Her ne kadar eza ve cefa çektiren biri dahi olsa, yüreğine güzellik hakim olmuş kişi düşmanının ölümüne bile üzülür. İnsanı erdemleştiren duygularının dışa vurumudur.
Yazan kalemi kutlarım
Saygı değer hocam gönlünüzdeki duygularınızı kaleminizden öylesine güzel anlatmışsınız ki hayran olmamak mümkün değil..Tebrik ediyor saygı ve sevgiile kutlarım.
Âlim uyursa;
alem de uyur…[ Zekeriya EFİLOĞLU]
Menfaat,
kanımızda sinsice yürüyen bir zehirden
daha tehlikeli sonuçlar doğurur…[ Zekeriya EFİLOĞLU]
Vallahi bu iki sözü çok tuttum.
Hele Menfaat ...
Benim kanıma bulaşan bakteriyi üç günde fark edip, doktorlar iki haftada temizlediler ama menfaatçiler öyle sinsice ilerliyor ki fark edene helal olsun.Fark etsen de bir şey yapamıyorsun orası başka...
Güzeldi,tebriklerimle...
Âlim uyursa;
alem de uyur…[ Zekeriya EFİLOĞLU]
Sayenizde uyumak ne mümkün usta, aforizmalarınız yoluma ışık, kutluyorum selam ile...
Senle nefes alırım, senle yatar kalkarım.
Penceremden yıldıza, hep sen diye bakarım.
Ne sitemlerim biter, ne de sonsuz efkarım.
Kurduğum hayalleri sakın eşsiz bırakma.
Yürekten ve anlamlıydı, kutluyorum kaleminizi ve yürek sesinizi.
Aman YARABBİ bu ne fırtına bacım, yine bir yerlere kızmışsın. Kalamin kılıç olması buna denir. hak eden hakkı neyse onu alır. güzel bir eser olmuş eline sağlık.
Dost mu yoksa düşman mı belli değil kararı
Faydasından çok fazla bu meclise zararı
Hislerim öyle diyor yakın bunun firarı
Kuzu postu altında yatan çakallar gördüm
Oldukça manidardı, neden herkes göründüğü gibi olmaz diyesim var..Sizi kızdırmışlar anlaşılan, güzel bir hivizdi selam ve sevgilerimle şairem..
-ey sahipsiz çiçekleri öldüren ayaz
ellerimi öldüremezsin-
...
Ne güzel dik bir duruş ve karşı koyan sonuna kadar...G ü ç l ü ...
"sahte aşklara karınca tozu günde hiç durmadan
gerçek aşk zaten susmayı sever
aşk-ı reyyan kapısına yazılsın isimlerinin baş harfi
uzaktan uzağa öpüşsün kelimeler,,
...
Yalan aşklara tepki var haklı olarak... Ne hoş bir satır bu, slogan olacak kadar hoşa giden: "Gerçek aşk zaten susmayı sever,, zira kalp konuşur, koşuşur göz, sözler kifayetsizdir aşk olunca... İşbu gerçek aşkın tarifi... Aşkın sarhoşluklarına yazılsın baş harfler, aşk olsun aşk...
-size sesleniyorum göçmen kuşlar
gözlerimi de götürün-
...
Göçmen kuşlar imgesi ve düşündürdükleri ile söyleyişin zarafeti satırlar... Anlamlandırmaya gerek var mı? Müziğini duymak yetiyor...
"avuç içi avuç içiyle bakışsın
boğazına kadar aşka batsın şiirler
çocuklar gülsün
anneler rüzgâra doğru...
Senin resmindir geceye düşen apansız
Zamansız ağlatan yürek sızısı kuzey yıldızı
güzel söylemlerle taçlanmış şiir
kutlarım
Nükleer denemelerle dünyanın hem ekolojik hem de yörünge dengesini bozan insandan ne beklenir ki?
Bunlarla kendi kuyusunu kazdığını bile bile devam ederken, insani yaklaşım veya HAK için ve haktan dolayı güzelliği düşünmek, uygulamak aptallık sayılırken (sümme haşa) yobazlık sayılırken, KDV eklentisi gibi zikrine dini alet etme cüreti gösterirken daha ne beklenir ki?
Hırs ve tamah baştacı
edep ve haya ayak altına alınırken ve adı çağdaşlık konulurken daha ne beklenirki?
Yazacak ne çok şey var ama...
Yolun ve bahtının açık olması dileğimle tebrikler gardaş.
Hayatı çok iyi gözlemmeli şair. Gözlemlemeli ki, toplumun dertlerine tercüman olabilsin. Kutlarım üstadım. Harika bir şiirdi.
Saygılar.
İnanana elzem olan, hizmet olmalı,
Cennet-cehennem deyip yola çıkmamalı,
Mü’min davada eğik değil, dik durmalı,
Mükafat Allah’tan beklenmeli yiğidim.
Hocam yüreğine sağlık Rabbim istikamet üzere yaşamayı cümlemize nasip eylesin
selam ve dua ile
Çok anlamlı, görkemli ve didaktik bir nefis çalışma; bilvesile yürekten tebrik, teşekkür ve selam ederim, dostum. Allah, ölüm dahil her şeyin en hayırlısını cümlemize nasip etsin.
işte bu resme bu şiir olmamış
ben de ne ayılar gördüm ayıya ayıp ettim
öküzlere bakınca.. öküz mübarek hayvan
ne eşeklik ettim yazık oldu eşeğe
birine aslan dedim.. sonra bin pişman oldum
insan
aşağılıksa hayvanattan rezildir
ne insanlar gördüm melekten mukaddes
ne şeytalıklar oldu.. külahı ters giydiren
ne insanlar anam bacım gardaşım
birine gönül verdim.. canımın içi canım
teşekkürler gardaş
O eşsiz insanlar kazandı hocam... nefislerini Allah'a satıp, zevk, sefa ve gayrıyı ellerinin tersiyle itip... cennet ve cemalullahı, sonu olmayan ebedi hayatı Rabbimin rızasına ererek kazandılar en mutlu onlara.
değerli kaleminizi kutlar... saygılarımı sunarım Abdullah hocam.
hayatın içinden
ders alınıp
halimize şükredilecek bir şiirdi doğrusu
duyarlı yüreğinize bin selam olsun
ilhamınız bol olsun İlhan bey selamlar.
/ giderken bir beni unutmuşsun geride Lale.../
Nasıl unutulur candan kopan, can veren ve aşk kokan bir yürek.
Böylesine çağlıyorken, böylesine aşk sarhoşuyken...
Nasıl bırakılır geride?
Ah Lale ah!...
:)
Şairim artık bu Lale' ye sinir olmaya başladım, üzgünüm. Sizi çok üzüyor çünkü çok!!!
Ustama her daim saygımla...
aslında korktuğum şiirler bunlar usta,
nasıl yorumlanacağını bilemediğimden.
ama,
ben yine de o engin sağduyunuz
ve sevecen yüreğinize havale ediyorum
o her kimse.
saygı ve dostlukla.
dil git desede
yürek her zaman kal der sevdiğine
seri tüm hızı ile devam ediyor maşallah
kutlarım Himmet bey ilhamınız bol olsun selamlar.
"Sanma ki sen gidince her kez ardından ağlar
Biz tek yürek oldukça şiir sayfada çağlar
Giden çoktan gitmiştir bizimdir kalan sağlar
Boyu kadar balçığa batan çakallar gördüm"
Çok anlamlıydı ruh ikizim, can şairem:)
Özellikle aldığım kısım bana çok yakın geldi...
Sevgimle, hep...