Sesine Ay Işığı Sinmiş Mektuplar (3)
“ateş kesilir geçse saba gülşenimizden” II.selim
Seni her gördüğümde ardından yürürdüm , bilir misin nasıl kokardı Karadeniz saçlarında..hem istemezdim gelişini görmeyi, alışsın isterdim bu deli yürek gidişlerine.
Yasemen, beyaz çiçek!
Hayat sana mühürlü zamanlar sunar ben kıvranırım yokluğunun aynasında.Aşk bilenir yürek taşında, sunamam sana kan sızar ellerinden. Sen dalgalar eşliğinde şiirler okursun :
“Uy havar!
Muhammed, İsa aşkına,
Yattığın ranza aşkına,
Deeey, dağları un eder Ferhadın gürzü!
Benim de boş yanım hançer yalımı
Ve zulamda kan - ter içinde asi,
He desem, koparacak dizginlerini
Yediveren gül kardeşi bir arzu
Oy sevmişem ben seni...
Bense gruplarda demlenirim,“benzemez kimse sana tavrına kurban olayım” acılı bir ezgi gibi dağılır dudaklarımda.
Sen İstanbul olursun , gözlerinde Haliç`in ışıkları , gelmiş geçmiş ne varsa insanlık adına teninden süzülen bir ciğ tanesidir.Bense karla kaplı yolarında tek ayak izinin olmadığı, hoyrat şimal rüzgarlarına gebe, açlığın, yokluğun, yoksulluğun bile terk ettiği bir doğu şehri.
Sen gecenin koynunda tam bir dolunay, ben zifirin en kırık noktası.
Olmadı küçüğüm olmazdı… Sen ayrılık kokardın, ben tepeden tırnağa aşkın adı.
Bilirim yarım bir öyküdür benden sana kalan, bilirim silik bir yazıyım hatıralarında, zerrem dokunmaz aklının ucuna.
İşte bu yüzden dilim lal, işte bu yüzden sesim kısa bir türkü oldu kulaklarında.
Sen her bahar takarken çiçekten taçlarını , sararken misk-i amber rahiyan dört yanı, bana firakın zindanlarında çürümek düşerdi.
Gelemezdim yanına beyhude çırpınışlarda kirlenmemeliydi senli düşlerim.
Sen her dem portakal şarabı kokmalıydın, bense sana gelme hayalleriyle avunmalıydım.
Gelemem küçüğüm gelemem, kağıda düşmedikçe bodur kalan kelimelerimle sana içimdeki seni çizemem…
Bende olanı, sana ait olanı bildirmekti görevim, şimdi içimde derari bir ışıksın sen, ben bu ışıkla yolumu çizip gitmeliyim…
(
Sesine Ay Işığı Sinmiş Mektuplar (3) başlıklı yazı
yasemin-eksi tarafından
6.03.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.