19-10-2007

               Netice  itibariyle  Yasemini  bakım  evine  göndermemeye  karar  vermiştim.  Ama  içimdeki  yangın,  zaman,  zaman   azaldı.    Zaman,  zaman  da  alevlendi.  Geceleri  acıktım  diyen  eşimi  sanki  kaybetmişim  de  bulmuşum gibi  sevindiğim  zamanlar  da  oldu.  Kahvaltıdan sonra,  cam  önüne  koltuğa  oturttum.  Ayaklarını,  iki  koltuk  arasına  koyduğum  plastik  koltuğa  uzattı. Küçük  sarı  battaniyeyi  üzerine  örttüm  Uyku  hali  devam  ediyor.  O  devamlı  soran,  unutan,  tekrar  soran  Yasemin  yerine,  zaman,  zaman  güzel  gözlerini  açıp  bakan,  sakin  Yasemin  geldi.  Acaba,  bakım  evine  yatırmak  isteğimizden  haberi  vardı  da,  hislerini  mi  saklıyordu?  Veya,  Bülent’in  kardeşi,  Dr.  Barbaros’un  ‘Alzheimer  ilaçlarını kesin,  bu  yaştan  sonra  faydasından  çok  zararı  olur,  yalnız,  kalbi  için  Moneket,  ruhsal  durumu  için  Cip ram  verin’   tavsiyesine  uyduğumuz  için  miydi  bu  sakinliği?

               Nerdeyse hergün‘’Burası  bizim  ev  değil,  Beni  evime  götür’’diyen,  ‘’olur’  ’dediğim  zaman,   ‘’Şimdi  beni  rahatlatın’’  diye  memnun  olan,  Bir  bahane  uydurup  ‘’götüremem’’dediğimde,  kıyameti  koparıp,   her  türlü  şiddet  hareketlerine  girişen, küfürleri  sıralayan,  yüzüme tüküren,  ‘’Ben  seni  adam  sanmıştım,  gözüm  seni  görmesin,  ne  sen  benim  semtime  uğra,  ne  de   ben  senin  semtine  uğrayayım’’diyen  canlı,  hareketli,  fakat  sıkıntılı,  ter  içinde  kalan, elleri  titreyen,  gözleri  şişek  çakan,  şakak  damarları  şişen  Yasemini  arar  gibiyim!  ‘’Halsizim,  üşüyorum,  sakın  beni  yalnız  bırakma,  sakın  beni  bırakıp  bir  yerlere  gitme’ diye  yalvaran  Yasemin  var  karşımda.  Baktıkça  içim  paralanıyor.

               Gülşen  de,  Bülent  de  ‘’Mantıklı  ol!  Sen  kendi  kendine  yeter  bir  insansın!’’  v.b.  gibi  tavsiyelerde  bulunuyorlar  ama  nafile.  İçimin  yangınından  haberleri  olamaz  ki?!  Netice  de  Gülşen,  Asuman  hanıma  telefon  etti.  ‘’Bir  müddet  bu  işi  ertelemek  istiyoruz’’  diyerek,  her  ihtimale  karşı,  açık  kapı  bırakmak  istedi.

               Gülşen  ile  Bülent  öğle  yemeği  yemediler,  Ablasını  da  alarak,  tapuda  ayırdıkları  dairelerinin  vergi  işlemleri  için  gittiler.  Saat  1500  civarında  eve   döndüklerinde  Gülşen’e  sordum.  Annenin  durumundan  şüpheleniyorum.  Acaba,  verdiğimiz  Cipram  az  mı,  yoksa  çok  mu  geliyor?  Barbaros’a  sorsak  mı.’?  Gülşen  de,  Barbaros’un   depresyon  geçiren annesi   ve  kız kardeşi  Gevher  için  ön  gördüğü  miktarlardan  bahsetti.  ‘20mg+20 mg.  Alıyorlar’  dedi.

               Bir  anda,  ilacın  prospektüsü  aklıma  geldi.  Okuduğuma  göre  günlük  azamî  doz  3X20mg.dı.  Yine  de  tereddüt  geçirdiğimiz  için  Dr.  Barbaros’a  sormak  durumunda  kalmıştık.

 

 

                               20-10-2007cumartesi

               Gece  ‘‘acıktım,  kahvaltı  isterim’’  demedi.  Ama  sık,  sık  tuvalete  kaldırmak  durumunda  kaldım.  26  yıldır  aynı  evde  oturduğumuz  halde,  tuvaletin  yerini  bilmiyor.  Zaten  yataktan  da  zorlukla  kaldırıyorum.  Muhtemelen  yatak  esnekliğini  kaybetmiş,  miadını  doldurmuş  da  olabilir.

               Dün  İzmit'ten  ortanca  baldız  telefon  etmişti.  Bu  gün    saat  1330  civarında  geldi.   Rahmetli  babasının,  çerçeveli,  büyük  fotoğrafını  getirmiş.  Bizde  de  hem  albümde,  hem  de  internet  sitemde  vardı.  Ama   ebatları küçüktü.  ‘’Bakalım  ablam  tanıyacak  mı?’diye  getirmişti.. Rahmetli  dayımın  fotoğrafı,   resmΠ   kıyafetiyle,.  Büyütülmüştü.     Fotoğrafına  bakınca  yüreğim  cızz  etti.  Rahmetli  benim  hayatımın  seyrini  değiştiren  muhterem  insandı.  Yasemin  ise,  babasıyla  öğünür, ‘’Ben,  İsmail  Hakkı  Dinçer’in  kızıyım’’derdi.  Ama  babasının  portresine  şöyle  bi  baktı,  ‘’Kim  bu   adam,  ben  tanımadım’’ dedi.

               İzmitten  gelen  kız  kardeşi  Menekşe  de,  Gülşen,  Gülcan,    Bülent  de,  Yaseminin  yeni  halinden,  davranışlarından  memnun  görünüyorlar,  benim  de  teselli  bulmam     gerektiğini  söylüyorlar!.  Gerçekten  öyle  olmalıydım  ama  içimin  sızısını  bir  türlü  azaltamıyordum.

               Menekşe, saat  1730  deki  trene  yetişmek  üzere  kalktı.  İzmit'e  vasıl  olduktan  sonra  da  telefon  etti.  ‘’Yusuf  ağabey,  sana  yardımcı  olacağım,  merak  etme’’  diyerek  beni  teselliye  çalıştı.

               Gülşen  ile  Bülent,  akşam  yemeği  için  davetli  idiler, Arkadaşı  Nejat  paşalara    gittiler.  Ben  yine  akşam  yemeğini  Yasemin  ile  fakat    sızısı  ile  yedim.

               Gece  yine,  sık,  sık  tuvalete  gitti.  Sabah  saat  0600 da  ‘’açıktım’’  dedi.  ‘’Gülşenler  burada,  onlarla  beraber  yeriz’’  Deyince,  ‘‘Peki’’  dedi.

               Yemek  pişirme  işi  olmadığından,  Gülşen’e,  annesinin  giymediği   çamaşır  ve  kıyafetlerini,    ayırmasını  istedim.   Ben  de  yanındayım.  Onları  ayırırken  içimde  bir  hüzün  duydum.  San  ki  annesi  ölmüş  de,  verilecekleri  ayırıyormuşuz   gibi  bir  duyguya  kapıldım.

               Hava  yağmış,  sonra  da  durmuştu.  Ama  yine  de  kapalı  ve  kasvetliydi. Gülşen,   Ablasına  telefon  ederek,  ö.sonra  gelmek  istediğimizi  bildirmişti.  Giysileri  ayırmaya  devam  ederken,  annesinin  bana  ‘Coni’  diye  seslendiğini  duydum.  Epey  zamandır  bana  böyle  hitap  etmiyordu.  Salona  gittim,    Yanına  oturdum.  ‘’Gülşen  ile  giymediğin  çamaşır  ve  giysilerini  ayırıyoruz’’dedim.  ‘’sen  git  ama  hemen  bitirip  gelin,  beni  yalnız  bırakmayın’’dedi.  ve  gözlerini  kapadı.

               Gülşen’e  ‘istersen  sen  git,  annen  ablanların  merdivenlerinden  belki  çıkamaz’ deyince,  ‘’Yok!  Beraber  gideriz.  Hem  belki  onun  için  de  bir  değişiklik  olur.  Merdivenlerden  çıkarken  de  yardım  ederim’’ dedi.

               Gerçi  iki  sahanlık,  36  basamaklı  merdivenllerden  çıkarken  biraz  zorlandı  ama,  oradaki  davranış  ve  sözlerinden  dolayı  sevindim..  İki  kızını  yan,  yana  görünce,  ve  onların  erişkin  iki  kadın  olduklarını  anlayınca  mutlu  oluyordu. ‘’Nasıl  da  birbirlerine  benziyorlar’’diyordu.  Aslında  hem  görünüş  yönünden  hem  de  karakter  yönünden  farklılardı  ama,  anneleri  şimdi  öyle  görüyordu.

               Ayrıca  yine  ilk  okuldayken  ezberlediği  şiirleri  tekrarlayınca,  içimdeki  sızım  biraz  daha  hafiflemişti.

               Saat  1700 den  itibaren,  sık,  sık ‘ ‘eve  gidelim’’  dediği  için  de  Gülcan’ lara  veda  edip  ayrılmıştık.  Eve  geldiğimizde,  Bülent,  sınıf  arkadaşı  Nejat  paşa  ile  konuşuyordu.  Anlaşılan  bu  akşam  da  evde  olmayacaklardı.

                              23-10-2007  salı

               Kahvaltı  etmemiz  saat  0930  u  buldu.Bülent   bize   göre   geç   kalkıyordu.

               Bülent,  her  şeyin  üzerinde  çok  duran  ve  titiz   davranan  .pireyi  deve  yapan  bir  insandı.  Gülşenin  üzerine  fazla  gidiyor.  Gülşen  de  sinirleniyor.  İş  münakaşaya  kadar  varıyordu.  Örneğin   babalarından  kalma (Apartmanın  arsası  Yaseminin  parasıyla  alınmıştı) İki  dairenin  ayrılması, kendi  üzerlerine  geçirilmesi,   münakaşa  ettikleri  sebeplerden  biriydi.  İkincisi  ise, Annelerinden  kızlarına  bir şeyler  kalsın  düşüncesiyle,  iki  kız  kardeş  adına,  bir  kaç  sene  önce  bankaya    yatırdığım  paraydı.  Gülşen  o  tarihte,  burada  olmadığı  için,  Bankanın  isteği  üzerine,  banka  senedi  üzerinde  annelerinin  imzası  vardı.  Bülent'in  ve  benim  görüşümüz  Gülşen  buradayken,  bu  para  işinin,  iki  kızın  üzerine  ayrı,  ayrı  geçirilmesiydi. Nasıl  olsa,  bu  gün  Salı  olduğuna  göre  Gülcan  da  gelecekti. Gülşen  ise  bu  işi   kaç  gündür   sallıyordu.   Neyse  ki     bu  konu   üzerinde,  Bülent'in   çenesi   sayesinde  anlaşmaya  varılmış,  Gülcan  ile  Gülşen  bankaya  giderek  işlemi  tamamlamışlardı.

               Dairelerin  ayrılması  konusu  ise   daha  karmaşıktı.  Bazı  seneler,  emlak  vergisini  ödeme  işlemleri  unutuluyor,   vergi  cezaları  ödemek  durumunda  kalıyorlardı.  Yine  Bülent’in  çenesi  sayesinde  bu  konu  er,  geç  çözüme  ulaşacaktı.

               Ö.  Sonra  Gülcanın    görümcesi  Selma   hanımla,  çok  sevdiğimiz,  Bahri  ağabey- Bedia  yengenin  büyük  kızı  Mehlika  geldiler.  Mehlika nın,  üzüntüsü,  ıstırabıyla,  hayatı    bir  romandı   ya!  Kısaca. Mehlika  halen,   yetmiş  küsur  yaşında,  işçi  emeklisiydi.   Seneler  önce  kocasından  ayrılmış  ama    halen   elli  küsur  yaşında,  doktorların  ancak  kırk  gün  yaşar  dedikleri,  hasta  kızına  bakıyordu.   İç  Erenköy-  Kastelli  bloklarında  kirada  oturuyorlardı..  Oturduğu  dairenin  mal  sahibesi,  kirayı  arttırmasını  istiyor. Kirayı  arttırmasına  imkânı  olmadığı  için   de   kızını   alıp,  kız  kardeşinin  oturduğu  Fethiye’ye  taşınmaya  karar  vermişti..  Yaseminden  helâllik  almak  maksadıyla  da  bize  gelmişti.   Ben  dahil, Gülcan  da  Gülşen  de  onu  gördüğümüz   için   çok  memnun  olmamıza  rağmen,  taşınma  nedeninden  dolayı da    o  kadar   üzülmüştük.  Yengesinden  helâllik  aldı,  almasına  ama,  Yasemin,   her şeyden  habersiz,   zaman,  zaman  cam  önünde  uyumaya  devam  ediyordu.  Mehlika  giderken  üzüntümüz  büsbütün  artmıştı.  Elimizden  gelen  bir  şey  yoktu.  Ancak, ‘’Allah  işini  rast  getirsin’’  demekle  yetinmiştik.

 

                    24-10-2007

               Kalkmadan  önce  elektrikli  radyatörü  salona  getiriyorum.   Yatak  odasında  ise,   kısık  olarak  bütün  gece   yakıyorum.  Nede   olsa  havalar  artık  soğuk  gidiyor.

               Gülşenler  yarın  Ankara’ya  gidecekler.  Bize   de  kalsın  diye  fazladan  yemek  yapıyor.  Ben  de  fırsattan  istifade,  F.B.O.Evine  gidip,  hem  tıraş   olacak   hem  ilaç  yazdıracağım.  Ayrıca,   öğle  yemeği  için  pizza  yaptıracağım.  Diğer  işler  çabuk  bitti  de,  Pizza  pişirme  saati  1100de  başladığı  için  biraz   beklemek  mecburiyetinde  kaldım.  Eve  geldim  ,  ayranla,  sıcak  pizza  çok  uygun    düşmüştü.  Doğal  olarak,  Bülent, için   bir  değil  iki  pizza   kafi  gelmişti.

               Bülentler,  ö.  Sonra  Gevher’lere  gideceklerdi.  Bülent’in  annesi  hem  katarakt  ameliyatı   olmuş,  hem  de  yürümekte  zorluk  çekiyormuş….

        Biz  kaldık  yine  yalnız  başımıza.  Halbuki  Gülşenlere  alışmıştık.  Bu  sebeple  midir?  Nedir,  yasemin  yine  farklı  bir  durum  sergiledi.  Güzel  Gözleri  pırıl,  pırıl.  Yine  sorular  sorular.  ‘İzmit’e  gideceğim’  demeler….  Oda  kapılarını  kapadı.  Panjurları  da  öyle.  Salona  geldi  ama,   saat  1700da  ‘‘yatalım’’istiyor.  Zorlukla  erken  olduğuna  ikna  ediyorum.

               Saat  1930  akşam  yemeği  yedik.  Tuvalet  ve  dişlerini  fırçaladıktan  sonra  yattı.  Ben  bulaşıkları  makineye  koyduktan  sonra ( ki  Gülşenler  gelince  makinede  yıkıyoruz )  bu  satırları  yazıyorum.

                    25-10-2007

               Allaha  şükür  bu  gece  devamlı  yağmur  yağdı. Gülşenler  saat  0900da  hareket  ettiler.  Onları  selametledikten  sonra  yukarı  çıktım.  Aklıma  arkalarından  su  dökmek  geldi.  Balkondan  bir  maşraba  suyu döküverdim.

               Yalnızlık   ve  acıların  dindirmenin  yolu çalışmakmış.  Bu  sebeple  hemen  işe  başladım.  İşe  Gülşen' lerin  kaldığı  odadan  başladım.  Çarşafları  ve  nevresimleri  değiştirdim.  Makinede  çamaşır  yıkadım.  Balkona  astım.

               Öğle  yemeğini  yemiştik  ki   kapı  çaldı.  Gelen  Yaseminin  arkadaşı  Perihan  hanımdı.  ‘ ‘Yemeğe  beni  ne  diye  beklemediniz ‘’ diye  şaka  yaptı.  Gülşenin  gidişine  üzüldü.  ‘’Onu  görmek  isterdim’’  dedi.

  Yasemin,  önce   arkadaşını  tanımadı  ama,  Perihan  hanım  çok  konuşur  cinsten  olduğundan,  anlaştılar.  Ama  arada  bir  sorgu-sual   da  devam  etti.  ‘’Senin  evin  var  mı?  Kaç  çocuğun  var?  Kocan  var  mı?’’  Gibi… Sanki  arkadaşının  evveliyatını  unutmuştu.

               Arkadaşı  giderken  de,  ‘’Seni  arabayla  götürelim’’dedi.  Razı  olmayınca.  ‘’eve  gidince  telefon  etmeyi  unutma’’  diye  de  tembih  etti.

               Akşam  namazını  kıldıktan  sonra,  tuvalete  girip,  dişlerini  yıkadı  ve  hemen  yattı.  Bana  da  ‘’Sen  nerede  yatacaksın’’  diye  soruyor.  ‘’senin  yanında’’  deyince  bu  defa    memnun  oluyor.  ‘’Ben  şu,  şu  işlerimi  bitirip  geleceğim’’  Diyorum    ‘’Peki’’  diyor.

.              Ben  de  işlerimi  bitirdikten  sonra   kırlentleri  sırtıma  koyup, yatağa  uzandım,  kitap  okuyorum.  ‘’Atatürk,  Atatürk’ü  anlatıyor.’’  Nur  içinde  yat  Atam.  Ne  sıkıntılar  çekmişsin!.  Hâlâ   Atatürk’e  ihtiyacımız  var  ama  ikinci  bir  Atatürk  gelir  mi?

 

( Zorlu Dönemeçler-2-b8-19-10-2007-25-10-2007 başlıklı yazı coni tarafından 14.04.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.