türünde güzel bir şiir, böyle çalışmalarda kafiyeyi ayak kısımlarında güçlendirmek zordur ama diğer mısralar daha güçlü olmalıydı.
Servetin olurdum bilmedin amma
Bendeki definen eksilir sanma
Kör şeytan aklına uyup inanma
Yokuştun! Çıkarak düzledim seni.
amma, san//ma, inan//ma, ilk kelimeden bakınca "ma" eki kafiye gibi görülüyor amma ve sanma tam kafiyeli, amma ve inanma da öyle. ancak sanma ve inanma "ma olumsuzluk eki ve aynı anlamda olduğu için" kendi arasında kafiye olmuyor.
İstersen adımı anmazsan anma veya ona benzer bir değişiklikle kafiye sorunu kalmazdı diye düşünüyorum.
bütün olarak baktığımızda o küçük sorun halledilirse çok hoş bir şiirdi, tebrik ederim.
kanun sesi ve güzel şiir bu resme talibim izninle versende alırım vermesende..Ona göre..
Nazına naz ekerek sevgiliye şımarmak.
Ömrüme yazarım seni sevgili mum gibi eririm
-yolumda yürürsen eğer-
Öz sevince göz onu dünya güzeli görür
neyleyim senden başkasını ah yâr der gibiydi..
Yüreğine emeğine sağlık canım. Çok güzeldi.
Saray bahçesinde gezindim saydım kendimi bu güzel dizelerle.Sevgilerimle her daim.
Sevdamız yaşarken aşk nasıl ölmüş
Ayrılığın sâlası mı okunan
Umut dallarımın gülleri solmuş
Güz mü geldi sam yelimi dokunan
teessüf ederim yani Erdoğan bey
aşk ölmüşse burada benim suçum ne ki
beni nasıl zan altında bırakırsınız böyle
vallahi ben masumum kimsenin sevdasının salasını falan okumadım kimseye de dokunmadım :))
şaka bir tarafa
nerde ne zaman hangi şiirde Soy adımı görsem bir tebessüm etmeden ,şaiirine takılmadan edemiyorum.
gayet güzel bir şiir daha okuttunuz bizlere
kutlarım dost kalem hürmetler.
şiirin kıtaları hiç kopmadan
birbirini son derece güzel takip etmiş gelmiş
tema her ne kadar hüzünde olsa fevkalade güzel bir şiirdi.
şair dostumuz unuturum dese de yalan
hemde külliyen yalan.
aradan geçen zaman unutmayı değil alışmayı öğretiyor insana be Ömer.
güzel şiirdi
hatta gecemin en güzel hece şiiriydi diyebilirim
kutlarım kardeş ellerin dert görmesin selamlar.
Hamza kardeşim hoş geldin Rabbım utandırmasın gerçi burada bende yeniyim yüreğine sağlık tebrik ederim
Sevgili Neclayı dinledik sayende
sen; sen kal kardeşim
bize Huma gerek
gerisi neme gerek
Serde şairlik olunca nereye baksak, ne okusak, hepsi ayrı bir ilham değil mi Sultanım?
Yazmışsın yine çok güzel dizeler.
Sevgili Kardelen' in şiiri de çok güzeldi.
Bu şiirde ayrı bir güzellik. Kutlarım , sevgimle ....
kurgusu anlatımı hatırlattığı kutlu insanlar için bakarsak çok güzel bir şiir, 6+5 lik yazılmış ayak kafiyeleri güçlü olmasa da ( ki ayaklı şiirlerde çok görürüz bunu, çoğu zaman kaçınılmazdır) beğeniyle okudum. bir yerde hece hatası var düzeltebilirseniz çok iyi olur.
Fena makamında yer yok bin kereye
bu bölümde de kafiyeler hatalı, bu kadar güzel çalışmayı gölgelendirmesine göz yummak hainlik olur. Hal//inden, ten//inden, iç//inden yani hal, ten ve iç kafiyeli değil. ya dörtlüğü kaldırın ya da yeniden yazın bence. Başarılar dilerim, saygıyla.
Sen anlarsın yanan kulun halinden
Çölü sen bilirsin gülün teninden
Sen giydin hırkayı ümmet içinden
Gülsen Hanım,
Dünkü bölümü okurken Serdar'ın Naz'a ihanet edeceğini düşünüyordum ama 3. şahıslar yine acımasızca devreye girmiş. Herhalde bitmedi, hikaye sürüklüyor. Hayal gücünüz ve ufkunuz çok zengin. Şiirin yanında, hikaye yazmaya da devam edin diyorum.
Yalnız ben bir şey ilave etmek istiyorum. Üçüncü kişili anlatımla hikayenizi dile getirmişsiniz. Yani hikayenin merkezinde siz yoksunuz. O zaman birinci kişili anlatım olacaktı. Hikayeyi anlatırken kattığınız yorumlar çok güzel. Bu, roman yazılırken daha da derinleşir. Ancak bir eksiklik görüyorum. Hikayeye can veren bir başka unsur da diyaloglardır. Diyaloglar hiç yok. Bir başka hikaye çalışmanızda diyaloglar da katarsanız yazınız daha canlı ve de daha işlek hale gelir.
Emeğinize ve de yüreğinize sağlık. Selam ve sevgilerimle efendim. Ömer Öner
mmmm
önce tebrik edeyimmm:)
veee
sonnaaa
bir resme bir şiir zincirine bayıldığımı söylemeliyim
konu sıkıntısı zenginmi zengin
bravo demekten başka söyleyecek söz yok
amaaa
bak bakalım canım arkadaşım benim resmim sana ne diyor
bi kublecik söylesen olmazmı
:)))
şaka tabii
fal gibi oldu sanırım
çokça kutladım melekimi!
canımsın benim sultanım :)
Final çok güzeldi. Kutluyorum. Selam ve saygılar
Gülsen Hanım,
İlk eleştirim geliyor. Sıkı durun ve de bir yere ayrılmayın. Latife bir kenara teknik açıdan söylüyorum. Yazınızı " denemeler " bölümünde değil de " hikayeler " bölümünde ele alsaydınız, daha iyi olacaktı gibime geliyor bana. Bu küçük nüansımı hatırlattığımdan dolayı sanırım bana kızmamışsınızdır.
Evet gelelim hikayemize...
Hikayenizi okurken bir an yirmili yaşlara dönüş yaptım. Hayal hanemde cümlelerinizin arasında sık sık gezinti yaptım. Bir okuyucu olarak ben, bunları hissedebilmişsem yazınız amacına ulaşmış demektir. Ama bu düşüncem, herkes için de geçerli olmayabilir. Bu, sadece benim fikrim. Yazının gerisini sabırsızlıkla bekleyeceğim. Acaba masumca devam etmelerden sonra ne/neler olacak!
Emeğinizi yürekten alkışlıyor, selam ve sevgilerimi sunuyorum efendim. Kendinize çok iyi bakın. Ömer Öner
biz de zor günler yaşadık...hala yaşıyoruz..
hiyanet yüzünden,siyasetbazlık,hakimiyet herisliyi yüzünden,tayfabazlık yüzünden..
bölünüp bölünüp küçük bir köşesi kalmış Vatanı bir daha böldüler...düşmanla baş ederdik içimizdeki bölücüler olmasaydı...
aynı şeyleri Türkiye için duymak istemezdim....ama duydum ... Vatanı için yürek yangısını dile getiren şairden...
Yüce Tanrı kolunuza kuvvet versin,son kederiniz olsun vatanınızda yaşananlar...
kaleminiz susmasın ...
sevgili dostum daha önce uğruyamamıştım bu yürek sesimizi coşturan muhteşem dizelerii..evet hain ve hainlık yanıbaşımızda ve içimizde..onlar ki Allah korkusundan yoksun onlar ki insalıktan uzak..Rabbım bu amansız ateşe inşallah bir su serper ..
yürek sesınıze hayran oldum
daim selam ve duamla
Köpük köpük duygular.
Bembeyaz…
Kabarıyor oynadıkça…
Yaşam geçilmez bir kuyu
Derin…
Batıyor adım attıkça
Bir ileri bir geri derken durmuyor,
Salıncak…
çok ustaca nermın hanım...yüreğinize sağlık
selam ve duamla
kutlarım hocam günün anlamlı seçkisini saygı ve selamlarımla...
Elbette elimden geldiğince yardımcı olabilirim fon ve yazım stili konusunda hatta memnuniyetle :) Ama şu teyze nasihati kısmındaki "teyze" kelimesini sevmedim ben Gülsen abla :)
İmla konusunda takılmıyorum zaten, hoş ben de piri değilim bu işin.. Sadece sizi başkaları tarafından sert bir dille uyarmalarına mani olmak için yazmıştım bana darılmayacağınızı düşünerekten ki; zaten de klavyeden kaynaklı olduğunu belirttiniz no panik :)
Kalemim ve gücüm el verdiğince ben de ele alırım elbet :)
Selam ve sevgilerimle..
Ne güzel dostluk selamı böyle...
Toplumumuzun güzel geleneğini hatırlatmanız çok güzel...
En güzeli hoşgeldinizi evimize gelenlere deriz ve burasını eviniz gibi görmeniz çok hoş...
Gelen herkes hoşgelmiş,yüreğinize sağlık...
Noluyoz yaaa, çatladım vallahi, benim dörtlükleri niye koymadınız Üstadım ya, sizinkinden çok beğenileceğinden mi ürktünüz : )) Size de aşk olsun Deniz Hanım ha, anında satışa geldik, ne yapem yani Üstat Nurettin kadar yeteneğim yoksa : ))
Harika ya, ne muhteşem ne cici bir tablo, bunca sevdiğim ve saygı duyduğum iki isim bir arada. Ben bu şiire yorum yapamam ki, laf koyamam ki üzerine ...
Her iki kadir şinas dostumu da tüm kalbimle kutluyorum ...
Saygılarımla
çağatay
Daha diyeceğim var utanır arlanırım
Vatanım darda ise yanında darlanırım
Şahadet şerbetiyle şerefle nurlanırım
Cennet bizi bekliyor Cehenneme dolan kim
************************************
Adem Bey emeklerinize ve yüreğinize sağlık, var olsun kaleminiz kelamınız.
Teröristi eşkiyayı kahraman gören fitne tohumları eken, sözde millet temsilcileri olup öksüzümün yetimimin nafakasıyla maaş alıp zıkkımlanan şerefsizler acıdır ki bu gün Meclise girmiş ve milli iradeyi temsil etme makamlarındadırlar. Heyhat kimlere hangi şerefler ihsan etmiş anayasamız. Ulu Önder Atatürk'ün eminim ki kemikleri sızlamaktadır mezarında. Ya milyonları aşkın şehit Mehmetçiklerin kanları... O Aziz Şehitlerin yakınları...
Bu bağlamda eserinizi çok yerinde ve kıvamında bulduğumu, can-ı gönülden tebrik ettiğimi bildirir, selâm ve saygılarımı sunarım...