Hikaye / Yaşamdan Hikayeler

Eklenme Tarihi : 6.11.2015
Okunma Sayısı : 1297
Yorum Sayısı : 0
Yazar, gecenin bir vakti alır kalemi eline… Yazarken aklına, en sevdiği gül çeşidi olan beyaz güller gelmiş ve yüzünde hafif bir tebessüm belirmiştir… Bu tebessümle geçen birkaç dakikanın ardında yazar, kalemini oynatmaya başlar kâğıdının üstünde…

“Ne kadar güzeldir güller değil mi? Bazılarımız tüm gülleri bazılarımız da yalnızca rengi hoşumuza gidenleri seviyor… Bir de renklerine göre anlamları var bu gül ailesinin… Aslında buna değinmeyi çok isterim ama sanırım onu başka bir yazıma saklamalıyım… Ama şunu da eklemeden geçemeyeceğim, ben güllerden en çok beyaz olanları seviyorum… Anlamını pek bilmem… Aslına bakarsanız şu ana kadar da oturup araştırmışlığım yok ama yine de beni çeken bir cazibesi var bu beyaz güllerin…"

“Neyse efendim ben asıl konuma döneyim… Aslında gülü hayatımızda fazlaca kullanmamıza rağmen belki de bazen en temel anlamını göremeyiz… Yani aslında ‘en temel anlamı' demek doğru olmayabilir belki… Ben anlatayım bir de siz değerlendirin… Gül, insanı büyüleyen bir güzelliğe sahiptir. Kokusuyla olsun, görünüşüyle olsun… İnsanı çeken bir cazibesi vardır güllerin… Fakat hemen ufak bir ayrıntı; güllerin bir dikenleri olur… Eğer ki gülü tutmasını bilirseniz dikenle aranızda bir hasımlık olmaz… Yok, gülü ellediğiniz anda dikeni canınızı yakıyorsa söylenir de durursunuz… Hâlbuki suç ne dikendedir ne de gülde… Suç; gülü tutmasını bilmeyendedir, diken canı acıttığında…" Yazar; yazısına ara verip, gülle ilgili bir şarkı açarak devam eder yazısına…

“Bakın, bu yalnızca bir gül aslında değil mi? Ama aslında neler anlatıyor, ne sırlar barındırıyor içinde… Hadi gelin bu gül örneğini hayatımızla ilişkilendirelim… Hayatta her şey bizler için… İyi de kötü de… Ancak biz bakmasını bilirsek kötüyü de iyi bilebiliriz… Yada kötüden korunabiliriz… Kötü, buradaki gülün dikeni olsun… Gül de, hayat olsun… Şimdi güle baktığımızda dikenini görmememiz için ya bakar kör yada çok aklı havalarda olmamız lazım… Öyleyse hayatta olan kötüye üzülmek de kötünün altından sağ kalkmak da bizim elimizde diyebiliriz… Tamamen bizim görüşümüzle alakalı… Bilirsiniz her işte bir hayır vardır misali…"

“Yada şöyle düşünelim… Bir kul… Bu kulu, güle benzetelim… Görünüşü güzel, kokusu muhteşem… Ağzından çıkan her kelime daha bir tatlı gelir kulağımıza gülün burnumuza gelen kokusundan… Gelin görün ki biz onun sözlerine vurulup gidersek belki de üzerinde var olan bir dikeni göremeyebiliriz… İşte o vakit, gülü tuttuğumuzda dikeni elimize batıp canımızı yakana kadar onun güzelliğinin esiri oluruz… Ama o gülü tutmasını bilsek, belki de üstündeki dikenleri temizleyebilecek güce sahip olduğumuzu görebiliriz…"

Ve yazar, yazısının son kısmına gelmiştir… “Ne gülmüş ama değil mi? Sıradan bir çiçek olmanın, yalnızca aşkın bir sembolü olmasının çok ötesinde sırlara sahip bir varlık aslında… Esen kalmanız dileğimle…"
 
( Sadece Bir Gül Mü başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 6.11.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu