KIRK  GÜNLÜK  NAMAZ

                                      Ahmet AYAZ

 

       Sevgili okurlarım, gözlerimin bozuk olduğunu biliyorsunuz. Geçen Çarşamba günü değerli dostum Mehmet Nacar Bey’in telefonu  üzerine oğlum beni alıp “ Dünya Göz “ Merkezine götürüp,  okul arkadaşı Akgün Sayar Bey’e göz ameliyatı yaptırdı. Bu yüzden yazı yazamıyordum. Fakat  bilgisayarımı önüme alınca aklıma 40 günlük namaz geldi. Bunuda sizlerle paylaşmak istedim. Kişilerin köy odasında sohbetleri arasında “Namaz Allah için kılınır” Sözü geçince, adamın birisi, diğerine “Haydi o zaman Allah için kırk gün namaz kıl, sana kırk altın vereyim” demiş. Adam da bu teklifi kabul ederek namaza başlamış. Ama bir taraftan, birileri, “Sen bu namazı boşa kılıyorsun. Bu adam sana söz verdiği kırk altını vermez” demişler. Adamacağız kırk günü tamamladıktan sonra gidip kırk altını istemiş. Karşıdaki “Sen bu namazı Allah için mi kıldın” deyince, adamcağız “Elbette Allah için kıldım” Deyince, diğer adam, “Allah için namaz kılan kırk altını istemez, ben de O’nun için sana bu altınları veremiyeceğim” demiş. Adam kör pişman yolda yürürken birileri sormuş. “Biz sana o adam, o altınları vermez demiştik. Bari aldın mı? Deyince, adam cevap vermiş. Zaten ben o namazların hepsini abdestsiz kılmıştım” demiş. Ben bu sözü hep söylerim. İki kahkaha bir pirzolaya bedelmiş. Her halde bana bir pirzola borçlandınız kanaatindeyim. Ne dersiniz. Neyse; Pirzola sizin olsun da, aşağıdaki şiirimi sizlerle paylaşayım. Hoşça kalınız.

 

 GÖR  BENİ

 

Şiir diye yazılan her nesnenin

Hece hece özlerinde gör beni

Aşka dair yapılan her bestenin

Duygu yüklü sözlerinde gör beni

...

Bade içip hayallere dalmışım

Mecnun gibi bir diyarda kalmışım

Yunus'a gönülden selam salmışım

Mevlana'nın izlerinde gör beni

...

Araştırdım yordamı da yolu da

Hak yaratmış benim gibi kulu da

Köroğlunu bulamadım bolu da

Çamlıbel'in düzlerinde gör beni

...

Âşık oldum aşıklara alıştım

Birlik oldum arı gibi çalıştım

Erenlerle rüyalarda buluştum

Nur damlayan yüzlerinde gör beni

...

Yürü bir bak gidenlerin ardında

Kimler varmış, kimler kimin derdinde

Bulamazsan Muhammed'in yurdunda

Ayağının tozlarında gör beni

...

Ayaz'ım bağlanıp kızak da kalsam

Ayılmaz uykuda tuzak da kalsam

İbadet ilminden uzak da kalsam

Cebrail'in dizlerinde gör beni

 

Ahmet AYAZ

( Kırk Günlük Namaz başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 4/15/2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.