Çocuklara tecavüz olayları son günlerde iyiden iyiye çoğalırken bizim de öfkemiz, nefretimiz ve isyanlarımız da o denli çoğalmakta...Sosyal nedya paylaşımları ise bir işe yaramamakta...
Kötü niyetli sapıklar, suçlarının açığa çıkmayacağını düşünerek korumasız ve savunmasız o minik bedeni hayattan koparıyorlar sonra da sanki bulunmayacakmış gibi ortalıktan yok ediyorlar...
Çeşitli kurum ve kuruluşlarca ve özel eğitimli köpeklerle aramalar sonucu zavallının cansız bedeni bulunuyor...
Buraya kadar yazdıklarım hepimizin bildiği şeyler...
Bu yazıyı yazmamın sebebi bundan sonra yaşananlar...
Minik bedenin toprağa verilmesi aşamasında düzenlenen cenaze töreni...
Cenaze namazını takiben hoca cemaate soruyor: hakkınızı helal ediyor musunuz?
Daha yeni açmakta bir tomurcuk iken kötü emellere alet edilip hayattan koparılmış bu minicik beden insanlara nasıl bir suç işledi, kimleri mağdur etti ki "siz bu yavruya hakkınızı helal ediyor musunuz" diye soruluyor...
İşte bu yanlış...
Bu soru şöyle sorulmalı: "minik yavru, küçücük yaşında hiç de hak etmediğin kötü olaylar ve neticesinde senin yaşam hakkını elinden alan o vahşi caniye ve seni yeterince koruyamayan büyüklerine ve olaydaki mes'ul kişilere sen hakkını helal ediyor musun küçüğüm?"
*******
Aynı soru, vatanı korumak ve savunmak için genç yaşlarında canlarını feda eden şehitlerimize de sorulmalı cenaze namazlarında:
"Şehidim, ülkemiz ve bekamızı düşünerek vatanımız için kendini feda eden aziz şehidimiz, sen, olaydaki mes'uliyetlilere ve bu halka hakkını helal ediyor musun Şehidim?"
Ben böyle düşünüyorum sevgili okur,
Klişeleşmiş sözleri bırakalım,
Mantığın ve vicdanın yolunda olalım...
Selam ve saygı ile,
Yurdagül Alkan.