Ey şerefli güzel insan! 

Sen sen ol, kazandığın parayı son kuruşuna kadar helal et!

Sıkıntı keder ve tasan olduğunda,kendi kendine yet!

İnsanı cehennemlik eden nefsin şeytani heves ve arzularına,

Günü güne satmadan en muhkem engelleri yap kendine set!

Ey şerefli güzel insan! 


Sen sen ol,konuşup anlattıklarını içtimai hayatta bire bir yaşa!

Sevmeyi bilen gönlün yufka olsun benzemesin yontulmamış moloz taşa!

Emri-bil maaruf neh-yi anil münkeri işin kolayına kaçmadan yap!

Her iki cihanda da insanlar içinde olasın paşaoğlu paşa


Ey şerefli güzel insan! 

Sen sen ol,görülmesi gerekenleri sevda sürmeli gözlerinle en ince ayrıntısına kadar gör!

Sevdalı ve asil gönlün bereketli topraklarını aman ha aman bırakma bor!

Peygamberlere,evliyalara ve Allah\'ın veli zatlarına komşu olmak istiyorsan,

Rahmani yollarda bıkıp usanmadan çok çalış,çok çabala,kendini yorabildiğince yor!


Ey şerefli güzel insan! 

Sen sen ol,toprak gibi tevazu ol,fani dünyanın hiç bir makamı seni asla ve asla şımartmasın!

Elinden geleni taksir etme şeytandan uzak durabildiğin kadar uzak dur ki, yollarını karartmasın!

Uzun kış gecelerinde göz yaşlarınla seccadeni ıslat ıslatabildiğin kadar!

Neleri getireceğini bilmediğin yarınların dünü ve bugünü arartmasın!


Ey şerefli güzel insan! 

Sen sen ol,hiç bir karşılık beklemeden kimsesiz dul ve yetimlerin ihtiyaçlarını gider!

Zengin de olsan fakir de olsan,istesen de istemesen de bir gün ömür miadın biter!

Nazik bedenini cehennem narlarının her tüelüsünden azad etmek istersen,

Peygamberleri,Sahabeleri,evliyaların nasıl yaşadıklarını et kendi kendine rehber!

 

Ey şerefli insan!

Sen sen ol,ince ele sık doku on kez ölç bir kez biç ve şirin aklını başına devşir!

Zalim nefsin istese de istemese de vakti zamanı geldiğinde bekliyor seni de teneşir,

Ana karnında iken belirlenen ömür miadın ve sayılı nefeslerin tükendiğinde,

Neyin var,neyin yok,bırakıp gideceksin sensiz kalacak güle oynaya yaşadığın belde ve şehir.

  

Ey şerefli güzel insan! 

Sen sen ol,okuduğun her kitabın ana fikrinden kendine bir hisse çıkar!

Dostlarını seçerken,azami dikkat et zira kötü bir dost nice mutlu yuvalar yıkar!

Oyunu kurallarına göre oyna.yapılması gerekenleri gerektiği gibi yap!

Aksi takdirde insan dünyalara bile değiştirmediği kendi canından çarçabuk bıkar!


Ey şerefli güzel insan!

Sen sen ol,güneşin her doğuş ve batışında yüce Allah'  canı gönülden derinden tefekkür et!

Sayılı ömür miadını malayani işlerle geçirme,yerin göğün sahibini gerektiği gibi zikret!

Havsalanın idrak edemediği harikuledelikleri her temaşa ettiğinde,

Doksandokuz esması olan şanı çok yüce olan Allah'ın  ne kadar ulu olduğunu fikret!


Ey şerefli güzel insan!

Sen sen ol,yapabildiğin kadar hayır ve hasane yap ama sadece karşılığını Allah'tan  bekle!

Unutma ki insan Allah\'ın rızasını kazanır ancak ve ancak cürümleri terketmekle!

Her halukarda örnek ol örnek olabildiğin kadar!

Kabrin cennet bahçelerinden bir bahçe olur kainatın sahibini her daim zikretmekle!

 

Ey şerefli güzel insan,

Sen sen ol,akan berrak suları asla bulandırma!

Fikri güzel gönlü güzel insanlıktan nasiplenmiş olanları hiç mi hiç yorma!

Seni canı gönülden sevenleri gördüğünde,

Suratın asıp kaşların çatıp celalli ve haşin haşin bakma!


Ey şerefli güzel insan!

Sen sen ol,bu üç günlük fani dünya için baki olan ahretini yabana atma!

Helal lokmalarla karnını doyuran ile haram lokmalarla karnını doyuranı bir tutma!

Hak ile batılı,güzel ile çirkini,iyi ile kötüyü, nefes alıp verdikçe birbirinden ayır!

Bir yerden bir yere gittiğinde böbürlenip ona buna çalım satma!


Ey şerefli güzel insan!

Sen sen ol,hangi makamda olursan ol bir gün mutlaka öleceğini unutma!

Acından ölecek olsan bile kesinlikle ve kesinlikle haram lokma yutma!

Ne pahasına olursa olsun,

Fazla uyumak şeytanın hasletlerindendir, ihlasla ibadet et sen çok uyuma!


Ey şerefli güzel insan!

Sen sen ol,büyüklerine saygılı küçüklerine ise sevgili olmaya çalış!

Husumet ile değil muhabbet ve sevgi ile dol .Dol ki gönlünde yaşanmasın kış!

Nefsin şeytani heves ve arzularından kaçabildiğin kadar kaç!

Vefatından sonra her adın yad edildiğinde asil ruhun için ayakta edilsin alkış.


Ey şerefli güzel insan!

Sen sen ol,az ye az uyu, az konuş, ince ele, sık doku ki,seni adam sansınlar!

Zalim olmaktansa mazlum ol ki cehennem narlarında onlar cayır cayır yansınlar!

Yaşadığın beldede parmakla gösterilen bir alim ol ve ilminle amel et!

Dualarını alabilmek ve nur cemalini görebilmek için habire sana gelip gitsinler.


Ey şerefli güzel insan!

Sen sen ol,yüce Yaradana kulluk görevini aşk ve şevkle ihlas ve muhabbetle yap!

Sadece ve sadece din gününün sahibi olan şanı çok yüce olan Allah'a tap!

Helal dairesi keyfe kafidir,

İnsanı cennetlik eden rahmani yollarda yolcu ol yolcu ol ki cennete kendine bir yer kap!


Ey şerefli güzel insan!

Sen sen ol,helal alın teri dökmekten hangi şarlarda olursan ol usanma!

Güzel ve tatlı konuşan her insana çar çabuk kanma!

İnceden inceye tefekkür etmeyi sen yaşadıkça kendine şiar edin!

Şiar edin ki bu emanet bedenini narların envai türünde yakma !


Ey şerefli güzel insan!

Sen sen ol,hiç kimseyi hor ve hakir görme,karınca kadarınca herkese yardım elini uzat!

Son nefesini verinceye dek sadakat ve doğruluktan ayrılma ol daim sedat!

Muhabbet beslediğin.bu benim dostumdur dediklerini sık sık ara sor

Ara sor ki, yolun yarısında bırakmasın seni bir başına çok güvendiğin rahvan at! 

22/Ocak/ 217

( Ey Şerefli Güzel İnsan 2 başlıklı yazı sadeceo tarafından 27.01.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.