Büyük Din Âlimi, Gazeteci, Toplum Önderi, Yazar, Şair, Fikir ve Aksiyon Adamı, Mutasavvıf ve Siyaset Adamı Hasan Basri Çantay vefatının 48. yılında, (Bayşad) Balıkesir Yazarlar ve Şairler Derneği ve Balıkesir İl Kültür ve Turizm Müdürlüğünün katkıları ile yapılan panel ile anıldı. Hasan Basri Çantay, Hasan Basri Çantay mahallesinde bulunan ve aynı adı taşıyan Cami’de kılınan Cuma namazı ile başlayan panel, Karesi AVM’de devam etti. Hasan Basri Çantay’ı anma panelleri daha önce Kepsut, Dursunbey, Edremit, Savaştepe, Balıkesir Müftülüğünde yapılmış ve büyük bir ilgi ile karşılanmıştı. Balıkesir Merkez Karesi AVM de yapılan anma törenine de katılım yüksek oldu. Panele Balıkesir Ak Parti Milletvekili Tülay Babuşçu, İl Kültür ve Turizm Müdürü Prof.Dr.Abdullah Soykan, Halk Eğitimi Merkezi Müdürü  Mustafa Canseven, İl Milli Eğitim Müdürü Yardımcıları ve Şube Müdürleri  Haydar Aydın, Mürşit Canbulat, Dilaver Ayyıldız, BBP İl Başkanı Zekai Çakır, BBP İlçe Başkanı Mehmet Gülmez, Balıkesir Üniversitesinden Prof.Dr. Bedriye Tunçsiper, Kent Konseyi üyesi Mehmet Çalışkan, MHP İlçe Başkanı  Bayram Çılgın, Türk Ocağı Başkanı İsmail Acar, Yıldırım Camii Kur-an kursu öğretmenleri ve öğrencileri ile kalabalık bir dinleyici grubu katıldı. Paneli sunan Gökmen Karadağ açılış konuşmasında Balıkesir Milletvekili Ali Aydınlıoğlu ve Balıkesir Eski Belediye Başkanı Sabri Uğur’dan gelen telgrafları okumasından sonra, Paneli yöneten Yar.Doç.Zeki Çevik ve Panelistler Aydın Ayhan, İsmail Sarıçay, Mustafa Sarı ve Yusuf Akgül’e söz verdi. Panalistler Hasan Basri, Çantay’ın Gazeteciliği, Türkçülüğü, Yazarlığı ve çıkardığı gazeteler ile Kuvayyı Milliye’ye verdiği desteği anlattı.Hasan Basri Çantay’ın kurduğu dernekleri anlatan Aydın Ayhan, Kızılay, Yeşilay, Ziraat Birliği, Veremle Savaş Derneği ve Muhacirler Derneği kurduğunu anlattı. İsmail Sarıçay, Hasan Basri’nin Türk ideallerini kitaplarını inceleyerek anlattı. Yusuf Akgül’de Hasan Basri’nin gazeteciliği, aksiyon adamlığını, kitaplarını ve Mehmet Akif Ersoy ile olan dostluğunu anlattı. Hasan Basri Çantay’ın ölümünü 50. yılında Balıkesir Üniversitesi ve Balıkesir Valiliği öncülüğünde Uluslar arası bir konferans düzenlenmesi kararı ile Panele katılan konuşmacılara Prof.Dr.Abdullah Soykan ve BAYŞAD Başkanı Mustafa Kuvancı’nın  plaket vermesi ile sona erdi.

( Hasan Basri Çantay Karesi Avm’de Anıldı başlıklı yazı HüseyinTOKMAK tarafından 26.12.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.