Zannettim ki benimle, gelecek kalabalık
Ölenler neden aynı, gerisi yığın artık
Çiğnendi onurumuz, namusumuz satılık
Özümden dönüyorum, sesimi duyan var mı?
Doğmadan öldü bebek, nara düşüyor annem
Ekmek yok, su nerede, hayatımız cehennem
Vaatleri mutluluk, inancımdan dönersem
Düşünsem donuyorum, sesimi duyan var mı?
Cesetleri yığdılar, öbek öbek çukura
Sürüldük ovalardan, kaçıverdik dağlara
Ölüler duymaz artık, feryadımız sağlara
Kaybolduk sanıyorum, sesimi duyan var mı?
Sanmıyorum duyan olsun yakarışları,( " Kuran 7:179 - Araf Suresi 179. Ayet" Andolsun, biz cinler ve insanlardan birçoğunu cehennem için yaratmışızdır. Onların kalpleri vardır, onlarla kavramazlar; gözleri vardır, onlarla görmezler; kulakları vardır, onlarla işitmezler. İşte onlar hayvanlar gibidir; hatta daha da şaşkındırlar. İşte asıl gafiller onlardır."Diyanet Vakfı) Böyle bir insan nesli nasıl duysun, nasıl görsün yardıma muhtaç bedenleri? Dil...
Rahmetli Hüdai'yi anımsattınız.Onun şiirlerinden aldığım tadı aldım
Tatlı bir şiir.
Tebrikler.
Güne yakışan bir şiir. Çok hoşuma geldi.
İbret, mesaj, sitem, uyanışa çağrı hepsi bir arada.
Anlaması gerekenler keşke anlasa.
Tebrikler.
Mutlu sonları seviyorum.Galiba pek göremediğimiz için.
Ellerin,yüreğin dert görmesin.
Sevgilerimle...
Öncelikle genetik olarak şairlik ruhu ve yazarlık yönü kuvvetli olan EFİLOĞLU kardeşleri, tebrik ediyorum..
Kaleminizin gücü tüm ailede mevcut, çocuklarınızın da, bu yöndeki eğilim ve yazma tutkusu aşikar..
Ben sn. yönetici Zekeriya Efiloğlu'nun tüm kitaplarına sahip şanslı bireylerden biri olarak, tüm gücünüzle edebiyat adına attığınız her adımın takipçisi, takdir eden ve yüreğinizdeki edebiyat aşkına hayranlık besleyen biriyim.. Ölüme uyanmak; benim için çook özel bir kitap oldu.. Sanırım uzun yıllar da geçse öyle kalacak, çünkü içerik ve adamakıllı bir roman olarak yıllarca böylesi yazılmaz kanaatindeyim..
Kitap umuyorum; diliyorum hak ettiği yerde olur..
Ölüme uyanmak; romanı bu potansiyele ve güce sahip..
Yazarı bir kez daha kutluyor, ömrünce başarılarının devamını diliyorum..
Nezdinizde..
Ve Baba yüreğinizi, Ağabey yüreğinizi kutluyor, selam saygım ve hürmetlerimi sunuyorum...
Daima.....
Yani siz de Adem Bey, hem benim kardeşim olacak, hem onun kitabı olacak, böyle üç beş satırla tevazulu bir şekilde tanıtacağım. Hiiiiç beğenmedim hiiiiç. Ne biçim olmuş. Müzik bilem yok, insan bi dı dı dıııım diye açılış yapar felan. Sizin kitabınız yok sanırım, eee boynuz kulağı geçer, belki bir gün siz de yazarsınız Adem beyciğim yaaa, fazla sorun etmeyin bence. Bi de böööyle almayın sakın ha der gibi şekle gerek yok, ben zeki bir adamım yemem öyle çaktırmadan almayın muhabbetlerini, kıskanmayın lütfen, Rabbim herkese vermiyor işte. . Severim ben Zekeriya Bey'i, favorilerine de kaç kere aldı, siz daha bir kere almadınız, dikkat etmiyorum sanmayın. Gülücük işareti de yapmıycam işte.
Kitap tanıtımı anlamında ben çok daha iyisini yaparım. Tabii ki önce okumam lazım, girdim ben de sitemiz üzerinden kitapkurdu'na aldım. Ha bii de sordum yıldız felan da satıyor musunuz diye, yokmuş, onu sizi sitemize yönlendiren kurumun sahibine soracaksınız dediler, Ramazan vakti açlık kafalarına...
öncelikle sizin nezdinizde değerli üstadımı kutluyorum...bazen düşününüyorum da; acaba Türkiyedekiler mi daha şamslı Avrupada ikamet eden biz Türklerden, çıkan her kitap istenildiği yerden el koymuş gibi alınıyor...bir kaç sene önce Almanyadan kitaplar getirtmek istediğimizde burnumuzdan geldi...şimdi de ne zaman gidersek o zaman alıyoruz İstanbul yada nerde isek...bulurum kitabı sanırım...okumak isterim bu değeri...selam ve saygılar adem bey....
Aldım bende değerli yöneticimizin kitabını
Yeni başladım
Salı günü olacağım yarı ameliyat sayılan bir tedaviden dolayı diyetteyim
Bu yüzden zorlanıyorum okurken
Hiç birşey yiyemediğimden, anlamak güç oluyor
Birazını okudum gayet güzel gidiyor
Sıkıcı kitapların aksine !
Raşide ve Rüstem ' in aşk savaşlarına meraktayımanlayacağınız
Tedaviden sonra bir çırpıda okuyacağım inşallah
Güzel bir tanıtım olmuş sizi de, desteğinizi de tebrik ederim ayrıca ...
Saygı ve sevgilerimle
Her şeyde önce kara kıtaya fevkalade saygılı ve duyarlı resim seçiminizden, fonda kullandığınız karaşın renklerden dolayı kendi adıma insaniyet namına teşekkür ederim. N.F. Kısakürek Üstada da gitti bir anda aklım bu karaşın muhabbetiyle, çok derin bir kelime, şiirinizde yok bu ifade ama toplam konsept tamtamlarla söylüyor Africaan American'ı.
Henüz ilk mısradaki altıgen acı çözümlemesi de önünde eğilinecek bir belirleme, çok kimse bilebilir ama kurguya giriş kesiti ve zamanlaması benim çok hoşuma gitti Zekeriya Bey.
Manalardaki anlam derinliği tüm yorumu lüzumsuz kılacak berraklıkta ve ilmek ilmek dokunmuş, kara kıtadan da sık sık taşarak her bir memleketi gerektiğince ve usuletince dolaşmış mısralarınız, ya da ben öyle görmek istedim. Bu duyarlılık haydi bir şiir yazayımla geliştirilebilir türden değil elbet, duyguları estetize edebilmek ve ana çerçeve kurallarına riayetten de imtina etmemek bu zor zanaat şiir sanatının özü işte, yani benim sınırlı bilgilerimle bakı...
Gözyaşları içinde okudum :(
Terörü , katilleri, yiğitleri, sızlayan ana - baba yüreklerini, yaşanamayan hayalleri anlatan
En güzel yazıydı okuduğum, bu güne kadar
Çok ama çoook tebrik ediyorum
Saygı ve sevgiler
Kaleminiz daim olsun
Afrika toplumlarının yaşadığı sorunların çözümü yalnızca uluslararası müdahaleyi ehlileştirmekten geçmiyor. Bugün Afrika'nın başına gelenler sömürgecilikten miras kalan yerel denetim ve kontrol mekanizmalarının uluslararası ekonomiyle kendine has bütünleşmesinin bir sonucu. Dolayısıyla Afrika sorununa uzun dönemli bir çözüm ancak ve ancak küresel ekonominin dönüştürülmesiyle mümkün olabilir.
Bu arada 21. yüzyıl boyunca yoksulluğun artış göstereceği tahmin edilen tek kıta da Afrika. Yoksullukla birlikte hareket eden ancak tarımsal koşulların iyileştirilememesinden de kaynaklanan açlık problemi ise Afrika'nın adeta vitrindeki sembolü olmuş durumda.
Büyük miktarlarda etik olmayan yatırım ve madenlerin, doğal kaynakların ve silâhların yasadışı ticareti kayıt ve kontrol dışı kalmıştır. Milyonlarca Afrikalı için kıtanın sınırsız doğal zenginlikleri nimetten çok, bir lanet gibidir.
Bu içler acısı manzaralar insanları etkilemeli...
Doğmadan öldü bebek, nara düşüyor annem
Ekmek yok, su nerede, hayatımız cehennem
Vaatleri mutluluk, inancımdan dönersem
Düşünsem donuyorum, sesimi duyan var mı?
gözlerim yaşardı, yazacaklarım boğazıma düğüm oldu :( GÜZEL DUYARLI YÜREĞİNİZE SELAM VE SAYGIMLA ÜSTADIM...
Öyle ki
duymamak icin sagir rolü yapiyor insanlik görmemek icin kör
anlamamak icin saf oldu'k
anlatmamak icin lal...
sustuk
sustuk
ta ki kardeslerimiz kül olana kadar
habi biri anlatsin bize
insanlik bunun neresinde:(
Yürrü be Çağatay abi, kim tutar seni desem kızar mısın bana :)
Beğendiğim için diyorum elbet bunu ki, kimin aklına gelir böylesi bir şiir düzeneği? Hoş gelse de yansıtabilir mi bu denli samimiyeti?
İlişkilerden dem verecek olursam elbet başında dürüstlük, samimiyet, anlayış, hoşgörü ki ardından zaten sevgi de saygı da dolayısıyla hepsinin toplamı olan aşk da gelir derim ben..
Tabi dostluk kavramında da aynı şeyler geçerli ve dahi arkadaşlıklarda da olması gereken bu derim.
Aman ya, hem kendi keyfi bilir öteki türlüsünde de :)
Gönlümüz welcome demesini de bilir tebessümle
hastiring going demesini de anasını satim :P :))
Sahi, yalana ben de gelemiyorum ki çok sevsem de nefret ediyorum böyle de acayip bir huyum var işte.
Bak şiiri benimsemiş gibi oldum ben :)
Umarım kimi yerdeki lakaytlığım için de alınmazsınız bana :)
Kalın siz hep sevgi ile ve sağlıkla olur mu... İyi ki var bu kalem buralarda :)
işte budur yaa içim açıldı ohhh..:)
abi bugün sık sık uğrayıp hatta şiirin bir köşesinde uyuyasım var
sabaha aynı umutlarla gülümsemeli çünkü ...
sevgimle hep...
Yazarları tanımamız çoğu zaman birkaç kitabından sonra oluyor.En azından benim öyle.Şu an elimde bir kitap var ve birçok kitaba imza atmış ünlü bir yazarın ikinci kitabı.Son kitapları çok güzel olduğu için geriye doğru tüm kitaplarını okumak istedim ama iki kez başlamama rağmen sıkıldım ve bıraktım.Sayın Efiloğlu'nun ilk kitabında okurken daha ilk sayfalarda bir merak uyanıyor ki bu ilk romanı olunca kesinlikle iyi bir kitap olduğunu ve yazarın daha sonraki kitaplarının daha iyi olacağının bir işaretidir diye düşünüyorum.
Şunu da söylemeden geçmek istemiyorum, sitedeki en güzel şey sizlerin kardeş olarak gösterdiğiniz emek ve birbirinize olan sevginiz, saygınız.
Kitabı büyük bir beğeni ile okumuştum ve umarım hak ettiği ilgiyi görüyordur.
Sizi bu sayfalarda daha sık görmeyi diliyorum.
Selam ve saygılar…
modern taşlama bu olsa gerek ve sevgili dost acıtsada atılan taş niyetiyle olan söyleyen kendini bilen biriyse acıtmamalı, doğrultmalı bizlerı..
yüreğinize sağlık
Bu durum aşkamı gidiyor merak ettim bak.Öyle gözüküyor...
Türk Filmi tadında bir öykü...
Yazdıkça öyküde ilerleyeceğinden eminim.
Tebrik ediyorum,sevgilerimle...
başlık çekti şiire
şiir çekti denize
deniz okyanusa akarken
sağlıcakla kalın
Beğenilen, sayılan, değerli bir kişi olarak onaylanmak gibi dürtüsel gereksinimleri sağlıklı yollarla doyuranlar sağlıklı önemsenme ve değerlilik duygularını geliştiriyorlar. Aslında bizler, hepimiz, değerimizi yaşamak, değerli ve önemli olduğumuza inanmak zorundayız. Sevilmeyi arayışımız gibi.
Kendini küçük görme ve kendini büyük görme ikisi de gerçekten çok önemli.hatta tedavi gerektiren durumlardır.
Değeri ve önemini yaşayamayan kişilerse bitmeyen yetersizlik ve değersizlik duygularına kapılıyorlar. Bitmeyen yetersizlik ve aşağılanma duyularına karşı savunmak için şişiniyor, kabarıyor, büyükleniyor. Bulunmaz, benzersiz bir kişi olduğuna kendisi de inanıyor ve kendisine çok değerli bir kimseymiş gibi davranılmasını bekliyor. Bunu bulamadığı durumlarda ise kolayca kırılıyor, kolayca inciniyor, darılıyor. Büyüklenirken de başkalarına yukardan bakıyor, onları küçümsüyor. Daha da beteri onları aşağılıyor.
Başarılı bir işadamının, konseri güzel geçmiş bir müzisyenin bi...