Senaryosunu cennetten dünyaya inen melekler yazdı,
Bedene can veren rejisör koltuğunda yerini aldı.
Tipe bak çay demle,
Üstüne de bir kahve,
Devam et Ey Oğuz Efendi!
Görecem seni yaş kemale erince.
İkimizi de aşk filminin çekim setine çağırdı,
Bu güneş mevsiminde Allah aşkına aşk yaşanmaz mı?

Yaşanmaz mı şu tabiat emrine amade,
Diyor dekor benden senden de olsun sahne.
Yıllar özenip durur suya,
Akıp gidiyor ihtiyaç yok musluğa,
Bizde yıl gibi özentiyiz,
Mukaddimesiz aşklar yazılır hatim-i divanda.
Yazık etme uğruna kul köle olan şu güneşe,
Diyor tek istediğim aşk-ı efsane.

Efsane aşk Havva ve Adem’de
Mecnun,Ferhat ve Kerem’de.
Kimdir acep bu şeytan,
Kapın yok mu senin ey kan?
Yol geçen hamamına dönmüş yürek dokusu,
Arabeske bağla de dayanmıyor bu can.
Öyle yada böyle maruz kalırsın Dahhak’ın öpücüğüne,
Güneşi soyutlayıp Ay’ı getirirsin gündüze.

Gündüzü bir tadayım güneşi ve rüzgarıyla,
İçindeki gecen neden sitem eder deli bahta?
Kıydılar bir hiç uğruna Muhlisi’ye,
Cihangir erkenden uçtu ebediyete,
Buna kanunlar koysaydın ey kanuni,
Bulunurduk aşk tahtının teşbih ve telmihinde.
İki üç belagat ve fesahat ilimi ve irfanıyla,
Ebcet hesabı tarih düşürüp gelelim aşkın tahtına.

OĞUZ BATIN


ŞEKİL ÖZELLİKLERİ:
Şekil Halk edebiyatına aittir..Halk edebiyatında koşma çeşidi olarak zincirleme koşma ile yedekli koşma kavramları mavcuttur..Edebiyat litaratüründe zincirleme yedekli koşma diye bir kavram olmayıp mizacım gereği böyle farklı bir kavram yaratmak istedim..Manilerde kesinlikle mahlas kullanılmaz,kaldı ki Azerbaycan’da mahlas kullanılır ki bu tür manilere bayatı adı verlir..Muhakememiz söz sanatlarına gelecek olsa telmih başta olmak üzere pek çok söz sanatı şiirimde kullanılmıştır.
İçerik Özellikleri:
Nasıl ki şekil halk edebiyatına sadık kaldıysa muhtevası da divan edebiyatından esinlenerek oluşturulmuştur..Söz konusu şiirin nazım birimi açıklamaları şöyledir?
1.NAZIM BİRİMİ:
Yaşanılan hayat bir film şeridiyse aşkta bu film şeridinin içinde yok mu?Bütün mahlukata nefes veren Tanrı aşka da nefes vermiş bu nefesi soluduğunda aşıkları tek bir sahne içine koymuştur..Oğuz Efendi aşklar sadece yaz mevsiminde mi yaşanır neden bu kadar kendini beğenmişlik yapıyorsun?
2.NAZIM BİRİMİ:
Tamam her şey yerli yerinde ama sana göre ne eksik yada fazla?Şayet özentilik fazlaysa sende özenti değil misin?Nergise özenip kendini beğenmişlik yapan ben miyim sen misin?Efsane tadında aşk isteyen nergise özenmez.
3.NAZIM BİRİMİ:
Gece ile
gündüz eşittir sen değil mi?Gece gündüz olmuş,gündüz de gece.Kendinden şikayetçi olamayacağı için içinde varsa eğer şeytan ondan şikayetçi olsana.Ol ki sende aşkta gelmiş geçmiş efsanevi aşk ve aşıkların yanında saf tutabilesin..
4.NAZIM BİRİMİ:
Tamam sözün,edebin ve edebiyatın süslü ve bir o kadar da keyifli.Aşkın tahtına gelmen için karamsar tarih düşürmeleri bırakıp efsanevi aşk için tarih düşürmen gerekmiyor mu?

( Zincirleme Yedekli Koşma başlıklı yazı Oğuz batın tarafından 1.05.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.