Varlığın İçindeki Yokluk
Kurtuluş arıyordu Sahra çölünde kumlarla savaşırken deve üstünde güneşin altında ilerleyen bir bedevi İgloolarda yaşayan eskimolar bir parça sıcaklık istiyordu yüreklerine engin soğukluklardan yansıyan çaresiz yüzleri Tanzanyalı bir yerli tarihini araştırıyordu kıtasının araştırırken başvurduğu kaynaklar siyah-beyaz Alman mecmuaları Hollandada yaşayan sarı saçlı bir Felemenk kız araştııyordu Felemenk tarihini ve dükalıkları görüyordu Avrupada yaşanan mezhepsel savaşları Uzun maratonlarla hayata hazırlanan bir genç arıyordu bilginin ışığında varlığın içindeki yokluk problemlerini optimist bir tavırla Uzun kış aylarının ardından Kuzey Yarımküreye uğrayan kuşlar belkilerle kurdular yuvalarını gayet vakur bir tavırla İ İstirahatini tamamlayan bir maliye memuru işinin başına geçti sıcak bir yaz sabahı yorgunluğunun son belirtileriyle beyhude hayallerin karmaşasında Saniyelerini tamamlayan dakikalar bir sonraki saniyelerinin aralarına karışmaya hazırlanmaktayken buldu kendini ezici sonsuzlukta Süreyanın şiirlerinde dönüp dolaşarak yakındığı S harfinin sessizliğinde yürek parçalayıcı onsuzlukta Silkinerek kalkmaya çalışan bir devin düşüş silsileleri kalmıştı coşkun akan bir ırmakta dokunduğu her iyiliği kırmakta Varlığın içindeki yokluk içinde kaldı kahkahalarımız ulaşılamıyor onlara halleri pek hayırlı değil Sık dadanan umutsuzluklar mutlu hayalleri rahat bırakmıyor özgür düşünceleri öldürken bazı despotik kaideler Varlığın içinde çırpınan şamdanların üzerinde duran boynu bükük mumlar ateşleriyle despotik kaideler Boşlukta mücadele ediyordu bilinmezliklerle aslında hayatın sırrını derinlikle empoze etmiş masumane birey Duraklarda konuşulan dedikodular karışıyordu hayatın sonrasız akışına düğümleniyorlar bazı malumane bakışlarda Varlığın içindeki yokluk içinde kaldı küçücük mutluluklar var olmak veya olmamak arasındaki ikilemde sıkışan varışlarda Tüm sistemleri düzenli işleyen saygın bir müessesede gerçekleşen ani bir hayatla yapılan yanlışlıklar sildi birbirini benzeyen mütealli sistemleri Tanzanyalı yerli araştırmaları sonunda gördü sömürülen bedenleri ümitleriyle azgın yoksulluğunun arasında kurtarmaya çalıştı müstemlekeleri Aydınlıkla yürünen yollarda karşılaşılan derbeder sorunsallarla dimahlarda oluşmuş parça parça kan lekeleri Anglikan bir prens mezhepsel savaşlarda kazanmıştı yüzünden belli mutluluğu mesen aileler yetiştirken reformist dahileri Eskimolar çıkmıştı igloolarından açtıkları küçük buzul çukurlarından tutuyorlardı sapsarı balıkları Genç inceliyordu özgürlükçü filazofları Rousseusunun sözleşmesinden anladı devletin toplum için gereğini Varlık içindeki yokluk içinde kaldı yolculuklarımız durduğumuz yerde kaskatı kaldı soldan-sağa bakışlar bir sonsuzluk ini Varlık içindeki yokluk içinde kaldı sevgilerimiz varlıkla gelen sevgiler yokluğun nefretine büründü karardı gözlerimizin içinde...........
(
Varlığın İçindeki Yokluk başlıklı yazı
ercaga tarafından
7.06.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.