremezsiniz. SGK Merkezlerinin, eski BAĞ-KUR, eski SSK, eski EMEKLİ SANDIĞI nın yaptığı bütün iş ve işlemleri bu merkezlerde gerçekleştirebileceğinizi asla düşünmeyin…Hele hele bu MERKEZLERDE, Emekli Sandığı mevzuatına hakim bir kişiyi ben görmedim.

 

POTANSİYEL HIRSIZ KİM ? Devletin, vatandaşını potansiyel HIRSIZ gibi görmesini anlıyorum da; memurunu HIRSIZ gibi görmesini anlamıyorum. Gidin TAPU ya verirler makbuzu, ‘git bankaya yatır’ ?, gidersiniz özelleştirilme ile devlet adına tahsilat yapan HARİTA Mühendisliklerine; ‘GİT BANKAYA ŞU HARCI YATIR’ SGK da farklı değil, ‘GİT FALANCA BANKALARA YATIR’ ???  Yavvv madem güvenmiyorsunuz o BİNALARA ve MEMURLARA, Bankalar mı daha güvenli ? neden o HIRSIZ MEMURLARI işbaşında tutuyorsunuz ? Ama burası TÜRKİYE !

 

Yine basit bir örnek vereyim ; geçmişte istifa etmiş memurların daha sonradan SSK veya BAĞKUR dan emekli olmaları durumunda ve istifa ettikleri için ödenmeyen TAZMİNATLARI hakkında, bu merkezlerde bir bilgi bulamazsınız. İl Müdürlüklerinde bulabilir misiniz ? Elbette ki hayır. Güya azaltılan bürokrasi arttırılmıştır çünkü ve sizin istikametiniz artık, ANKARA’dır. ANKARA da o haksız ödemediği Tazminatların üstüne yatmış, ucunu bile göstermemektedir…

 

SGK ‘ya İŞİ DÜŞEN BANDIRMA’LAR…(yandınız demi)

 

Bandırma’da veya Marmara Adası’nda ikamet eden bir vatandaşın SGK ya bir işi düşmeye…görsün… Bu vatandaşımız doğal olarak kendisine en yakın SGK Merkezine gidecek ve meramını anlatacaksa da, eğer işiniz yetkisiz ve işlevi az olan bu merkezde ? verilen yetkiler içinde değilse…doğru BALIKESİR’e gitmeniz gerekecektir (orası genel merkez !) ve 10 DAKİKALIK İŞİNİZ İÇİN o gününüz tamamen heba olacağı gibi, belki gel-gitlerle BAŞKA GÜNLERİNİZ de, bu yollarda bu BÜROKRASİYE heba olacaktır.

 

Hele bir de bu kurumlarla ilgili münazaalarınız varsa, mahkemelikseniz biliniz ki sorununuzun çözüm yeri Bandırma Mahkemeleri değil, Balıkesir’deki mahkemelerdir… Yandınız yani...!

 

Bandırma’dan BALIKESİR’e giden tek otobüs şirketimiz de ULUDAĞ TURİZM olduğuna göre, sabahın erken saatlerinde bu otobüsü dolduranlar, genellikle SGK ya işi düşenlerdir…

 

Yazık günah değil midir bu eziyet ?, gecikmiş bir yapılandırma taksidini ödemek için BALIKESİR’e gitmek zorunda bırakılan vatandaşımıza yazık değil midir ?

 

Ama demek ki değil…VATANDAŞ… nedir ki ? Gerçi yıllardır SGK ya, mahkemelerine işim düştükçe BALIKESİR’e gitmek zorunda olduğumda… o gün, sürekli hayıflanırım. Otobüste benim gibi hayıflananlarla birlikte de hayıflanırım. Bu hayıflanmalarda son cümlemiz genellikle ; “ 150.000 NÜFUSLU BANDIRMA’ya  bu çile yakışmıyor..! “ olur.  Ama seçimler geldiğinde de nedense, bu çileyi çektiren yönetimlere, oy veririz, bunu da çözebilmiş değilim. Katiline, sağlığında aşık olanlar gibiyiz...! Deveye diken, vatandaşa…   

 

Ama beni tanıyan tanır… Her gittiğim yerdeki bu olumsuzluklar için de ağzım boş durmaz,  SİZİ GİDİ FAŞİSTLER ! diye de, takılırım bütün memurlara. Bir de 12 Eylülden önce bize FAŞİST derlerdi, ne faşisti be…asıl FAŞİZM şimdi ve her yerde… 

 

    BANDIRMA SGK MERKEZİ HİZMET BİNASI…!

 

BİNA dedim diye, sakın BİNA var sanmayın bu arada, (8+1) personelin güya çalıştığı veya çalışmaya çalıştığı, bir kulübe düşünün veya afet zamanlarında çadırda hizmet veren memurları veya kriz masalarını…Aynı masada/bankoda ÜÇ memur düşünün… biri oturuyor ikisi ayakta…Kim neyi yapacak veya yapıyor belli değil. VATANDAŞ mı ? onlar sokağa taşan kuyruktalar, yağmur yağmıyorsa iyidir… Kuyruk muhabbetleri  (eskiden bu muhabbetler genelde HÜKÜMET YIKMAK ve KURMAK üzerineydi, şimdi HALK sindirilmiş herhalde GEYİK Muhabbetler söz konusu)  ile saatlerinizi belki öldürürsünüz…Bandırma SGK MERKEZİ aynen böyle bir yer…

 

Nasıl ki, 40 yıldır seçimlerde önümüze atılan ‘VİLAYET BANDIRMA’ yem’ine hemen atlıyorsak, gene işbu Sosyal Güvenlik çilekarlığımızı da, hemen unutuyor ve hangi siyasi ‘Bandırma kendine yakışan SGK Hizmet binasına kavuşacak’ diyorsa, onu şak şaklıyoruz…

 

Bu arada şunu da söylemeden geçemeyeceğim…Esnaf Kefalet Kooperatimizin Başkanı Niyazi GÜLER ağabeyimi, şahsen severim. Keşke AKP de görev almasaydı, neden aldığını da halen anlayabilmiş değilim. Daha önce basında sık sık esnafın dertlerini dile getirirken, kredileri, faizleri eleştirirken daha hoş görünüyordu bize… Ama AKP öyle kurnaz ki, kendisine muhalefet yapılmasını engellemek için adeta, Niyazi Beyi AKP de rütbelendirmiş ve susturmuş gözükmektedir. Bence İSTİFA et Niyazi ağabey, vakit çok geçmeden AKP’den istifa et ki, yaşanan olumsuzlukları ve trajediyi, senin ağzından ilk ağızdan gene duyalım…

 

Neyse SGK MERKEZİ Hizmet binasına gelelim asıl…SGK olan eski kurumların, hastanelerin binaları bomboş ama nedense SGK bu binalarına yerleşmiyor veya birini kendisine HİZMET BİNASI yapamıyor ! Ve Esnaf Kefalet Kooperatifinden kiraladığı 60 metrekarede, sıkış tepiş tepişiyor…Vatandaşı da sokakta kuyruğa diziyor…

 

Bandırma’da SGK MERKEZ BİNASI acil ihtiyaçtır. Şu andaki BİNA değil, bir sığınılmış kulübedir…Fiziksel konumu hem yetersiz, hem de yakışıksızdır…Merkez Müdürümüz Rıfat Yücel IRMAK Beyin, hizmet binası konusundaki girişimlerini ve samimi gayretini biliyorum. Ama, bu işin bürokraside bir MÜDÜR eliyle çözülemeyeceğini… o da, halk ta biliyor. Ve, çözümsüzlük sayın müdürümüzü de, binaneleyh bizi de ÜZÜYOR…

 

SGK Merkezimizin BİNA dedikleri şeye kavuşması için, Bakanlık ve İl nezdinde yapılan çalışmalarında SGK Bandırma Merkezine, T.C HAZİNESİ Paşabayır Mahallesinde 1200 m2 lik bir yer temin etmişti. Lakin, Hazinenin güya temin ettiği bu yer, ŞUYULU (ortaklı) çıktı ve atıl kaldı. ŞUYU (Ortaklığın giderilmesi) dediğimiz konunun çözüm merkezi ise, Bandırma Belediye Başkanlığı, Belediye Meclisi ve Encümenidir. Yıllardır bu konunun Belediye Meclislerinde neden gündeme alınmadığını ve neden çözüm üretilmediğini, ben bilmiyorum, SGK da bilmiyor, gariptir ama Belediyemiz de bilmiyor…

 

BİLİYORUZ Kİ ;

 

BANDIRMA, pek çok konuda şantiye gibi…Devasa binalar yapılıyor…Bu arada yeni yapılanmaların içinde de, habire birtakım kurumlara ait yerler boşalıyor. ESKİ BELEDİYE HİZMET BİNASI gibi…

 

Eyyyy  Bandırma Belediyesi ;  nedenini bilmiyoruz tamam SGK ya tahsis edilen o 1200 m2 lik yerin şuyunu gideremedin, 18 uygulamasını veya hisseleri-ortakları atıp parselizasyon yapamadın !

 

Peki neden eski hizmet binan bomboş duruyor ? Orayı neden SGK ya tahsis etmiyorsun ? Bandırma SGK veya Balıkesir İl Müdürlüğü’nün işbu eski hizmet binanızla ilgili tahsis talebi yok mu ? Veya vardı ise, ne cevap verdiniz ? 

 

Güney Marmara ve Bandırmalıların BALIKESİR’e gitme çilesi-rezaleti ne zaman bitecek ? Bugünkü teknoloji de bu hak mı ? reva mı ? Ayıp değil mi..? Ayıp değil mi BANDIRMA SGK nın kulübede, üstelik KİRACI olarak hizmet vermesi ? İşi olanların sokakta kuyruk yapması ?

 

Ya yarın, Esnaf Kefalet Kooperatifi ortakları veya yönetimi kira mukaveleniz sona erdi orası bize lazım ÇIKIN ! derse ne olacak ? Kaldı ki, Esnaf Kefalet Kooperatifinin üst kattaki hizmet binası da yeterli değil ve sıkış tepiş… Ben Başkan olsam, çıkarırım SGK yı…

 

Bandırma ve çevresindeki yani GÜNEY MARMARADA yaşayan, eski-yeni bütün esnaflar, bütün işçiler, bütün memurlar, bütün emeklileri bu konuyu merak ediyor ? SGK AKP İktidarının bürosu, Bandırma Belediyesi de CHP li…Bu yüzden bu işler olmuyor diyor halkımız… Ben de, eski bağ-kurlu, eski emekli sandıklı en sonunda da SSK lı ve emekli olarak bunu merak ediyorum..?  30.09.2011  <NOGAYTÜRK>

 

 

( Bandırma Sgk Merkezi... başlıklı yazı NOGAYTÜRK tarafından 9/30/2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu