Heyhat...
Yaşam buysa
Bekletme ne olur
Sür yüzüme o payidar gülüşlerini
Bakışlarını kaçırma gözlerimden
Bir içten gülüşe öylesine hasret ki bu gözler
Mademki öleceğiz
O zaman;
Bir içten tebessüme olsun hiç değilse giderayak
Bu son ecel...
Daha diye başlayan sorgulamalar....
Yüzümüz sürülen payidar gülüşler...
Akıntılara kürek çeken sessizlikler...
şiir....
Serap hanım yüreğine sağlık...
bülbülün yerine ahların sesini duyan gülleriz
herkes kendi küfründe solarken
Tanrının yüreğimize bahşettiği aşk nerede
sen yine de bana bir gül'üver
gülüşünün renginde saklıdır sevdan
sevda sızım
gülün dudağında ölüşümdür..
NE GUL BIKMIS BULBULUN'DEN NE DE BULBUL USANMIS GULUNDEN.
ADASIMI KUTLARIM GONULDEN,SEVGILERIMLE.
BULBULUNDEN NE DE BULBUL USANMIS GUL DALINDA
Yine onlarca ana, karalar bağladılar
Dört bir yanda babalar, çıldırıp ağladılar
Sehitler arka arka, bir konvoy sağladılar
Vatan sağolsun denir, oğul şehit olunca
Bugün yoktum tüm şiirlere yorumumu geç vakit yapmaya başladım.
Evet gülsen hanım bu aralar ardı ardına yaşanan acılı haberlerle yüreğimiz binlerce kez dağlanıyor, niçin birkaç çapulcu için mi? Ne yazık ki öyle ve bizler elimiz kolumuz bağlı hiç bişi yapa mıyoruz hadi dağdan geçtim, bağdakine de yetersiz kalıyoruz, işte dün Afyon'daki hadise üstelik de asker ocağında yaşanıyor bu, ve sorulduğunda bunun terörle bir alakası olabilir mi diye, bir üst rüdbeli askerimizin verdiği yanıt; evet pkk yanlısı bir askerin işi de olabilir deniyor, peki bu bukadar basit mi bu, orada pkk yanlısı askerin işi ne, heleki bu kadar terörle iç içe bir haldeyken, nasıl oluyor da bu kadar önemli bir yerde, bir mühümmat deposuna sızabiliyor bu zat? Bence bu sorulardan kolayca sıyrılıp, o, bu diyene kadar bunlar sorgu...
tv de milli takım gölü yedi, burda ben.
becerebilsem sonraya bırakmayı dururdum biraz daha muhtemel ama,
bu şiir onlardan değil.
belki gülüş deyişiniz, payidar olmaması ve belki donukluğu olması gerekenin aksine,
oysa biz istemedik sanırım ne yaşanırsa yaşansın suratların bu hale gelmesini, ama...
galiba ençok kader demelermi yakışmaz bizler gibilere ha şair,
eyleminin, gününün, geleceğinin ve belki birazda dününün hesabını bilenler açısından, bilmem.
bende o gülüş dediklerinizi vestiyere bıraktım, olurda birgün lazım olursa diye, yine bilmem...
" bir sen yar"!
bu nasıl bir sesleniştir bilirim, bilirim yürekten kolay bile çıkamazken, şiir olup satırlara dizilişinin ne kadar acı verdiğini.
bazen yazdıklarımız yine bize acı sanırım şair, neçok şiir diye yazdıklarımda yine ençok ben kanıyorum,
selamı alan yok ve bundan en çok hüzün denilenin yurtlanışı yüreği. çaresi de yok sanırım ne yazık.
her yan böylesi deniz olup kabarırken yürekte...
Duygularımızın keskin kılıç gibi şaha kalktığı bugünlerde, şehit ana ve babalarına söyleyecek, onları teselli edecek hiçbir şey bulamıyorum. sadece Allah sabır versin diyorum, o kadar. Ömer Öner
Doğru söze ne söylenebilir ki
şiir dediğin okudukça okuyucuyu sarıp sarmalamalı
başka başka alemlere savurmalı.
dün seni parkta gördüm dondurma yiyordun
dondurman üstüne aktı gömleğin kirlendi, demekle şiir şiir olmuyor elbette ki.
şiir duygusu ile teması ili şiir tadında şiir olmalı
bunun içinde az buçuk emek vermeli
duyarlı yüreğinize bin selam olsun İlhan bey hürmetler.
tepeden tırnağa imgeye bulanmış şairler de vardır ki bunlar okunmayla sonu gelmeyecek şiirler kusmuşlardır. bunların imgeleri bir bardak suya damlayan çini mürekkebi gibi bir anda zihinde yayılır ve etkisi öyle hemen geçmez
hayata çalı dan bakarak bir çınara dönüşmek bu olsa gerek
bazen ona gel demeden geliverir hırsız hayatına sevgi ve yine sevgi ile kal
Bu şiir ile iki yıl önce ki duygularımı tekrar yaşattınız bana Gülsen hanım
bundan iki yıl önce altı ay ara ile her iki oğlumuda asker ocagına çağırdı devlet bana
sevinsem mi üzülsem mi bilemedim
her ananın doğurdugu asker olmaz her ana asker anası olmazdı elbette ki hele her ana aynı anda çifte asker anası hiç olmazdı
binde bir gerçekleşirdi böylesi bir durum.
gururlandım evlatlarım ile kendim ile bir yerde
ya aynın diğer yüzü işte onu hiç sormayın :(
15 ay diken üstünde yattım
gün geldi yazdığığm şiirler ile sitedeki bir çok insanı ağlattım
ama çok şükür kio günleri atlattım şimdi yavrularım yuvamızda
ya şimdi yavrusunu hiç bağrına basamayacak şehit analarına ne demeli
günlerdir kor ateşler gibi yanıyor her birinizn bağrı ve dün elim bir kaza dedikleri katliamın sonunda 25 yeni ana yüreği eklendi bu sayıya.
offfff
offffffff
diyecek çok şeyimiz var ama söyleyebildiğimiz tek sözümüz var ne yazık ki.
<...
cuk!
insan neden sır verir başkalarına
sır olarak kendisine saklamak ömrü yer
insanın gülümsemesini engeller
mutluluğunu
ağzımıza geleni söylemekte neden de bundandır
o yüzden kimse kendine ulaşıp da yükseklerdeki şatosunun gizemini mahvetmesine gönlü olmaz
ben kimim biliyor musunuuzz
ya da sen benim kim olduğumu biliyor musun
ben var ya beeenn
ağzımı bir açarsaaaammm
herkes suçlanır, eyvah demek ki sırrımı biliyor
ve ulaşılmazlığı korur zavallı
çocukça bir savunma biçimi
sırça sarayı olan, serçe pisliğinden çekinir
sırlarımız olmayacak mı
elimiz de değildir ki
mesela ben
dostlarımı çok severim
evladıma duyduğum aşk gibi
onların kendilerine zarar vermesinden endişelenirim
sevdiklerimizden başka neyimiz var..
ama sevmediklerimizde var
kopyala yapıştır yorum yazanlar
bunların ruhen şair olmadıkları önyargısındayımdır
harika şiirlerin aslında çalma olabileceğin...
Ey güneş doğdurma kasvet, şavkı ördür bayrağa;
Anneler yığdırmasın zâr, nûru zerk et toprağa.
Gönülden dökülen duygular cevher niteliğinde işlenmiş dizeleri.
Gerek içeriği gerek tekniği itibariyle çok emek verilmiş bir eser.
Aynı zamanda da yaralarımıza tuz basan bir konu.
Çok etkilendim çok duygulandım efendim.
Allah sonumuzu hayıra getirsin.Saygılar efendim.
bu toprakların vatan oluşu sürecinde işsimsiz namsız şöhretsiz Mehmetlar gelir aklıma
gelirde bir acı figan olur.
Kahramanca savaşmayı bilirde,sonra civanmertliği merhameti...
Öğrenememiştir hiç bir zaman namertliği
Mehmet olur ,mMehmet ölür her zaman Türklüğün başladığı yerde bulmuştur her zaman kendini
Ve biz ne zaman ateş düşerse ocağımıza o zaman anları o müthiş soğuk yüzü
Elldeki yara duvardaki delik misali aldırmayız ya
Aydınlıkların karanlıkları
karanlıkların aydınlığa çıkacağı demler aklıomıza gelmez
Sabır boyun eğmek midir
Hep yanlışken bir şeyler dahası öğretilmiş çaresiziliklerin dalgasınada yüzerken
Nerde kaldı mücadele ruhu nerde kaldı merhamet hissi
Ben Bir mehmetin tek tırnağına dünyaları değişmem
Göz yaşlarıyla duyarlılığa sonsuz saygıyla
selam olsun
bu terör değil diyen devlet utansın..
o gene halkımı uyuttuğunu sansın
pimi çekilmeyen el bombası patlasın
anaların yandığı Kocatepe yanmasın
Allah sonumuzu hayretsin gardaşım
bilirim ki devlet ne derse martavaldır
gerçek boynu bükük evlatlar, yavuklulardır
analardır, babalardır, gardaşlardır
yarın nasıl uyanacağız bakalım
kimler uyumayacak, kimler uyanmayacak
yeter artık!
Olum temali halkulade eserinizi buyuk begeniyle okudum ellerinize
yazan o guzelim elleri opmek isterdim acikcasi en az 10 yorum bekliyordum bu eser icin yorumun olmayisi ilgin geldi bana bu eseri okuyucularin ve hocalarimin goruslerini beyan etmelerini isterim cok begendim eserinizi yureginize saglik kutluyorum.
Öncelikle seçki kuruluna bu güzel şiiri seçtikleri için teşekkür ediyorum. Güzel yürekli dostumun kalemini canı gönülden kutluyorum. Başarıları daim olsun diyorum. Aşkı o kadar harika anlatmışsınız ki söylenecek söz bırakmamışsınız. Selam ve saygılar
"Gözü dönmüş caniler" Hergün bizlerin anasını ağlatıyor. İnşallah bu gözü dönmüşleri bizim başımıza saranlara musallat olur. Ne güzel ifade etmişsiniz Hocam "zehirli sarmaşık" Millet kan ağlıyor. Allah mazlumun duasını kabul eder diyor büyüklerimiz. O zaman diyorum ki; Ya Rabbi bu musibeti kim bizim başımıza sardıysa, onlara da bunun binlerce katını yaşat. Yaşat ki bizim analarımızın akıttıkları kanlı yaşların ne olduğunu anlasınlar. Allah sizden ve sizin gibi düşünenlerden razı olsun hocam. Selam ve saygılar
Yüreğin acıyı hissettiği o kadar belli ki; ayni hislerle bizlerin de yüreği..
Kaleminize sağlık diyorum ve daim olmanızı temenni ediyorum..
Rabbim şehit olan asker kardeşlerimizin ailelerine sabırlar ve dayanma gücü ihsan etsin ve vefat edenlere rahmet, yaralılara da acil şifalar versin..
Sadece kocatepe yanmıyor yüreklerimiz yanıyor ama ateşin düştüğü yer kadar değil... o ünlü sözde demişler ya ateş düştüğü yeri yakarmış... Canlar yanıyor canlar... Her gün bir çatışma her gün bir ihmal her gün bir olay her gün bir değil onlarca şehit onlarca fidan yanıyor... Fidanların anaları yanıyor... Ana lar yandıkça Anadolum yanıyor....
Duyarlı yüreğine sağlık abla can....
Selam ve dualarımla...
Ne cok olmuş bu kalemin ateşinde yanmayali..
hadi yine yanalim
dogrularimizla
yanlislarimizla
kendimizle
kendisizligimizle...
hayat
devam ediyor mu sair sence?
sana bir sır vereyim mi..
doğa baharı yaşar
insan seyre dalar
yapılacak tek şey kalır
aşık olmak
aşktır çünkü hayatı idame ettiren
eros baharda yorulur onca böcek
onca nebat
ama şimdi insan var sadece
şanslısın
ve çok güzelsin
insan ve şair olduğun için
yarın sokağa çık
eros dayımın seni görmesini sağla
gerisi şiir
kolay gele
tebrikler kardeşim
haykıracak nefesim kalmasa bile..
kapında beklerim sevgilinin..
insan sevmişse
yağmura çamura
mesafelere dağlara aldırmadan yarin kapısına kadar gelir
ve bekler
emin olsa evlidir ya da değildir
yıllara aldırmaz
rahatsızlık vermek istemes bekler
yar belki kapıdadır bilmez
o her fırsatta yarin geleceği yolu gözetler
vakit ne bilmez. yağmura aldırmaz
yar geliyor sanır
bekler
yaşansa bu kadar güçlü ifadeler edebilirmiydi bilmem
ama tek baktığım adreste
güne gelmiş mi der
bekler
dilerim kardeşim.
dilerim editör görür-okur-beğenir
yıldızlar-kurdelalar ekler