Sorgun Un Kültür Çınarı
Sorgun Yazarlar Şairler Derneği Kongresi
Hafta sonu cumartesi günü Sorgun’daydık. Sorgun’un “Kültür Çınarı “ SOYAŞAD’ın genel kurul toplantısı vardı. Bu güzel kongreye Yozgat Şairler ve Yazarlar Derneği olarak ben, Ruhi Bakır ve Ekrem Gürer hoca ve Selim Nemli abiyle birlikte katıldık. 10 yıl önce bir grup fedakâr arkadaşımızın gayretiyle kurulmuş olan SOYAŞAD’ın olağan genel kurulu toplantısı vardı.
Toplantı öncesi konuklara nefis bir yemek ikramında bulunuldu. Yemek ve çay muhabbetinde Yozgat’ta yapılan kültür sanat çalışmaları değerlendirildi ve Yozgat kültürüne olan katkısı konuşuldu. Şair ve yazar derneklerinin Yozgat kültürüne kattığı önemli çabanın devam etmesi gerektiği vurgulandı. Oluşan genel kanaat seviyeli, etkin ve daha organizeli programlarla kalitenin yükseltilmesi düşüncesiydi.
Sorgun Yazarlar Şairler ve Ozanlar Derneği bu manada ciddi çalışmalara imza atmış, Araştırmacı Yazar Durali Doğan’ın gayret ve çabalarıyla bugünlere gelmiş başarılı bir ekipdi. En önemlisi de bu arkadaşlarımızın uyumlu bir ekiple yoluna devam ediyor olmasıydı.
Toplantıda da Yozgat, Sorgun, Sarıkaya, Yerköy, Boğazlıyan ve Akdağmedeni dernekleri olarak kültür ve sanat faaliyetlerinde ortaklaşa çalışma kararı alındı. Bu Yozgat Kültür ve sanat faaliyetleri için önemeli bir adımdır.
Sorgun Yazarlar, Şairler ve Ozanlar Derneği Olağan Genel Kuruluna misafir konukların dışında üye olarak katılan isimler şunlardı: Durali Doğan, Ahmet Sargın, Ruhi Bakır, Ekrem Gürer, Hacı Yiğid, M. Ali İlbaş, Hüseyin Gök, Hüseyin Adak, Mustafa Köksal, Ozan Yahya Erbek, Aşık Rıza Kaygusuz, Alparsalan Doğan…Bizim misafirimiz olan Selim Nemli de katılımcı konuklar arasındaydı.
Kongre divan başkanlığına şahsımın getirilmiş olması beni mutlu etti, Yozgat Şairler ve Yazarlar Derneği yönetim kurulu üyeleri arkadaşlarım Ruhi Bakır ve Ekrem Gürer’in bu göreve layık olduklarını ifade ettim; genel kurul görevimizi yapmamızı arzu edince biz de divan olarak görevimizi yerine getirdik.
Son derece uyumlu, anlayışlı ve saygın bir genel kurul toplantısı gerçekleşti. Tüm üyeler görüş ve düşüncelerini ifade edip duygu ve düşüncelerini dile getirdiler. Ozan Yahya Erbek ve Aşık Rıza Kaygısuz’un sazı ve sözü kongreye damgasını vurdu. Yanık türkülerin yanı sıra şairler de şiir yorumlarıyla kongreye renk kattılar. Sazın sözün ve şiir yorumlarının dile geldiği SOYAŞAD kongresi şiir tadında güzel bir muhabbete dönüştü…
Durali Doğan ve Hacı Yiğid’in şahsında Sorgun Yazarlar Şairler ve Ozanlar Derneği’ne, derneğin seçkin üyelerine ve yeni seçilen yönetim- denetim kurulu üyelerine başarılar diliyor her günlerinin şir tadında güzel geçmesini Yüce Mevla’dan niyaz ediyoruz, dualarımız sizinle SOYAŞAD’ın güzel yöneticileri…
Sonuç olarak şunu ifade temeliyiz ki: bu çalışmalar fahri çalışmalardır. Hiç birimizin istikbal ve makam beklentisi yoktur. Bu kültüre hizmet etmeye çalışan insanlarız. Türk edebiyatını, kültür ve sanat çalışmalarını seviyoruz ve teşvik ediyoruz. Bu bizim sevdamızdır. “Kültür Elçileri” olarak anılmak istiyoruz.
Türk kültürüne ve Türk Edebiyatına hizmet etmekten başka bir sevdamız yoktur, bu aşkı sevda haline getirmiş insanlarız. Bize çekişme, bize münakaşa ve didişme yaraşmaz…O olgunlukta yoluna devam eden Durali Doğan ve ekibine saygılarımızı sunuyor başarılarının daim olmasını diliyoruz.
Sorgun’un “Kültür Çınarı” SOYAŞAD kongresinde biz güzellikleri gördük, sadakati ve arkadaşlarımızın birbirine olan samimiyetine tanıklık ettik. Saygıyı, itaati ve muhabbeti gördük ve yeniden sözleştik; Yozgat Kültürüne hizmet etme yolunda bir ve beraber olma, birlikte adım atma sözünde durmak üzere anlaştık.
Arzu ettiğimiz bir konu daha var…Bu güzellikleri paylaşan, “Kültür Elçisi” olmaya aday, ilin tanıtımını yapmaktan başka sevdası olmayan bu insanlara belediye başkanlarımızın, bürokratlarımızın ve siyasetçilerimizin sahip çıkması gerektiğini vurguluyoruz...
Kültür ve sanat çalışmaları bir ilin en önemli tanıtım faaliyetidir. Kültür Elçilerine sahip çıkılmalı ve desteklenmelidir. Buna inanıyor, bunu talep ediyoruz. Yolun açık ve başarıların daim olsun: SOYAŞAD…
Ahmet SARGIN
Yozgat Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı
www.ilerigazetesi.com.tr
(
Sorgun Un Kültür Çınarı başlıklı yazı
Ahmet SARGIN tarafından
24.04.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.