Sokakta yürüyordum.Vakit akşamüstüydü.Önümde yapayalnız bir çocuk ufak bedenini taşımaya çalışıyor,çıplak ayaklarıyla.Önce acıdım küçüğe,gözümden bir iki damla yaş geldi sonra öfkelendim birden : “Nasıl yaparsınız bunu? Daha kendini zor taşıyan bir çocuğa nasıl böyle bir yük yüklersiniz?” diye söylendim kendi kendime.Ben söylenirken çocuk yürümeye devam ediyordu.Bende arkasından yürüyordum.Ailesini bulurda hesap sorarım diye.
Karanlık bastırdı.Bizde epey yürüdük.Artık öfkemden geriye sadece hüzün kalmıştı.İki kıvılcımla ısınmaya çalışan bir çocuğun yanına oturup,dünyanın adaletinin olup olmadığını düşündüm uzun uzun. Oysa cevabı olan bir soruya cevap aramaya ne gerek vardı.Herkes doğru cevabı biliyordu ya da herkes kendi doğrusunu yaratıyordu.Ama asıl doğruyu göremiyorlardı.Aynı bu küçük çocuğun ailesi gibi doğru olanın pes edip gitmek olduğunu düşünen ; ama asıl doğrunun kalıp savaşmak olduğunu göremeyen çok var aramızda.Ben bunları düşünürken küçük çocuk bir şeyler ararcasına etrafına bakmaya başladı.”Ne oldu” diye sorduğumda sanki şimdiye kadara orda olduğumu far etmemiş ama fark ettiğine memnun değilmiş gibi bakan gözlerle,birazda utanarak:”Karnım çok aç.” dedi.İşte o zaman yaptığım hatayı anladım.Yanına oturup düşüncelere dalacağıma onu evime götürmeliydim.Geçte olsa hatamı anlayıp “Hadi gel benim evime gidelim.Beraber yemek yeriz.” diyip elimi uzattım.Çocuk büyük bir tereddüte düştü.”İyi mi yoksa kötü mü?”diye düşünürken ona duyduğum bir anda yeşermiş sevgiyi anlamış olmalı ki elimi tuttu.Ne zamandır istediği oyuncağa kavuşmuş bir çocuk gibi sevindim.Ben bu sevinçle çocuğun elinden tutmuş yürürken,sokaktan geçenler bize garip garip bakıyordu.Gerçi haklılarda.Biri modern ve temiz giyimli genç bir bayan diğeri ise kirden yüzü görünmeyen ama sevecen bakışlarıyla insanları kendine çeken yırtık,kirli giysili bir kız çocuğu.
Sonunda eve vardık.Kapıyı açıp küçük kızı kucakladım.“Önce yıkar giydiririm sonra yemek yer beraber televizyon seyrederiz.” Diye planımı yapmıştım.Bu yüzden onu önce banyoya götürdüm.Banyoya öyle bir hayranlıkla baktı ki sırf sıkıldığım için değiştirmek istediğim evimin,banyosuna ben bile hayran kaldım.O hayranlıkla etrafa bakarken kulağına“Yıkanmak ister misin?” diye sevecen ve sempatik bir sesle fısıldadım.Önceki korku dolu bakışlarının tam tersine kendini emanet edermişçesine bir bakışla “tamam” der demez küveti doldurdum.Oynasın diye birkaç tane de oyuncak getirdim.İlk defa yıkanıyormuş gibiydi.Sanki ilk defa biri ona sevgisini vermiş o da hiç sormadan almış gibiydi.ne mutlu ki bu sevgi benimdi.İpeksi saçlarını kuruladıktan sonra küçüklüğümden hatıra diye sakladığım giysilerden en güzelini seçip giydirdim.hiç bir zaman özenmediğim kadar özenerek hazırladığım sofraya kucağımda götürdüm onu.Sofrayı görünce bana olan sevgisi daha çok artmış gibiydi.Aslında yaptığım yemekler çabucak bitince üzülürdüm ama bu sefer bir sevinç kapladı içimi.Doyduğunu anlayınca kucaklayıp içeri götürdüm.Kumandayı verip“İstediğin kanalı açabilirsin.”dedim.Birkaç dakika sonra anladım ki,belki de daha ilk defa yıkanmış bir çocuk,kumandayı kullanmayı nerden bilebilirdi.Nazikçe“İstersen ben açabilirim.” dedim ve kumandayı alıp bir çizgi film kanalı açtım.Sevimli bakışlarını televizyona çevirdi. Hayatında ilk defa bu kadar huzurlu ve mutlu olduğu belliydi.Ama bundan sonra hep böyle olacaktı.Onu evlat edinecektim.Evet çözüm buydu onu evlat edinmek.
Daha adını bile bilmediğim küçük bir kız çocuğu bana gerçekleri göstermişti.Üstelik en büyük derdim yalnızlıktan kurtarmıştı beni.Artık ne beni karanlık hücresine hapsedebilecekti yalnızlık ne de o küçük kızı acımasız hayat.
( Zavallı başlıklı yazı seray-uyarla tarafından 23.12.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu