yüreğine sağlık Abdullah hocam yine bir Allah dostu kaleminiz daim olsun hürmetler
Yağacaksan yağ sağnak sağnak
Kasımda yağmurlarla gelsen
Özlemle beklenilen bir sevdalıydı şiirlere ad olan, tebriklerimle, saygılar efendim..
Sevgiden yana ne varsa senin olsun varsın
Bereket yaradandan kasımda yağmurlarla gelsen...
hep bir beklyiş içimizde kutlarım içten di şiir
Okul havasını teneffüs ettim şiiriniz sayesinde.
Öğrencilik ve öğretmenlik günlerimi anımsadım.
Şiir güzeldi dost kalem.
Öğretmenlerimizin bütün günlerinin ilim irfanla dolu olmasını dilerken
Selam ve saygılarımı sunuyorum.
Ruhuma işlendi kanlı bir satıh
Sonuca ermedi içimde fetih
Âdemi silsem de etsem mi Fatih
Urundu urundu öldü say beni
Tüm söylemlerinizi saydım dost ve bir de yanısıra ben bu harika dizelerinizi yine,
Günümün şiiri sayıyorum inşallah bu defa dualarım kabul olur diyorum ve kutluyorum bu harika dizelerinizi...
İnanın laf olsun diye değil gerçekten yüreğim gönlüm bunu istiyor çünkü hecede muhteşemsiniz, serbestte olduğu gibi...
Gönül dolusu tebriklerimi bıraktım, sonsuz saygılarımla...
Böylesine genç bir yürekten, böyle bir duyarlılık yağması gönlüme, ne güzeldi...
Buram buram Anadolu kokuyor şiir.
Kayboldum köylümün kaval sesinde.
Mevlana'yı arayan Şems kadar derbeder, Şems'i arayan Mevlana kadar sevgi dolu...
Saygılarımla.
Hayat insana öyle kurnazca oyunlar oynuyor ki can, ellerin yana düşüp kalıyor. İnanmak sevmektir, sevmek inanmaktır dedirtiyor. Ardından güveni etiket gibi yapıştırıyor insanın yüreğine.
Ama bir süre sonra duyguları zaman aşımına uğrayan taraf, sinsice ve sessiz sedasız (edilen veya edilme yüreği gösterilmeyen) vedayı kapınızın önüne bırakıyor.
Siz ne edip ne etmeyeceğinizi tartma derdi ile uğraşırken üzerine basıp geçmek veya üzerinden atlamak durumunda kalıyorsunuz. Yola çıkmak ile o yolu beklemek sabra dayalı.
Lakin, ne olursa olsun usul usul bitişe gidiş başlamıştır çoktan. Kötü olan terk edildiğin suskunluktur. Muhatapsızlıktır ve dertlerinle, sızılarınla baş başa kalışındır.
Olsun be can arkadaşım. Yüreğe düşen çiğ olsun. Aşk-ı ilahiye çeyizdir tüm sızılar.
Tebrik ve sevgimle yüreğine sağlık arkadaşım.
Bir sonraki yazınla neredeyse aynı kelilemeler görüyorum keşke birini şiirselleştirebilseydin çok daha güzel olacaktı.
Yine de güzeldi
tebrikler...
Şiir kadar not bölümü de etkili idi.
Sizden dinlediğim görüntü ile seçtiğiniz fotoğraftaki duruş aynı idi.
İnci hanıma katılmamak mümkün değil. Biz de eğlenceye de hüzün katık olurdu galiba.
Herkes yaşama tutunmak derdinde; yedisinde de yetmişinde de!
Bende ilk okuldaki müdürüm de dahil özlem ve saygı ile yad ettim sayenizde.
İlk okul müdürümün yeri çok ayrı idi elbette. O benim canımdı çünkü Biricik BABAM...
Vefalı yüreğinize sevgi-saygı ile.
Kutlarım şiirinizi...
Çok severim ney sesini bir başka dokunur yüreğime.
Dünya denilen kaçak asma katta yaşıyoruz. Birgün aslımıza döneceğimizi toprak olacağımızı düşünmeden yaşıyoruz.
Ahla vahla geçen ömür, aslında göz açıp kapayana kadar.Ne idik ne olduk demeye bile fırsatımız yok..
Vade doldu mu YARADAN gel der yanıma. Bakmaz gence ve ihtiyara.Kimin dolduysa günü, Azrail çalmadan kapıyı gelir.Ömür denilen sermayeden yer insanoğlu bakmaz helâl mi haram mı.
İlahi adalet var, hesaplaşma var. Mizanda tartılacak sevaplar ve günahlar var.
Bunları düşünse insanoğlu bu kadar küfre batar, bu kadar can yıkar gönül kırar mı ki.
Azrail kapıya gelmeden sorgulamak gerekiyor hayatı. Tövbe kapısı kapanmadan hidayete erdirsin RABBİM kullarını.
Çok güzeldi bu içe dönüş ve hayatı sorgulayış.Yüreğinize emeğinize sağlık. Sevgiyle kalın.
İçim bir başka oldu müdür şiirini görünce.Ne de güzel anlatmışsınız sizi ve o güzel insanı.Övünmek olacak belki ama okulda müdürümün en gözde öğrencilerinden biriydim.Hep 100 almazdım ama sahada okulun yüz akıydım ve hastaneden her gelişimizde duyduğum ilk cümle "müdür bey seni çağırıyor" olurdu. Muhakkak işini hakkıyla yapmayan biri ile tartışmışımdır ve oda müdürü aramıştır."Sen ne zaman akıllanacaksın"derdi ama yüzünde muzip bir gülümseme ile.
Erzurum'a ilk gittiğimde okula devam etmek yerine işimi tercih edişime o kadar memnun olmuştu ki başarılar dileyen bir kart göndermiş ve oralarda telefonla beni bulmuştu. Tabii şimdiki gibi cep telefonu yoktu,o telefonda sesini duymak beni nasıl mutlu etmişti.Ruhu şad olsun Åaban Müdürümün.Hep sevgi ve şükranla anıyorum.Beni ben yapan birçok şeyi fark etmemi sağladığı için.
Bizim ülkemizde emeklilik çağı çoktan gelmiş onca eğitimci emekli olamıyor çünkü emekli olunca alınan maaşın yarısını alıyorsun ve bozdur bozdur harca.G...
Değmez mi hocam..
Onlar ailelerimizden sonra kişiliğimizin ikinci ve son mimarları değil mi? Benim lise yıllarında hem müdürümüz hem de tarih öğretmenimizde Kemal bey. Mekanı cennet olsun. Amin. Hep diktesi heps bir yönergesi bulunurdu yan cebinde. Örnekler ile tarihi bir evren çizerdi önümüze ve bu evrenden kıssadan hisselerle şuur aşılardı hep. Ama bir kere ağzından çocuklar kelimesi duymadık biz. Hep ÇOCUKLARIMDI hitap şekli.
Üzerimizde bir neci baskı unsuru gibi idiler o dönemlerde ama ben şimdilere bakınca, öğretmen-öğrenci ilişkilerindeki dengesizlikleri gördükçe içim sızlıyor açıkçası. Çünkü, serbestlik bile dozunda olmalı öyle değil mi? İdealistlikler sistemlere yenildikçe öne çıkan ise çarpıklıklar ve kişiliği oturmamış gençler oluyor. Sonrası ise malum işte. Gençliğin halinden belli değil mi?
Tebrik ve saygılar hocam.
Ne güzeldi kanun nağmeleri hocam, harika bir taksimle birlikte, makam makam gezdirdiğiniz yine şarkı lezzeti veren çok güzel dizeler. Kutluyorum, selam sevgi ve saygılarımla...
Åimdi gidiyorsun aklıma şaşıp
Zehir cümlelerin içinden taşıp
Arada sırada bana ulaşıp
Kendini yollara saldı say beni
Åiirin içeriğinde karamsarlık ve hüzün hakim olsa da şiir olarak çok güzeldi.
Sunumu ,yorumu ve fon müziği ile aldı götürdü.
Zaten şiirin tanımı da öyle değil midir?
okurken büyüsüyle bulunduğun ortamdan
ayrılıp,başka bir yerde hissetmektir kendini.
Kaleminiz ve ilhamınız var olsun Adem Bey.
Sağlıcakla ve mutlu kalın.
Hayata karşı yorgunluk mu yılgınlık mı desem her şey var sanki.Yürek sesinden anlamayana sitemli bir sesleniş.Bazen anlaşılmak zor olduğunda yürek sızlar da sızıyı duyan olmazsa sızım sızım sızlar.Ölüm gibi gelir...
Seslendirme çok güzeldi,duyguyu hissettiriyor.
Yüreğinize,kaleminize sağlık...
Yok oldu hayallerim,şu koskoca deryada.
Kimse kulak vermiyor, içimdeki feryada.
Belki mutlu oluruz,gerçek olan dünyada.
Yağmayan umutlarım,gökyüzünde toplanmış.
***************************************
Yürekte kopan fırtınaların aktarımı mükemmeldi Ülkü Hanım... Hece dilinde bunu başarabilen güçlü kaleminize tebriklerim ve saygımla...
"a z r a العذرا
el değmemiş bakire
delinmemiş inci
ayak basılmamış kum…,,
…
Diyerek şiire giriş yapılmış… Şiirin ayak sesleri gümbür gümbür duygu, savurgu… Hiç ayak basılmamış bakir imgelerin muştusu adeta şiirin mukaddimesi mahiyetinde olan estetik satırlarda…
"nefesi şiir kokulu Azrail'in
kanatlarında b-ölünür uykular
m ü p t e z e l
yürür kelimeler şairin dilinde
divit ucunda eşelenir mabedim
düş b-içer uykularım… ,,
…
Evet, muştulamıştı ilk satırlardan itibaren şiirin gücünü kalem. "Nefesi şiir kokulu Azrail,, işte o muştuya ilk örnek şiirden… Düşündüren bakir bir imge. Biz de düşünelim bakalım: Ölüm meleği olan Azrail sevgili olarak düşünülebilir… Onun öldüren cazibesi/albenisi şiir kokulu bir nefesle özdeş tutulmuş. Sevgilinin âşık üzerindeki şu etkiye bakınız… Ölüm, âşıkın elinden olsun. "Onun nefesi şiir kokuludur, şiir gibi zarif bir ölümdür bana,, diyor yürek… Fe...
Uğuldarken rüzgarın sesi
Nefesime çekerken seni
Her yaprağa
Sen yeşili düşerken gözlerim
Süzülen yaş olarak
Devleşir aşkım
bazen susarsın ve dinlersin içini için yangın yeridir büyür içinde sustukların.Kutlarım
Unutmak veya unut demek aynen git ama gitmesen iyi olur der gibi dir.
Kimine gore cok basittir unutmalar ve gitler aynen bir elbisenin temizinle
yer degismesi gibi .Aska yakar perisan eder.
Cok hos bir siir ,yureginize keder degmesin .Ictenlikle gonulden kutluyorum.
Bilirsin şaire, eski bir Farisî efsanesi vardır "Gül ile Bülbül",
"İçmeğ ister bülbülün kanın meger bir reng ile
Gül budağının mizâcına gire kurtara su" Mehmed Fuzûlî
sizden öncede çok işlenmişti. Siz ayrı bir güzel işlemişiniz. Dimağımızdan çıkmamak üzere yazılmış sanki.
Tebrikler.