Entelektüel

Aslında "çölde feryat eden" biridir o.
Aydın, halka karşı, kamuoyuna karşı yerleşik sanılara karşı fikir yürütür.
Bu nedenle yazgısı anlayışsızlıkla karşılanmak ve halk tarafından sevilmemektir.
Misyonu karşı çıkma ve kandırmaktır.
Bir entelektüel her şeye rağmen fikirlerinin arkasında yer almalıdır.
Doğruları da entelektüellik adına desteklemelidir.
Yanlışı uyarır, kendi yanlışını da kabullenir.
Entelektüeller toplumu yönlendirme yeteneğine sahip olmalıdır.
"Toplumla entelektüel arasında olan bu ilişkinin durduğu ayaklar;
Dil, kültür ve özerkliktir. Bu tanımla yeniden aydın denilenleri düşünmek lazım, ne dersiniz?"
—Haklısınız! derim...
"İlim bir noktadır, cahiller onu çoğaltmıştır." (Hz. Ali R.A.)
Öze ve asıla bakmayı bir öğrensek, birçok sorun kendiliğinden hallolacak.
Malumatfuruş, Batı kaynaklı, materyalist, bencil, dinine saygısız, insanlara tepeden bakan, cehl-i mürekkep içindeki entelektüellerden bu toplum bıktı ve onlara güvenmiyor.
Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olunmaz.
Entelektüel, münevver, aydınları olmayan toplumlar her alanda geri kalmaya mahkumdur. Bu tip toplumlarda nutuk atanlar revaçtadır, cahiller dini söylemlerle prim yapar. Aydınlarla da alay ederler ki toplum daha fazla uyanmasın.
Gerçek aydın feryat ediyor!
Politikacı oy peşinde!
Halk da menfaatinin peşinde!
Hayırlısı…

Toplumun güvendiği, sevdiği ve inandığı gerçek entelektüellerin birlik ve beraberlik içinde hareket etmesi acilen gerekli diyorum.
Saygı ve sevgilerimle.

Ahmet Bektaş
( Entelektüel başlıklı yazı ahmet-bektas tarafından 22.03.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.