Dün akşam yayladaki ev komşumuz bizim evden sesler geldiğini söyleyince aldı bizi bir merak...
"Belki" diyerek suyun dışarda olan vanasını kapatınca ses kesilmiş. Geç vakte kadar ahkam kestik, üç haftadır gitmiyoruz, geride bıraktığımız günlerde -17 dereceye kadar düşen sıcaklıklarda su tesisatının donduğunu, biraz yükselen sıcaklıklarla çözüldüğünü evin sular içinde kaldığını düşündük. Olduğunu varsaydığımız zararları tahmin etmeye çalıştık.
Bugün de bahçeye bakan yardımcının telefonundan bahçe katının duvarlarının ıslak ve bahçe seviyesi yerlerde su birikmesi olduğunu öğrendik. Merakımız daha da arttı esas kullanım alanımız orta kat ne durumdadır diye. Gözümüzde canlandırmaya çalıştık suda yüzen halıları. (güler misin yoksa?...... )
Bu merakımız ve rastgele yaptığımız tahminlerimiz cevabını hafta sonu bulacak çünkü daha erken gitmeye buradaki şartlar müsait değil.
Merak duygusu insanın içini kemiren bir duygu. Akıl hep oraya takılı kalıyor.
Şimdi evle ilgili sıkıntımdan biraz uzak kalmak istiyorum:
Herkesin merak ettiği konular ve ilgi alanları vardır.
Bazı kişiler insanları merak ederler nasıl yaşarlar, kim kiminle ne yapmış, evleniyorlar mı, boşanıyorlar mı? gibilerinden. Veya dün borçluydu bugün ev, araba almış, parayı nerden bulmuş vs...
Ya da küslerdi, barışmışlar mı? Zenginler ama yaşlı anneleri huzur evinde, niye ki? (Sana ne kardeşim)
Daha çok sayılabilir ama burada merak konusu "kişiler ve bu kişilerin ne yaptıkları" oluyor...
Merakını gidermek için ikinci bir kişiye ihtiyaç duyulur ki bu karşılaşma ve diyalogun adı dedikodu olur...
Merak duygusunu faydalı alanlara yönlendirenler vardır bilimle uğraşanlar gibi. Teknolojik ve sağlıkla ilgili pek çok icatlar ile rahat yaşamamızı sağlayan buluşlar merak duygusunun cevaplarıdır.
Bir örnek ile;
Franklin yağmur ve fırtınalı bir havada (deney amaçlı) uçurtma uçururken elinin sarsıldığını fark eder. Bu sarsıntının yarattığı merak ve çalışma onun elektriği bulmasına kadar devam eder.
Neden, nasıl, niçin gibi sorular öğrenme isteğiyle oluşan merak duygusundandır.
Meraksız insanlar var mıdır?
El cevap:
Meraksız insan yoktur ama olumlu-olumsuz herhangi bir şeye bulaşmamak adına meraklarını içinde saklayanlar vardır.
Yazının özü: merak duygusu kişiye ve insanlık alemine yararlı alanlarda yol bulmalı kendine ve gideceği son nokta ödül getirir kişisine.
Selam ve saygılarla,
Yurdagül Alkan.